• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Maro

Audemars
Ja, nu är väl rätt läge att fynda den vanliga 300 pro när alla ska flippa sina för att göra plats för en Aqualung. Skulle lydit min första tanke att skippa 300an och vänta på Aqualung-reissue men sen kunde jag inte hålla mig för "att de släpper en sån kommer ju aldrig hända". :dead:
Fan kan inte riktigt sätta fingret på det, men mitt finger klickar inte hem en ännu

Blev peppad när jag fick en teaser av @Gentle_Giant tidigare idag men hoppades på en Divingstar..
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Fan kan inte riktigt sätta fingret på det, men mitt finger klickar inte hem en ännu

Blev peppad när jag fick en teaser av @Gentle_Giant tidigare idag men hoppades på en Divingstar..
Om man bortser från allt runt omkring som är lite avtändande så tycker jag att det ser ut som en riktigt vass klocka.
Gillade både min 50th Professional och Sharkhunter starkt så jag är riktigt taggad!
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Njae, det flyger inte riktigt för mig. Känns lite väl plastigt för min smak. Loggan ska sitta på vintage och inget annat tycker jag. En Divingstar hade varit mera smakfullt. Men jag kanske känner helt annorlunda i morgon :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Oavsett loggan, är det inte lite märkligt att de kör vidare med 50th konceptet, det är ju nu 51 år sedan 300:an kom. Hade varit naturligt att låta anniversaryn stanna vid de 3x300 st som kom2016 imho.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Oavsett loggan, är det inte lite märkligt att de kör vidare med 50th konceptet, det är ju nu 51 år sedan 300:an kom. Hade varit naturligt att låta anniversaryn stanna vid de 3x300 st som kom2016 imho.
Mja, Doxa ser 1967 som det officiella släppet av SUB300T så det var väl snarare de tre första som landade några veckor för tidigt.
Men bortsett från det så handlar det nog bara om att reissues säljer, kommer säkert en Divingstar i samma case också.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Mja, Doxa ser 1967 som det officiella släppet av SUB300T så det var väl snarare de tre första som landade några veckor för tidigt.
Men bortsett från det så handlar det nog bara om att reissues säljer, kommer säkert en Divingstar i samma case också.
Aha, så den presenterades på Baselmässan 1966 men kom ut först 1967? Älskar boetten så de får gärna fortsätta med den, tyckte bara det är lite konstigt att det kommer en jubileumsvariant till ett år senare. Med det sagt så tycker jag den är riktigt läcker.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Aha, så den presenterades på Baselmässan 1966 men kom ut först 1967? Älskar boetten så de får gärna fortsätta med den, tyckte bara det är lite konstigt att det kommer en jubileumsvariant till ett år senare. Med det sagt så tycker jag den är riktigt läcker.
Yes det är så jag tolkar det, presenterades 1966 och fanns att köpa 1967.
Håller med i övrigt, tycker också att de hade kunnat släppa 50th anniversary brandingen nu när det redan är gjort.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
En bild till, jag kommer att boka ett ex.
IMG_4939.JPG

Schieeet! Jag som är OWG med CWC. Satfläsk...
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Inga bra feelings på denna release dessvärre.. Tycker black lung hade fått vara fredat och hellre sett en divingstar isf.. 300ex dessutom?!
Jo det finns tyvärr en del att ha synpunkter på...
Den svarta aqualung-loggan slopades väl dessutom till förmån för den "transparanta" back in the days på grund av det inte gick att avläsa svarta visare mot svart bakgrund så det lirar ju inte riktigt med den moderna toolwatch-känslan som Doxa vill utstråla.

Men bortsett från allt sånt där mumbojumbo så tycker jag att den är dödsläcker så jag är happy!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Den nya är riktigt snygg. Verkligen. Men det var lite för många detaljer med 50th anni-modellen som inte var helt hundra för mig så även om loggan gör den svincool så är det inte tillräckligt för mig.
 
Topp