Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tja, varför inte? Det är ju dessutom en mikrorotor så den skymmer inget av verket.Sjuk klocka men varför varför varför har de gjort den automatisk??
Oftast har det översta spektrat av klockor varit nästan uteslutande manuella, även om det inte fyller något specifikt syfte vad jag vet så är det ändå en charm till att hålla sig till traditioner speciellt i klockbranschen.Tja, varför inte? Det är ju dessutom en mikrorotor så den skymmer inget av verket.
Denna Tudor är verkligen fin och stilren!Min realistiska drömklocka:
Tudor Date Day
![]()
Min orealistiska drömklocka:
Jaquet Droz Charming Bird
![]()
PP Aquanaut
För att vara petnoga så finns det inga vintage 5711. 5711 släpptes för 10 år sedan på nautilus 30 årsdag och ersatte 3800 som i sin tur fungerade som en midsize komplement till den första nautilusen 3700. 3800 hade centrumsekund och storleken skalades ner från 42mm (som var väldigt stort när det släpptes 1976) till 37,5mm och var även den första nautilus med in-house verk. De äldre reffarna hade monocoque case vilket de tyvärr fick sluta med pga dyra tillverkningskostnader. Hittade ingen bild som jämför att 3 reffarna men första bilden jämför nuvarande 5711 med första 3700, andra bilden är endast 3800.Om jag ska vara realistisk så är det en vintage PP Nautilus 5711. När det gäller dröm PP Calatrava i gulguld utan tvekan! Men det är en lång resa tills dess...![]()
Hur gick det?Denna, kommer låna till den så småningom om de så behövs.
![]()
Grym bump. Bra att du följer upp.Hur gick det?![]()
Banken sa nejHur gick det?![]()
Hahaha. Får hoppas att de faller till acceptabla priser nu efter corona har dragit förbi, för det lär lämna stora hål att fylla för många. Många inklusive jag själv skulle hellre köpa en 300k kr klocka och RESA(!!!!) För de andra 300k när man faktiskt kan röra sig utan att riskera att dö. Jag tror att många kommer tänka på liknande vis och att förhoppningsvis så kommer även de här oåtkomliga modellerna bli prissatta på wtt mer "realistiskt" vis. Vi får väl se om ett par tre år.Banken sa nej![]()