Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Scaramanga skrev:Dressig?
naggge skrev:Hittade en bild på en av mina men jag har minst ett par till hemma. Ingen är något att hänga i julgranen direkt men ganska trevliga och prisvärda klockor
Hell, yeah!Scaramanga skrev:Dressig?
En urmakare borde inte ha några problem med att hitta en guldfärgad originalkrona, do it!snowsucker skrev:Ja, jag vet inte vad som hände med bilden där.. Ska fixa lite fler bilder inom kort. Nån som har koll på vilken krona som skulle kunna passa på denna klocka? Det sitter en icke-original på efter renoveringen, tycker den är väldigt ful och fyrkantig..
Väldigt prisvärda och snygga, inhouse-verk och historia......en läckerbit du har där!naggge skrev:Hittade en bild på en av mina men jag har minst ett par till hemma. Ingen är något att hänga i julgranen direkt men ganska trevliga och prisvärda klockor ]
Ariste skrev:
Ariste skrev:Jak har svårt att se skillnad på tjock plätering/påmanglat guld och helguld, lika snyggt vilket som så länge det inte är för genomnött. Är din klocka arvegods eller har du fyndat den själv?Oskar skrev:Ariste skrev:Fin guldis, är det helguld?Oskar skrev:
Tack! Nej tyvärr är den endast pläterad, men pläteringen har hållt ihop fint än så länge.
Tackar, det är en favorit! Det har rätt i, denna har jag dock bara sett ett exemplar av medan de fullkomligt dräller av Captains här...Kettil skrev:Den här är ju bara såååå snygg. Påminner om Zenith Captain 68-69 nånting...
mvh
Vacker tavla, lycka till på K&S!Jag och bror har en hel del "projekt", varav denna Certina är färdig, behövdes inte så mycket mer än lite puts. TYVÄRR så är det en liten damklocka men tycker den är fruktansvärt fin!
(Kommer säljas om någon skulle behöva smörja svärmor lite)
Ser lite ut som en förtjänstklocka, har den några stämplar på boetten...mellan hornen? Är det tryuck- eller skryvboett?Någon här kanske kan hjälpa mig att identifiera denna Certina? Uppskattningsvis är klockan från 1967
Trevligt, när det gäler Certina så brukar de oblygt ange modellnamn på tavlorna men förtjänstklockorna är oftast clean. Känner mig inte hemma på referensnummer bland Certinas modeller, ka inte minnas att jag sett någon sådan lista heller....om någon sitter på kunskap o det så please share.Mycket riktigt, följande gravering finns.
Vet du något om modell?
Någon här kanske kan hjälpa mig att identifiera denna Certina? Uppskattningsvis är klockan från 1967
Vajjert, fler Bristol åt folket!
Härlig lineup, din samling blir bara mer och mer intressant. Fina bilder och underbara klockor!Et par Certinaer til
mvh
Håvar
Underbart skick på den!
Min morfars gamla Certina har en viktig plats i min samling. Så vitt jag vet är det från tidigt 50-tal och en ref 81101, men mer info är alltid uppskattat.
Spännande att se vad det är...Först en gammal Waterking
O sen en något modernare club 2000
Båda har tillhört min morfar.
Min tredje dressiga Certina anländer i veckan hoppas jag. Den såg inte mycket ut för världen på bilderna jag sett, men bakom det repiga plexit så fanns det något som fick mig att "bli hård". För att inte tala om det som är bakom tavlan!