300, 1000 och 1200 har 20mm, resten har 21 och 22mm
Nja, 600T har 20mm. Vilka har 21mm? 750T? 800Ti? 5000 och 6000T som har 22mm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
300, 1000 och 1200 har 20mm, resten har 21 och 22mm
Min gamla!Tack till er!
Perfekt referens med Turtle! Har en 777 och tycker att den är liiite stor till annat än T-shirt eller badbyxor.
Just nu är jag svag för alla färger, men det var denna bild som gjorde att jag föll:
![]()
Min gamla!
Missade 600:a. 750, 5000, 6000 har 21, 4000 har 22, 800 har troligtvis 21Nja, 600T har 20mm. Vilka har 21mm? 750T? 800Ti? 5000 och 6000T som har 22mm?
Min 750gmt är obetydligt större, 44mm tror jag. Inte så hög som tex, 1200. Påminner mycket om hur en turtle känns på armen tycker jag.Jag har lite över det handledsmåttet men 1200 bärs iaf mindre än en tror. Mindre än ex turtle tycker jag. Mer 40mm än 42. Som jag minns det, var några år sedan iof jag ägde en men en klocka jag kommer äga igen fast orange lär det bli då
Grymt trevliga klockor iaf, själv är jag svag för @Zadenius gmt carribean men 750 är större har jag för mig.
Oj vad snyggt med grått nato.
300t är ju vintage så lite svårare, men jag gillar den bulliga 300t på riktigt BOR. 1200t är ju modernare med en helt annan länk.Sida 57 nu... Kämpar på.
300t eller 1200t? För- och nackdelar?
Finns det någon Doxa Sub ägare i Stockholm som kan låta mig klämma?
300t är ju vintage så lite svårare, men jag gillar den bulliga 300t på riktigt BOR. 1200t är ju modernare med en helt annan länk.
Dagens:
![]()
![]()
Stor skillnad på de modellerna. 50an är betydligt plattare/tunnare med mer retrokänsla tack vare det rundade safirglaset. Den upplevs lite mindre pga. att tavlan är mindre.Förlåt, menade 50th-versionen som du säljer. Så en jämförelse mellan den och 1200t undrade jag över!
Stor skillnad på de modellerna. 50an är betydligt plattare/tunnare med mer retrokänsla tack vare det rundade safirglaset. Den upplevs lite mindre pga. att tavlan är mindre.
Ingen av modellerna kommer att upplevas för stora tror jag men 300:an känns helt klart mindre. Det är svårt att jämföra den med något rakt av men det är en av de här klockorna som har stor diameter på papperet men upplevs betydligt mindre tack vare tavlans storlek. Har du kommit undan med en 47mm Radiomir så är detta en lätt matchKanske passar mig bättre då med tanke på mina bitiga handleder...
Du som ägt en del som även jag ägt/provat. Vad skulle du säga bär ungefär likadant som en 300?
Ingen av modellerna kommer att upplevas för stora tror jag men 300:an känns helt klart mindre. Det är svårt att jämföra den med något rakt av men det är en av de här klockorna som har stor diameter på papperet men upplevs betydligt mindre tack vare tavlans storlek. Har du kommit undan med en 47mm Radiomir så är detta en lätt match![]()
Häftig bild!Alltid vart lite skeptisk till Doxa med dess utformning, färgerna och länken tills nu... gick fort all bli kär i denna 1200T PA.
Vilken klocka!
![]()
Vad det du som knep den? Grattis!Alltid vart lite skeptisk till Doxa med dess utformning, färgerna och länken tills nu... gick fort all bli kär i denna 1200T PA.
Vilken klocka!
![]()
Tackar! Ja der vart ju så.. vart förvånad att den inte gick tidigare än då. Den hade trivts bra på kanarieholmarna men får istället åka till singapore/indonesien i januari för att bada. Absolut det kommer flerVad det du som knep den? Grattis!
Den ser väldigt läcker ut. Jag hade tänkt att den skulle följa med mig till Kanarieöarna om en månad men jag var för långsam.
Fortsätt ge oss bilder.
Sweet! Sitter jättebra. Grattis.Senast jag fick lite feeling i magen av att sätta på mig en klocka var när jag köpte min Nautilus i augusti... Idag kom känslan igen, fyra köp senare! Det blev en Doxa 300 50th anniversary.
Två snabba och fula skott:
![]()
![]()
Sweet! Sitter jättebra. Grattis.
Min säger hej
![]()
Mycket bra betyg :-DTack! Känns som rätt Doxa att gå på med min handled.
Skickade bild på den till tjejen. Fick detta tillbaka "jag vill ha den älskling"![]()
Grymt bra!!Senast jag fick lite feeling i magen av att sätta på mig en klocka var när jag köpte min Nautilus i augusti... Idag kom känslan igen, fyra köp senare! Det blev en Doxa 300 50th anniversary.
Två snabba och fula skott:
![]()
![]()