• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Har ju inte direkt med Doxa att göra då de använder ETA, SW och Soprod. Samtliga bra verktillverkare men som precis som allt annat kan gå sönder.
Givetvis är det så. Det tillverkar inte stålet heller. De köper delar och monterar dem. Men vill man ha 20-30.000 för sina klockor så kan man förvänta sig mer som slutkund

20170521_104951.jpg

Fortfarande till salu! :)
Gummit kan ingå vid smidig affär.

Givetvis är det så. Det tillverkar inte stålet heller. De köper delar och monterar dem. Men vill man ha 20-30.000 för sina klockor så kan man förvänta sig mer som slutkund
Håller inte med direkt. Dålig jämförelse med stålet. Urverk är komplexa. Doxa är ett mellanklassmärke med driftsäkra och kvalitativa verk. Lika stor chans som andra som kör samma verk att de råkar få ett måndagsex med något fel. Klockor som kostar tiofaldigat mot en Doxa kan också gå sönder, och gör så ibland. Men det är ovanligt tack och lov, oavsett om man pratar Eta/sw/soprod eller in-house från breitling, seiko, zenith, omega, rolex, pp etc. Anledningen till verk-swap är sannolikt inte att det inte går att laga, utan för att det blev billigare och mer kostnadseffektivt att swappa.

Jag har alltid tyckt att Doxa sub är svinläckra.
Hade ett tag en 1200T men använde den alldeles för lite trotts att det var en av de läckraste klockor som jag då hade.
Jag tror det berodde på att 1200T har ett boettlocket som är ganska högt och att den iomd satt dåligt på min platta ofeta handled.
Någon som vet om det är någon betydande skillnad på de olika subbarna i just det avseendet?
Lånad bild från netet
IMG_0755.JPG

Jag har alltid tyckt att Doxa sub är svinläckra.
Hade ett tag en 1200T men använde den alldeles för lite trotts att det var en av de läckraste klockor som jag då hade.
Jag tror det berodde på att 1200T har ett boettlocket som är ganska högt och att den iomd satt dåligt på min platta ofeta handled.
Någon som vet om det är någon betydande skillnad på de olika subbarna i just det avseendet?
Lånad bild från netet
IMG_0755.JPG
Nu har jag iofs ingen annan Doxa Sub att jämföra med, men min 300 Sub 50th sitter lågt och bekvämt på min 17,5cm platta handled.
IMG_20170421_161244-01.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp