• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fick nyss hem ett nytt band från @Hellmao att testa på Aquastaren, närmare bestämt ett "Ivory white" Joseph Bonnie. Har testat vitt tropic på denna innan som inte blev så bra men då detta är mer off white så tycker jag att det blev riktigt fint! Hamnade mellan två hål på bandet men efter att ha monterat Aquastar-spännet istället så blev det helt perfekt. 😊
DSCF6307.jpg
DSCF6308.jpg

PSX_20220114_132338.jpg

Fick nyss hem ett nytt band från @Hellmao att testa på Aquastaren, närmare bestämt ett "Ivory white" Joseph Bonnie. Har testat vitt tropic på denna innan som inte blev så bra men då detta är mer off white så tycker jag att det blev riktigt fint! Hamnade mellan två hål på bandet men efter att ha monterat Aquastar-spännet istället så blev det helt perfekt. 😊
DSCF6307.jpg
DSCF6308.jpg

PSX_20220114_132338.jpg
Kör du med alla tre hållarna? En helgardering :) Kanske inte är fel - jag har alltid plockat bort den extrafeta och behållit de två andra.

Kör du med alla tre hållarna? En helgardering :) Kanske inte är fel - jag har alltid plockat bort den extrafeta och behållit de två andra.
Jag hade inte tänkt göra det först men lät alla sitta när jag skulle testa bandet och det funkade rätt bra så de får sitta. Sen ärligt talat, om jag plockar bort en, hur sannolikt är det att jag någonsin hittar den igen? 😅

kör man på innersta hålet finns det gott om plats för keepers 😁
Hahaha, 🖕u! 😂 Men ja, har man normalstora mansarmar så lär det inte gå. 😁

Har du fått någon info hur lång tid det kommer ta? Min fick också åka tillbaka idag då lysmassan inte var centrerad :/

Grattis! Min har varit på konstant sedan jag fick hem den. Nästan OWG material. Dessvärre var lysmassan inte centrerad så fick skickas tillbaka för åtgärd. Det ser nästan ut som om du har samma problem med din, att "crosshair" inte är centrerad när man tittar mot lysmassan.
Tycker DOXA haft tveksam QC på sistone. Dock har deras CS varit väldigt bra.
Syns rätt bra på denna bilden. Lysamassan ligger lite för mycket åt höger.
4-jpg.1928610
Den är ngt off även på min när du säger det, inget jag annars hade lagt märke till, och heller inget jag kommer störa mig på☺️
Riktigt bra owg-material som du säger, bekväm som få. Efter några dagar på handleden är det ett par saker jag stör mig på;

1. Claspen - lite för bred, lång och klumpig på ngt sätt. Gillar funktionaliteten i den skarpt dock.

2. Lumen - måste vara en av de sämre på marknaden i sin kategori? Synd.

I det det stora hela ändå en riktigt trevlig bruksklocka!

En lite fråga som ni kanske kan hjälpa en som är ny med Doxa.
Just köpt en 300 carbon och ska byta band.
Vilken storlek på band verktyg ska jag ha

Nu har jag fått tillbaka min gula Doxa 600 T. Jag är dock fortfarande inte helt nöjd med tavlan så nu åker den tillbaka på en andra retur. Lite trisst, men det var iaf inga diskussioner, utan de tar tillbaka klockan igen och skickar ut kurir. Jag fick med ett extra Doxa resefodral första gången som plåster på såren. Lite trixigt med en andra retur dock.

Nu har jag fått tillbaka min gula Doxa 600 T. Jag är dock fortfarande inte helt nöjd med tavlan så nu åker den tillbaka på en andra retur. Lite trisst, men det var iaf inga diskussioner, utan de tar tillbaka klockan igen och skickar ut kurir. Jag fick med ett extra Doxa resefodral första gången som plåster på såren. Lite trixigt med en andra retur dock.
Du är tålmodig.

Tråkigt att höra. Jag hade liknande problem med min 300T. De fixade den 2a gången. Gick dock snabbt båda gångerna samt att de stod för frakten så inga hard feelings. Får hoppas de lyckas fixa 300C på första försöket denna gången :hilarious:

Dåligt med drag i tråden! Alla färgglada dykare verkar ha gått i ide. Mindre färgglad men trevlig oavsett, oerhört nöjd med 600T. Gör sig bra på länken men kanske ännu bättre på band av olika slag. Tycker länken äter upp lite av boettens fina linjer som blir mer framträdande på band.
20220105_125715-01.jpeg

Med det bandet på blir man köpsugen. Ursnyggt!
Med det bandet på blir man köpsugen. Ursnyggt!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp