• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Drömska tråden om F.P. Journe

Tack! Typ samma som den vanliga mao, även om man verkar kunna hitta beggad för ca 8k eur.

Då är det nog faktiskt 48 jag borde satsa på då mina är lite större (17.5) och det känns som en sportig klocka som kan vara lite större. Verkar sitta väldigt bra också!
8k euro, var? De beggade jag sett har legat runt 100k
Ja uppenbarligen sen SIHH. Men jag har helt missat detta...
Samma pris på den som den vanliga?
Såg även att det finns en 40mm i guld, utan is... visste inte att den fanns heller. Dom borde dock ha
introducerat 48mm i helguld. Tror den skulle kunna bli en jäkla hit.
Det skulle vara samma pris.
Stämmer säkert att dom introducerade den i år, hade bara en känsla av att den varit med längre än så.

Guld utan is vore trevligt i 48mm versionen..
48an ser ju riktigt bra ut på dona handleder! Har tidigare uppfattat den som lite för bitig nu ser den grym ut!

...har ju alltid trott att det är Souverain som är FPJn för mig, men denna är ju riktigt, riktigt bra.

Tack för bilderna!.

Samma här, därför var det skönt att testa den igen. Är i det bitigaste laget men man kommer undan med det med den typen av klocka.

CS i 40mm är dock som ett tefat.

8k euro, var? De beggade jag sett har legat runt 100k

Det skulle vara samma pris.
Stämmer säkert att dom introducerade den i år, hade bara en känsla av att den varit med längre än så.

Guld utan is vore trevligt i 48mm versionen..

Samma här, därför var det skönt att testa den igen. Är i det bitigaste laget men man kommer undan med det med den typen av klocka.

CS i 40mm är dock som ett tefat.
Ligger en på C24 från US

Ja, i vanliga fall så ligger dom runt 100', i undantagsfall hittar man dom under 100-strecket i USA.
Känns som att det sällan ligger många ute på samma gång. Watchbox brukar få in någon då och då med några månaders mellanrum.
I EU ser man dom nästan aldrig begagnade. Inte sett en enda sen jag köpte min för nästan ett år sen.

Senast ändrad:
image.jpg

image.jpg

Kanske den bästa klockan jag haft. Så elegant (såklart!) men även semisportig.

Eftersom ingen vill ta en kaffe med mig så jag får prova ÉLÉGANTE, kan ni ju iaf posta lite bilder ;)

Blir inte riktigt klok på den nya Titalyt. På vissa bilder ser den mörkgrå ut och på anda ljusgrå... Kan ngn berätta hur den är?

För min egen del är det Chronometre Bleu som håller mig vaken om nätterna. När mr Journe skulle göra en "instegsklocka" så valde han det omöjligt svårbearbetade materialet Tantalum för att sedan skapa den magiskt blåa tavlan vars kaseringsgrad är högst av alla hans tavlor för att den är svårtillverkad. Naturligtvis har klockan urverk i 18k guld precis som alla andra klockor (exklusive aluminiumklockorna).
Chronometre Bleu härjar i mina drömar.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Baksidan är 10/10!

Det är så kul att det kommit in, inte bara en, utan några Elegante på KS. Det är real passion.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp