• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Snart november! :hungry: @Anthraxabuz @Maro @Magnus (Sthlm)
Får jag min Blacklung innan julafton så är jag nöjd!
Doxa-SUB-300-Black-Lung-Reissue-3.jpg

Börjar känna mig sjukligt förväntansfull nu. Men som du säger, också glad om den landar innan jul.

Har själv blivit helt förlamad vad gäller min Doxa-köp pga Blacklungen. Vet att jag beöver en Pro i mitt liv, men alla modeller känns lite fel. Blacklungen är ju bara så cool.

Hej tråden, det tog ett år att mogna och hitta hit.
För ungefär ett år sedan drog mitt klockintresse igång på riktigt. Jag har gått igenom några av de mest populära modellerna här på forumet och trivts med många av dem men ofta känt att något saknats. Men att det är dykare som intresserar mig mest har stått klart en tid.
Jag har varit medveten om Doxa men den orangea färgen har inte riktigt fallit mig på läppen. Men när jag igår såg en annons på en Doxa sög till ordentligt i magen. Det är en Sub 1200T projekt aware som fångat mitt intresse. Det är boettformen, den turkos färgen och hammarhajen på tavlan i kombination med det läckra armbandet som gör det för mig.
Och nu när jag börjat läsa på om Doxa så inser jag att även de andra färgerna väcker ett ha-begär.

Har ni några konkreta köptips så får ni gärna dela med er så jag slipper gå på nybörjarmisstag.
Nu ska jag läsa igenom tråden från sidan ett.

Ha en bra dag

För ungefär ett år sedan drog mitt klockintresse igång på riktigt. Jag har gått igenom några av de mest populära modellerna här på forumet och trivts med många av dem men ofta känt att något saknats. Men att det är dykare som intresserar mig mest har stått klart en tid.
Jag har varit medveten om Doxa men den orangea färgen har inte riktigt fallit mig på läppen. Men när jag igår såg en annons på en Doxa sög till ordentligt i magen. Det är en Sub 1200T projekt aware som fångat mitt intresse. Det är boettformen, den turkos färgen och hammarhajen på tavlan i kombination med det läckra armbandet som gör det för mig.
Och nu när jag börjat läsa på om Doxa så inser jag att även de andra färgerna väcker ett ha-begär.

Har ni några konkreta köptips så får ni gärna dela med er så jag slipper gå på nybörjarmisstag.

Ha en bra dag
En bild säger mer än tusen ord ;)
Utöver att köpa min PA är mitt bästa tips att inte köpa nytt om du inte måste och att handla här på k&s (oftast väldigt bra begpriser) är ännu bättre, annars är det inte mycket som kan gå fel med Doxa!
img_5142-jpg.657569

Ha en bra dag
Den orangea färgen kommer först när du ägt en själv:) Bara att testa

Har inte fastnat för Doxa speciellt under mina år här på ks men efter att ha kikat massa wristshots nu i veckan så..fan dom är balla! Är det ETA i alla modeller och vilka är det som är 42mm?

Den orangea färgen kommer först när du ägt en själv:) Bara att testa
Nu har jag läst igenom tråden och nu vill jag ha alla färger. Jobbigt och underbart på samma gång.
Cwc-dykarn blev kvickt såld och snart kommer min gula Bratte få ett färgglatt syskon.
Jakten på en klocka ger mig ett rus som är svårt att få på andra sätt.

Nu har jag läst igenom tråden och nu vill jag ha alla färger. Jobbigt och underbart på samma gång.
Cwc-dykarn blev kvickt såld och snart kommer min gula Bratte få ett färgglatt syskon.
Jakten på en klocka ger mig ett rus som är svårt att få på andra sätt.
Bara att börja bocka av från listan, att ha en komplett Doxa-palett vore sanslöst coolt! :)
- Orange
- Svart
- Silver
- Blå
- Turkos
- Gul

Go kväll
Innan jag tar steget och blir med Doxa så undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att mötas över kaffe nånstans i Gbg och visa sin Doxa och låta mig prova den?
Sist jag köpte ett för mig nytt märke blev det inte så bra som jag önskat och jag vill undvika att gå på den minan en gång till.
Jag bjuder på kaffet!
Mvh

Go kväll
Innan jag tar steget och blir med Doxa så undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att mötas över kaffe nånstans i Gbg och visa sin Doxa och låta mig prova den?
Sist jag köpte ett för mig nytt märke blev det inte så bra som jag önskat och jag vill undvika att gå på den minan en gång till.
Jag bjuder på kaffet!
Mvh
Beror på vad du vill kolla på, jag kanske är i Gbg på fredag

Beror på vad du vill kolla på, jag kanske är i Gbg på fredag
Jag vill se hur jag upplever kvalitén. Känslan i bezelen, länken, lås, urtavlan mm.
300 & 1200 boeterna är de som tilltalar mig mest estetiskt. Det hade varit nyttigt att känna på någon av dem, de verkar ha en del likheter.
Har du möjlighet på fredag hade jag varit väldigt tacksam.

Knip @Maro s 300! Grymt fin och prisvärd klocka med riktigt Doxa DNA! :)

Blivit lite många klockor senaste månaderna. Får spara ihop så ett köp är inte aktuellt än. Tänkte kolla på L'Odyssée ikväll och lär inte bli mindre sugen :)

Kan ju lika gärna passa på att ställa frågor. Finns det någon med 20 mm mellan luggarna? Och har någon annan i tråden 16 cm handled?

Blivit lite många klockor senaste månaderna. Får spara ihop så ett köp är inte aktuellt än. Tänkte kolla på L'Odyssée ikväll och lär inte bli mindre sugen :)

Kan ju lika gärna passa på att ställa frågor. Finns det någon med 20 mm mellan luggarna? Och har någon annan i tråden 16 cm handled?

Samtliga har 20mm bandbredd är jag hyffsat säker på.

Jag har lite över det handledsmåttet men 1200 bärs iaf mindre än en tror. Mindre än ex turtle tycker jag. Mer 40mm än 42. Som jag minns det, var några år sedan iof jag ägde en men en klocka jag kommer äga igen fast orange lär det bli då :rolleyes:

Grymt trevliga klockor iaf, själv är jag svag för @Zadenius gmt carribean men 750 är större har jag för mig.

Samtliga har 20mm bandbredd är jag hyffsat säker på.

300, 1000 och 1200 har 20mm, resten har 21 och 22mm

Tack till er!

Jag har lite över det handledsmåttet men 1200 bärs iaf mkt mindre än en tror. Mindre än ex turtle tycker jag. Mer 40mm än 42.

Grymt trevliga klockor iaf, själv är jag svag för @Zadenius gmt carribean men 750 är större har jag för mig.

Perfekt referens med Turtle! Har en 777 och tycker att den är liiite stor till annat än T-shirt eller badbyxor.

Just nu är jag svag för alla färger, men det var denna bild som gjorde att jag föll:

IMG_2446.PNG

Tillbaka
Topp