• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömklockan?

paradis

Audemars
ROLEX DARK TROPICAL, JAMES BOND 5508 Den här spelar i högsta ligan............
11800339_943678125696157_1428278274138877410_n.jpg
 

Kallebalik

Friends of KS
En drömklocka är pam382 med en schysst patina
image.jpg

En annan är denna AP ROO
image.jpg

En mer adekvat drömklocka med mina förutsättningar är Rolex 116718
image.jpg
Den skulle komplettera min 6710 bra!
 

tomasb

Breitling
Finns så många...
Moderna:
ALS : lange 1 (högst upp på listan)
Vad som helst av Kari Voutilainen (tillsammans med nedanstående delad 2).
Vad som helst av Roger smith
Panerai 382, 518, 519, 520, 203.
Fp journe (valfri modell)
Patek 5270, 5980 (ev. R).
JLC master ultra perpetual (r)
Osv osv osv

Vintage:

Massor av Patek.
Rolex 6263, 6239, 5508
Nummer 1 är dock Panerai 6152/a.
Osv osv.
Har inte en graal. Har många...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tja, nån vet ju... Den klockan stals väl på vägen till Smithsonian? Kan ju bli lite jobbigt den dagen hen försöker sälja den...
Hatar nya ord för att beskriva tram(n)s, säger höna istället. Förbannade nymodigheter för folk som är så lata att de inte ids uttala 'han eller hon'. För övrigt spyr jag på PN daytonan. Sååååå originellt att sukta efter den, vet ni ens varför ni gör det egentligen ???
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hatar nya ord för att beskriva tram(n)s, säger höna istället. Förbannade nymodigheter för folk som är så lata att de inte ids uttala 'han eller hon'. För övrigt spyr jag på PN daytonan. Sååååå originellt att sukta efter den, vet ni ens varför ni gör det egentligen ???
För att jag gillar panda dial och uppskattar ringen runt urtavlan (det vita vad fan det nu kallas) som bryter av och ger liv i tavlan.
Bildmässigt är jag inte så stort fan av övriga vintage daytonor och på andra plats bland stålisar ligger 16520.

Förutom PN så är drömklockan en vanlig LN alt. blueberry GMT med målade index.
Behöver inte alltid vara det värsta.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
För att jag gillar panda dial och uppskattar ringen runt urtavlan (det vita vad fan det nu kallas) som bryter av och ger liv i tavlan.
Bildmässigt är jag inte så stort fan av övriga vintage daytonor och på andra plats bland stålisar ligger 16520.

Förutom PN så är drömklockan en vanlig LN alt. blueberry GMT med målade index.
Behöver inte alltid vara det värsta.
Det må så vara, jag kan bara inte fatta hur en modell kan bli så löjligt 'värdefull' för att en skådespelare råkade äga den. Jag ska härmed skapa en ny hype, alla ni därute lyssna nu. Ni ska pantsätta hus, bil, båtar, släkt och vänner för att köpa samma sorts Timex som Bill Clinton bar... Gör det nu !!!!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Det må så vara, jag kan bara inte fatta hur en modell kan bli så löjligt 'värdefull' för att en skådespelare råkade äga den. Jag ska härmed skapa en ny hype, alla ni därute lyssna nu. Ni ska pantsätta hus, bil, båtar, släkt och vänner för att köpa samma sorts Timex som Bill Clinton bar... Gör det nu !!!!

Den är väl inte värdefull för att Newman bar den?
Den är värdefull för att den inte var populär när kom och därmed är den ovanlig för det såldes så få exemplar.
Sedan fick den det smeknamnet för att han bar den men det är ju en annan sak.

On topic:
Svårt att bortse från Patek. Kanske 5070, 5170 eller 5960
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den är väl inte värdefull för att Newman bar den?
Den är värdefull för att den inte var populär när kom och därmed är den ovanlig för det såldes så få exemplar.
Sedan fick den det smeknamnet för att han bar den men det är ju en annan sak.

On topic:
Svårt att bortse från Patek. Kanske 5070, 5170 eller 5960
Hmm ok, jag visste att den sålde dåligt där och då men anpassade (läs: skar ned) Rolex produktionsvolymerna då efter denna tröga start ? Isåfall förstår jag detta lite bättre.
 

Björklund

Panerai
Det må så vara, jag kan bara inte fatta hur en modell kan bli så löjligt 'värdefull' för att en skådespelare råkade äga den. Jag ska härmed skapa en ny hype, alla ni därute lyssna nu. Ni ska pantsätta hus, bil, båtar, släkt och vänner för att köpa samma sorts Timex som Bill Clinton bar... Gör det nu !!!!

Vilken kändis som råkat äga den är för mig helt ointressant. I mina ögon är den skitsnygg oavsett.
 
Topp