• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dressiga Certinor

Hittade en bild på en av mina men jag har minst ett par till hemma. Ingen är något att hänga i julgranen direkt men ganska trevliga och prisvärda klockor :)
71D22D6D-61DA-418D-97E8-B9F9724CAB85-3838-0000058CFCD925C6.jpg

naggge skrev:
Hittade en bild på en av mina men jag har minst ett par till hemma. Ingen är något att hänga i julgranen direkt men ganska trevliga och prisvärda klockor :)
71D22D6D-61DA-418D-97E8-B9F9724CAB85-3838-0000058CFCD925C6.jpg

Vacker! Gamla kostymare är otroligt prisvärda, om de inte heter Patek Philippe förstås :)

Scaramanga skrev:
Hell, yeah!
snowsucker skrev:
Ja, jag vet inte vad som hände med bilden där.. Ska fixa lite fler bilder inom kort. Nån som har koll på vilken krona som skulle kunna passa på denna klocka? Det sitter en icke-original på efter renoveringen, tycker den är väldigt ful och fyrkantig..
En urmakare borde inte ha några problem med att hitta en guldfärgad originalkrona, do it!
naggge skrev:
Hittade en bild på en av mina men jag har minst ett par till hemma. Ingen är något att hänga i julgranen direkt men ganska trevliga och prisvärda klockor :)]
Väldigt prisvärda och snygga, inhouse-verk och historia...:)...en läckerbit du har där!

Ariste skrev:
Oskar skrev:
Ariste skrev:
Oskar skrev:
Fin guldis, är det helguld?

Tack! Nej tyvärr är den endast pläterad, men pläteringen har hållt ihop fint än så länge.
Jak har svårt att se skillnad på tjock plätering/påmanglat guld och helguld, lika snyggt vilket som så länge det inte är för genomnött. Är din klocka arvegods eller har du fyndat den själv?

Den är egenfyndad av Singular om jag minnst rätt, införskaffades då jag ville ha ett armandsur till min smoking (jo, jag vägrar gå klocklös).

Det tar emot, men den dyker kanske upp på säljsidorna snart, annat i samma segment som lockar.

Kettil skrev:
Den här är ju bara såååå snygg. Påminner om Zenith Captain 68-69 nånting...
mvh
Tackar, det är en favorit! Det har rätt i, denna har jag dock bara sett ett exemplar av medan de fullkomligt dräller av Captains här...:)

Fick tillbaka en Certina Bristol som förgyller min lilla Certina Bristol-samling, inget nummer på denna Bristol och guldiga index på vit tavla i stålboett hade jag inte sedan tidigare. :)

Manuell och nyservad, elegant och räddad från en tragisk ålderdom med stadigt förfall.

Har inte sett den här märkningen på boettlocket tidigare men gillar den.

Kom på att dessa två tillkommit också, gillar speciellt den med lätt borstad struktur och kupolformad tavla...har en likadan redan men det har aldrig hindrat mig. :)

Den andra är patinerad och har gulnat på fint.

Hår ett par stycken kvar, men nu blev jag Bristolsugen igen. Sålde av och gav bort de två jag hade. Återkommer med bilder.

Jag och bror har en hel del "projekt", varav denna Certina är färdig, behövdes inte så mycket mer än lite puts. TYVÄRR så är det en liten damklocka men tycker den är fruktansvärt fin!
(Kommer säljas om någon skulle behöva smörja svärmor lite) ;)

Jag och bror har en hel del "projekt", varav denna Certina är färdig, behövdes inte så mycket mer än lite puts. TYVÄRR så är det en liten damklocka men tycker den är fruktansvärt fin!

Snygg! lägg in den på handla,köpes.bytes så ska du se att det löser sig;)

Vacker tavla, lycka till på K&S!

Får se när små damur får en revival igen. De kostar ingenting, är minst lika komplicerade om inte mer komplicerade än sina "manliga" motsvarigheter och det finns massor av dem....

Ja, visst är dom fina!
Har ett "gäng" liknande, (Tissot, Jagi, Bison, någon mer ryss) i samma stil. Fruktansvärt frustrerande att dom är så små bara.

Håll utkik på K&S!

Mycket riktigt, följande gravering finns.
Vet du något om modell?
Trevligt, när det gäler Certina så brukar de oblygt ange modellnamn på tavlorna men förtjänstklockorna är oftast clean. Känner mig inte hemma på referensnummer bland Certinas modeller, ka inte minnas att jag sett någon sådan lista heller....om någon sitter på kunskap o det så please share.

Först en gammal Waterking

O sen en något modernare club 2000

Båda har tillhört min morfar.

Min tredje dressiga Certina anländer i veckan hoppas jag. Den såg inte mycket ut för världen på bilderna jag sett, men bakom det repiga plexit så fanns det något som fick mig att "bli hård". För att inte tala om det som är bakom tavlan!

Först en gammal Waterking

O sen en något modernare club 2000

Båda har tillhört min morfar.

Min tredje dressiga Certina anländer i veckan hoppas jag. Den såg inte mycket ut för världen på bilderna jag sett, men bakom det repiga plexit så fanns det något som fick mig att "bli hård". För att inte tala om det som är bakom tavlan!
Spännande att se vad det är...

Tillbaka
Topp