Anthraxabuz
Silver
Grattis, vad blev det för modell då?Och där var det vänlig Doxasjäl som förbarmade sig över mig. Snart med i gemenskapen igen, känns oerhört bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, vad blev det för modell då?Och där var det vänlig Doxasjäl som förbarmade sig över mig. Snart med i gemenskapen igen, känns oerhört bra!
Tack! Det blev en gammal bekantskap, faktiskt samma 1200T jag hade förra sommarenGrattis, vad blev det för modell då?
Sedär ja, perfekt!Tack! Det blev en gammal bekantskap, faktiskt samma 1200T jag hade förra sommaren
Grym klocka! Finns den kvar här på forumet? Köp tillbaks...Ångrar att jag sålde min Sharkhunter... den var nästan helt perfekt och är nog favoriten bland alla klockor jag har ägt.
Den finns kvar! Hade man kunnat slänga i ett kvartsverk så absolut...Grym klocka! Finns den kvar här på forumet? Köp tillbaks...
Vadåro, nya Seikon har väl inte kvartsverk?Den finns kvar! Hade man kunnat slänga i ett kvartsverk så absolut...
Dessvärre inte och risken finns nog att den går samma öde till mötes...Vadåro, nya Seikon har väl inte kvartsverk?
Du är en kvartsman helt enkelt...Dessvärre inte och risken finns nog att den går samma öde till mötes...
100%Du är en kvartsman helt enkelt...
Kul att du fastnat för Doxa subs!OK, har plöjt tråden nu på eftermiddagen och en doxa till sommaren måste det nog bli! 1200T och så ny som möjligt är tanken, men hur upplever ni höjden? Ser galet tjock ut på vissa bilder, nästan slimmad ut på andra. Är van att bära stadiga seikos och någon manschett behöver den inte kunna slinka in under, men har heller inte armar som en hamnsjåare tyvärr. (300 är iofs också vansinnigt grym, men lite onödigt svår att hitta för en rastlös själ?)
Var också tvärsäker på att orange var grejen fram tills nyligen. Men alla är ju sjukt vassa, inte minst caribbean! Bomba gärna på med ännu mer inspirationsbilder och råd till en hangaround i doxa-gänget
Ser ju mycket bra ut. Cool i ljusblått! Slängde upp en köpesannons av bara farten.Kul att du fastnat för Doxa subs!
En 1200 är absolut inte för stor. Iallafall inte om du är van vid vad du kallar stadiga Seiko.. En 1200T sitter riktigt fint på handleden.
Jag har tre olika idag. En 300 reissue en 1200T PAII och en 6000T.. Alla tre är olika i storlek. Den största är 6000T på 45mm.. Har inga jättestora handleder ca 18cm men ingen av Doxorna tycker jag är för stora och klumpiga..
Du får testa en 1200T och se vad du tycker. Går ju alltid att sälja om du mot förmodan inte skulle trivas med den.. Kolla även på 1000T som är aningen tunnare än 1200 då den inte har heliumventil..
Lycka till!
Helt enig med @Anthraxabuz - Doxa sitter mycket bra även på normala/smalare handleder. Jag hade en Searambler 1200T tidigare och upplevde aldrig att den var för tjock; den slank in under skjortärmen utan större problem. Länken är också bekväm, lätt att justera. Jag kommer definitivt att köpa en igen.OK, har plöjt tråden nu på eftermiddagen och en doxa till sommaren måste det nog bli! 1200T och så ny som möjligt är tanken, men hur upplever ni höjden? Ser galet tjock ut på vissa bilder, nästan slimmad ut på andra. Är van att bära stadiga seikos och någon manschett behöver den inte kunna slinka in under, men har heller inte armar som en hamnsjåare tyvärr. (300 är iofs också vansinnigt grym, men lite onödigt svår att hitta för en rastlös själ?)
