gonza
Silver
Den är sjukt mycket mindre än vad den ser ut att vara på bild, str är perfekt!Storleken som oroar mig. Finns ju en 35*40 också (dam) om den passar bättre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är sjukt mycket mindre än vad den ser ut att vara på bild, str är perfekt!Storleken som oroar mig. Finns ju en 35*40 också (dam) om den passar bättre
Det tror jag inte, hela tavlan är nämligen i super-luminovaFinns den i någon annat utförande än vit urtavla?
Det tror jag inte, hela tavlan är nämligen i super-luminova
Jag har beställt något väldigt kul, kommer dock dröja ett tag med leverans. Mer om det i annan tråd.
Bara en kvar ser jag. Tanken på en pantsatt njure flimmrar plötligt.
Man vet ju att det kommer en ny vinter även nästa år. Det är fint med heltavlelume i vintermörkret.Även jag överväger nudlar och vatten ett bra tag framöver. Undrar om min fru har nåt emot inställd vintersemester? (Och sommar...)
Jag har beställt något väldigt kul, kommer dock dröja ett tag med leverans. Mer om det i annan tråd.
Visst är det ett paket från Tyskland innehållandes en kronograf. FPJ Elegante är en suverän klocka, gillar den starkt, det har skvallrats en del om att linjen kommer utökas med en Perpetual calender också, ska bli kul att se. Som ovanstående ägare vittnar om så är det inte en stor klocka, däremot så kan man få det intrycket på bild.Om det är nämnda ALS är du förlåten - har dock börjat gilla Eleganten skarpt och skulle gärna äga en någon gång.
Visst är det ett paket från Tyskland innehållandes en kronograf. FPJ Elegante är en suverän klocka, gillar den starkt, det har skvallrats en del om att linjen kommer utökas med en Perpetual calender också, ska bli kul att se. Som ovanstående ägare vittnar om så är det inte en stor klocka, däremot så kan man få det intrycket på bild.
11600€ var listpriset när jag köpte min, om jag inte missminner mig.Grymt köp - verkligen! Typ en ’exitklocka’ för mig. Lange och Journe har under de senaste åren seglat upp som de två kanske roligaste independent-tillverkarna enligt mig.
Och Elegante sticker ut lite eftersom den är så ’knasig’.
Är det någon som vet vad Elegante listar i dagsläget?
Storleken vad den största orsaken till att jag inte skickade PM till dig för en vecka sedan...Visst är det ett paket från Tyskland innehållandes en kronograf. FPJ Elegante är en suverän klocka, gillar den starkt, det har skvallrats en del om att linjen kommer utökas med en Perpetual calender också, ska bli kul att se. Som ovanstående ägare vittnar om så är det inte en stor klocka, däremot så kan man få det intrycket på bild.
Jag hade nöjet att testa Mglaums elegante förra veckan, fantastiskt skön på armen. Upplevde den som rätt stor, därför inget köp. Tyckte absolut den satt större än femsiffrig sportrolexStorleken vad den största orsaken till att jag inte skickade PM till dig för en vecka sedan...
Jag tycker tex att en 116610 är alldeles för stor. Vad brukar du gilla för storlek på mer vanliga klockor? Jag brukar bära 34-38mm typ. Kan väl vara 39-40 på en dykare, men om de kommer över 40 känns de oftast väldigt klumpiga och stora för mig.
Storleken är väl det som räddar den från att bli feminin. Hellre ett par millimeter för stor än tvärtom på just den modellen.Jag hade nöjet att testa Mglaums elegante förra veckan, fantastiskt skön på armen. Upplevde den som rätt stor, därför inget köp. Tyckte absolut den satt större än femsiffrig sportrolex![]()
Elegante vs lite annat joxStorleken vad den största orsaken till att jag inte skickade PM till dig för en vecka sedan...
Jag tycker tex att en 116610 är alldeles för stor. Vad brukar du gilla för storlek på mer vanliga klockor? Jag brukar bära 34-38mm typ. Kan väl vara 39-40 på en dykare, men om de kommer över 40 känns de oftast väldigt klumpiga och stora för mig.
På FPJ, vart 10år cirkusTråkig fråga, var byter man batteri på sin Elegante (när den dagen kommer)?
Håller helt med! Vidare så tycker jag verkligen inte den bär lika stort som många påstår. Den är nätt och bärs på sin höjd som en aquanaut, på sin höjd! If you Ask meStorleken är väl det som räddar den från att bli feminin. Hellre ett par millimeter för stor än tvärtom på just den modellen.
Tror du kommer tycka den känns för stör. Tycker själv den sitter precis som aquanautenStorleken vad den största orsaken till att jag inte skickade PM till dig för en vecka sedan...
Vet du om Titalyt är mer reptålig? Känns som att den borstade platta ytan på den vanliga är läbbigt lätt att repa?Elegante vs lite annat jox
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Titalyt är väl bara en beläggning. I det här fallet på titan.Vet du om Titalyt är mer reptålig? Känns som att den borstade platta ytan på den vanliga är läbbigt lätt att repa?
Tack! Då verkar det så maoTitalyt är väl bara en beläggning. I det här fallet på titan.
En text från revolution watch:
”This year’s release sees the Élégante in a new case material, a grade 5 Titanium case with an exclusive Titalyt treatment. The titanium is first subjected to electro-plasma oxidation to improve the material’s hardness and resistance to wear and corrosion. It also gives the material a unique colouring, a matte dark grey that looks like it could both work in a sporty setting or a more classy one.”
Flyger på mina sparvhandlederTack! Då verkar det så mao
Kan inte släppa denna och börjar tro 48mm funkar...
Den är ju ganska bitig med sina 48mm lugg till lugg. Men tycker den flyger. Sen älskar jag modellen så kanske lite förblindad av det.Provade en för några månader sen också, flyger. Men ändå inte tyvärr.![]()
Är det samma storlek på denna som på den du postad @aleks? Har för mig de kom i två storlekar nämligen..