• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömska tråden om F.P. Journe

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Flyger på mina sparvhandleder

8918FA1F-4202-42C0-9EA2-14D3604B137F.jpeg
Ja jag tycker den ser ganska bra ut i storlek men vissa bilder ser den ut som en bjässe. Jag har 17.5 (på smalaste stället över knölen) så lite större än din handled vill jag minnas, så det borde funka. Jag är lite orolig över ytan men Titalyt verkar starkare och verkar inte direkt dyrare (såg en ny som såldes för drygt 110 i usa med två band). Sedan tycker jag en klocka på gummi borde vara vattentät vilket jag misstänker att den inte är så jag inte sett ngt. Men all in all tycker jag det är en väldigt spännande klocka :)
Blir kanske en men hade gärna privat först...
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Ja jag tycker den ser ganska bra ut i storlek men vissa bilder ser den ut som en bjässe. Jag har 17.5 (på smalaste stället över knölen) så lite större än din handled vill jag minnas, så det borde funka. Jag är lite orolig över ytan men Titalyt verkar starkare och verkar inte direkt dyrare (såg en ny som såldes för drygt 110 i usa med två band). Sedan tycker jag en klocka på gummi borde vara vattentät vilket jag misstänker att den inte är så jag inte sett ngt. Men all in all tycker jag det är en väldigt spännande klocka :)
Blir kanske en men hade gärna privat först...
Den lär sitta rätt bra på din handled.
30m water resistance är inte jättemycket att skryta med kanske men jag har badat och duschat utan problem med min Santos som är specad till 30m.

Finns väl ett par stycken på forumet så det borde väl gå att lösa!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Den lär sitta rätt bra på din handled.
30m water resistance är inte jättemycket att skryta med kanske men jag har badat och duschat utan problem med min Santos som är specad till 30m.

Finns väl ett par stycken på forumet så det borde väl gå att lösa!
Nä 30m är ju rätt lite. 100 eller iaf 50 borde inte varit så svårt att lösa, men jag är ju van vid vintage så inget jätteissue. Hur upplever du titalyt vs vanliga? Mer sportig? Upplevs den lite mindre? Tänker att den borde kunna göra det..

Verkar skifta i färg beroende på ljus? Vissa bilder ser den mörkgrå ut på och andra betydligt ljusare
Screenshot_20200407_095839.jpg
Screenshot_20200407_095907.jpg
Screenshot_20200407_095855.jpg


Tycker den är sjukt snygg på de bilder den upplevs lite ljusare.
 
Senast ändrad:

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Nä 30m är ju rätt lite. 100 eller iaf 50 borde inte varit så svårt att lösa, men jag är ju van vid vintage så inget jätteissue. Hur upplever du titalyt vs vanliga? Mer sportig? Upplevs den lite mindre? Tänker att den borde kunna göra det..

Verkar skifta i färg beroende på ljus? Vissa bilder ser den mörkgrå ut på och andra betydligt ljusare
Screenshot_20200407_095839.jpg
Screenshot_20200407_095907.jpg
Screenshot_20200407_095855.jpg


Tycker den är sjukt snygg på de bilder den upplevs lite ljusare.
Titalyt är absolut sportigare. Möjligt att den upplevs lite mindre också, har ej provat dessa side by side.
Svårt att uttala mig hur den skiftar i ljus då jag enbart provat den i Titalyt inne hos AD.
Personligen föredrar jag titanversionen något mer, men Titalyt är trevlig också.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Har precis läst hela tråden. Magiskt fina ur.

De flesta inlägg är ju från 2019 eller tidigare.
Någon som vet hur det ser ut med utbud av FPJ i dag? Finns det något hos AD (om vi nu bortser från krisen och att det kanske är stängt)
Det jag hör från olika håll är att allt FPJ går iväg direkt!? Sant eller falskt?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Nä 30m är ju rätt lite. 100 eller iaf 50 borde inte varit så svårt att lösa, men jag är ju van vid vintage så inget jätteissue. Hur upplever du titalyt vs vanliga? Mer sportig? Upplevs den lite mindre? Tänker att den borde kunna göra det..

Verkar skifta i färg beroende på ljus? Vissa bilder ser den mörkgrå ut på och andra betydligt ljusare
Screenshot_20200407_095839.jpg
Screenshot_20200407_095907.jpg
Screenshot_20200407_095855.jpg


Tycker den är sjukt snygg på de bilder den upplevs lite ljusare.

Jag har alltid föredragit ’vanliga’ men på de där bilderna ser Tialyt väldigt, väldigt bra ut!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag kan verkligen inte släppa denna i Titalyt. Verkar som att priserna stigit på C24. Nu är ju priserna där ofta idiotiska men ändå. Har det hänt ngt med listpriserna?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag kan verkligen inte släppa denna i Titalyt. Verkar som att priserna stigit på C24. Nu är ju priserna där ofta idiotiska men ändå. Har det hänt ngt med listpriserna?

Det är väl fler och fler i Asien och staterna som fått upp ögonen för honom och pga tillgång hugger de enklaste modellerna a la Rolexmentalitet som sedan får marknaden att formligen gå bananas.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag kan verkligen inte släppa denna i Titalyt. Verkar som att priserna stigit på C24. Nu är ju priserna där ofta idiotiska men ändå. Har det hänt ngt med listpriserna?

Nej, priset är 11400€. Kötiden är lång (3+ år).
Det som hänt, tror jag, är att FPJ har dragit iväg på auktionerna och blivit ett "hett märke" kombinerat med att "Richard Mille - trenden" driver på priset för Elegante uppåt. Men jag killgissar hejvilt här. Ta det inte som nån fakta.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nej, priset är 11400€. Kötiden är lång (3+ år).
Det som hänt, tror jag, är att FPJ har dragit iväg på auktionerna och blivit ett "hett märke" kombinerat med att "Richard Mille - trenden" driver på priset för Elegante uppåt. Men jag killgissar hejvilt här. Ta det inte som nån fakta.
Ok kötid. Den känner vi igen. Känns inte som att det var det nyligen? Man blir ju trött...
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Det här blir spännande att följa! Är så fruktansvärt sugen på en 48 som nästa klocka men då kanske det får vänta längre än tänkt.
 
Topp