• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Hemmafixarklockan tillika nyårsklockan.

BAC76018-70C6-4040-8388-F0E127F9ECD5.jpeg

Om man ska köpa en doxa, är det då direkt från doxa:s hemsida man gör det bäst? Har förstått att det inte tillkommer något momspåslag även fast det är Schweiz-lokaliserat? Eller är jag fel ute?

Passade också bra på nato! Längtar efter min (gula), som är tillbaka för byte av tavlan.
Har du fått någon info hur lång tid det kommer ta? Min fick också åka tillbaka idag då lysmassan inte var centrerad :/
Jag gör comeback i tråden med denna ☺️
1C4377CD-ECD2-4B45-89FF-A4F6247AFC4D.jpeg
Grattis! Min har varit på konstant sedan jag fick hem den. Nästan OWG material. Dessvärre var lysmassan inte centrerad så fick skickas tillbaka för åtgärd. Det ser nästan ut som om du har samma problem med din, att "crosshair" inte är centrerad när man tittar mot lysmassan.
Tycker DOXA haft tveksam QC på sistone. Dock har deras CS varit väldigt bra.
Syns rätt bra på denna bilden. Lysamassan ligger lite för mycket åt höger.
4-jpg.1928610

Senast ändrad:
Har du fått någon info hur lång tid det kommer ta? Min fick också åka tillbaka idag då lysmassan inte var centrerad :/

Grattis! Min har varit på konstant sedan jag fick hem den. Nästan OWG material. Dessvärre var lysmassan inte centrerad så fick skickas tillbaka för åtgärd. Det ser nästan ut som om du har samma problem med din, att "crosshair" inte är centrerad när man tittar mot lysmassan.
Tycker DOXA haft tveksam QC på sistone. Dock har deras CS varit väldigt bra.
Syns rätt bra på denna bilden. Lysamassan ligger lite för mycket åt höger.
4-jpg.1928610
Den är nu skickad från Tyskland så den borde komma hit inom någon dag. Kändes snabbt av dem med tanke på att det varit julhelg. :)

Man kan inte äga en Doxa utan att också ha ett Isofrane eller åtminstone ett Borealis i lådan. Snygga och fyller upp bra vid boetten.

Erikas MN-band är inte helt fel.

dx300_6.jpg

dx300_3.jpg

dx300_4.jpg

Jag skulle rekommendera ”Tropic Sport” gör sig som fasen på Doxan! Även Isofrane passar utmärkt!
(Nu ska det erkännas att dessa är båda billiga CNS-kopior)

CA14D2DF-E0DA-4A9F-8594-7F55A39882B3.jpeg

ACD5AD3D-96AC-4374-9229-7AF8339BFA6D.jpeg

Ett bra budgetalternativ kan vara Bonetto 285 eller 295. Det senare är riktigt tunt och bekvämt på en 300.

Här är min 600T på 285. Det finns få band som känns så mycket dykverktyg som Bonetto 285.

520C4EB2-1191-4B1C-A98C-6FC72BE5BFFF.jpeg

Wow, tack hörni! Härliga variationer som ger skön tool-känsla, uppskattat som tusan. Ska kika närmare på dessa och se vad det kan bli 😃 Kör ju vintage Tropic men det är aningen tunt för att orka bära upp boetten, och klockan hamnar lite så där på sniskan

Hur är historien med Doxas limiterade klockor?
Har jag förstått det rätt att man brukar släppa nya/uppdaterade modeller som LE och sen fortsätta producera samma klocka som ej LE?
"Råkade" se att min 1500t från 2017 (tror jag) är nr 060/300. Googlade lite snabbt och hittade olika LE med 1500 och 5000 ex men ingen med 300.
Gissar att någon här i tråden har stenkoll och kan guide mig i djungeln :)

20210630_114010.jpg

Tillbaka
Topp