Var också tvärsäker på att orange var grejen fram tills nyligen. Men alla är ju sjukt vassa, inte minst caribbean! Bomba gärna på med ännu mer inspirationsbilder och råd till en hangaround i doxa-gänget
Även jag har en 1200T på ingång. Exakt samma klocka som jag hade sommaren 2016. Upplever den inte speciellt hög eller klumpig, inte som en certina super PH t.ex. Den sitter väldigt bra på även smalare handled tack vare kort lug-to-lug avstånd. Har 16,5cm själv.OK, har plöjt tråden nu på eftermiddagen och en doxa till sommaren måste det nog bli! 1200T och så ny som möjligt är tanken, men hur upplever ni höjden? Ser galet tjock ut på vissa bilder, nästan slimmad ut på andra. Är van att bära stadiga seikos och någon manschett behöver den inte kunna slinka in under, men har heller inte armar som en hamnsjåare tyvärr. (300 är iofs också vansinnigt grym, men lite onödigt svår att hitta för en rastlös själ?)
Great! Doxa-gtg snart (utan Wallan).Det kom ett paket...
Välbekant ståltub
Sommarfärger
Nästan exakt ett år sen jag köpte min första 1200T köpte jag min andra. Jag trodde faktiskt att detta skulle vara exakt samma exemplar som jag ägde ifjol men det visade sig vara en äldre broder.
Det snöade här igår men NU har sommaren kommit.
Känns bra att vara tillbaka i gemenskapen. Tack @Sveparn för affären!
Vi får köpa en till han om han inte fattar det självGreat! Doxa-gtg snart (utan Wallan).
Perfekt, grattis till en härlig pjäs!Det kom ett paket...
Välbekant ståltub
Sommarfärger
Nästan exakt ett år sen jag köpte min första 1200T köpte jag min andra. Jag trodde faktiskt att detta skulle vara exakt samma exemplar som jag ägde ifjol men det visade sig vara en äldre broder.
Det snöade här igår men NU har sommaren kommit.
Känns bra att vara tillbaka i gemenskapen. Tack @Sveparn för affären!
Den turkosa är helt galet bra. Men vad är det egentligen med Doxas gummin som står rakt ut från boetten?Kul att du fastnat för Doxa subs!
En 1200 är absolut inte för stor. Iallafall inte om du är van vid vad du kallar stadiga Seiko.. En 1200T sitter riktigt fint på handleden.
Jag har tre olika idag. En 300 reissue en 1200T PAII och en 6000T.. Alla tre är olika i storlek. Den största är 6000T på 45mm.. Har inga jättestora handleder ca 18cm men ingen av Doxorna tycker jag är för stora och klumpiga..
Du får testa en 1200T och se vad du tycker. Går ju alltid att sälja om du mot förmodan inte skulle trivas med den.. Kolla även på 1000T som är aningen tunnare än 1200 då den inte har heliumventil..
Lycka till!
Kul att du är sugen på en Doxa. En varning dock, dom kan vara beroendeframkallandeFin tråd. Ska ta tag i Doxa nu. Egentligen behöver jag hjälp att förstå modelldjungeln 600, 1200, 750 med eller utan T, 300 osv. Färgerna har jag fattat.
Men kort: vilken är minst, billigast och lättast att få tag på?
Ja, Jens det hade varit grädden på moset! Vad kostade det att ta hem en?Den turkosa är helt galet bra. Men vad är det egentligen med Doxas gummin som står rakt ut från boetten?
Den där borde du förära med en riktig bor-länk som jag gjorde till min 1000T.
http://shop.doxawatches.com/shop/ac...parate-beads-of-rice-bracelet/?v=f003c44deab6Ja, Jens det hade varit grädden på moset! Vad kostade det att ta hem en?
Tycker gummit ser skummare ut på bild än vad det gör i verkligheten. Ett hvete att få dit det, men jag tycker klockan sitter skönt med gummit. Men en riktig BoR hade varit ett schysst komplement
Kollade kontoutdraget. 3187:- var draget med växlingen i januari när jag köpte den.Ja, Jens det hade varit grädden på moset! Vad kostade det att ta hem en?
Tycker gummit ser skummare ut på bild än vad det gör i verkligheten. Ett hvete att få dit det, men jag tycker klockan sitter skönt med gummit. Men en riktig BoR hade varit ett schysst komplement
Alright, tack för info. Tror det skickas från Österrike. Det gjorde iallafall 300 Searambler när jag köpte dennKollade kontoutdraget. 3187:- var draget med växlingen i januari när jag köpte den.