Härligt, får bli en switch mellan denna och Squalen.Kan bekräfta att Orange gummi på sharkey’n ser micket micket bra ut!
Har haft min på Isofrane-style länge men även testat just Orange tropic.
Bonusbild på dome and doggo!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt, får bli en switch mellan denna och Squalen.Kan bekräfta att Orange gummi på sharkey’n ser micket micket bra ut!
Har haft min på Isofrane-style länge men även testat just Orange tropic.
Mycket vackra färger!
De har sagt att det inte blir några mer. Doxa däremot kanske släpper sin Army(Military) - fast jag tvivlar...Ni som är inbitna fans av dessa grymma klockor, vet ni om man sagt något om att släppa fler Synchron Military?
Vart har du fått tag på bandet?Morgonköpp med Doxan.
Ja, jag knäppte några likartade bilder häromdagen då grabben sov (för er som såg min Seiko-bild), men det gäller att passa på!
Bandet är från CNS, deras gröna ”Tropic sport”. Stelt AF, så man får koka det till rätt form. :/Vart har du fått tag på bandet?
Jag håller med, hade man inte sett dem sida vid sida hade man trott att Aquadiven var flera millimeter tjockare. Aquadiven ligger ju nästan platt emot handleden, inte helt olikt Doxa SUB 300 faktiskt.
Synchron Military bärs ju utan tvekan högre på armen. Här på FruBr's handled...
...och här på min från andra hållet.
Nja, den ligger emot lite när man vinklar upp handen men jag har i alla fall inte upplevt det som ett problem och det är inte obekvämt på något sätt.Skär boetten in i handleden på aquadiven... ser lite så ut på din bild?
Nja, den ligger emot lite när man vinklar upp handen men jag har i alla fall inte upplevt det som ett problem och det är inte obekvämt på något sätt.
Det beror lite på vad man har för band på har jag märkt. Har man ett klenare gummi på så ligger den emot mer än om man har tex Isofrane som lyfter den lite från armen. Sen har säkert formen på handleden betydelse också och min är ganska rund.Tack!
Har haft 2 klockor där boettkanten har gjort rediga märken i armen... båda med liknande boett, Zodiac V-wolf och en Dagaz Aurora
Tack!De har sagt att det inte blir några mer. Doxa däremot kanske släpper sin Army(Military) - fast jag tvivlar...
Jag tycker att det hade varit ännu tråkigare om de gjort som Doxa med SUB 300 och först säger att det är en limiterad modell för att sen bli giriga och börja serietillverka modellen.Tack!
Fick samma svar från Synchron när jag frågade. Fanns några svarta kvar enligt uppgift. Inget jag är sugen på, men om man vill ha en svart så hade de några få kvar så ni vet.
Tråkigt att de inte ska släppa fler. Kan undra vad det beror på? Tröttsamt då det uppenbarligen var en populär modell som lätt hade sålt igen. Eller är det svårt med produktionen? Aja, vi lär väl aldrig få veta ändå
Hör av dig om du är på jakt efter en. Funderar på att ev. släppa min. Fick hem den 29 juni så är knappt 1,5mån gammal.Tack!
Fick samma svar från Synchron när jag frågade. Fanns några svarta kvar enligt uppgift. Inget jag är sugen på, men om man vill ha en svart så hade de några få kvar så ni vet.
Tråkigt att de inte ska släppa fler. Kan undra vad det beror på? Tröttsamt då det uppenbarligen var en populär modell som lätt hade sålt igen. Eller är det svårt med produktionen? Aja, vi lär väl aldrig få veta ändå
Jo, det är väl klart. Säga att något är limiterat och sedan börja serietillverka skulle väl bli märkligt som du säger.Jag tycker att det hade varit ännu tråkigare om de gjort som Doxa med SUB 300 och först säger att det är en limiterad modell för att sen bli giriga och börja serietillverka modellen.
Dessutom finns Militaryn att få tag på till typ listpris här på KS om du är sugen.
Hade varit intressant att se hur det påverkat populariteten på klockan om den från början inte varit limiterad. Tror det såldes en del ex till folk som gick på FOMO spåret som kanske inte hade köpt en om den serietillverkades.Jo, det är väl klart. Säga att något är limiterat och sedan börja serietillverka skulle väl bli märkligt som du säger.
Hade de inte sagt det däremot, hade jag gärna sett att fler gjordes. Får väl se hur jag gör, som du säger finns det ju att få tag på här på KS
Verkligen!Hade varit intressant att se hur det påverkat populariteten på klockan om den från början inte varit limiterad. Tror det såldes en del ex till folk som gick på FOMO spåret som kanske inte hade köpt en om den serietillverkades.
Dagsfärsk bild på min som agerar skrivbordsdykare idag.
Behöver lite färg idag så det fick bli 1200T!
Vadå missat? Hur ska jag annars kunna sätta upp mitt hår i en fancy ponytail när jag känner för det?Tror du har missat det, men det har fastnat en hårsnodd i klockan...
Vadå missat? Hur ska jag annars kunna sätta upp mitt hår i en fancy ponytail när jag känner för det?
Haha, just det! Tanken är att om bandet, ett bandstift eller låset ger upp när man dyker att man slipper leta efter klockan på botten.Eller skägget...
Men mer allvarligt... vad är tanken/meningen med snöret/snodden?
Haha, just det! Tanken är att om bandet, ett bandstift eller låset ger upp när man dyker att man slipper leta efter klockan på botten.
Lite bilder från förra sommaren.
Japp men till skillnad från många posers här på forumet så använder jag faktiskt min Doxa i vattnet!Misstänkte något sådant... väldigt bra vid skrivbordsarbete med andra ord
Japp men till skillnad från många posers här på forumet så använder jag faktiskt min Doxa i vattnet!