Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som en U.G Polerouter!![]()
Fynd från Kaplans, borde få lite kärlek...
Visst gör den, men den är inte lika jämnt möglig som min UG:Ser ut som en U.G Polerouter!
Funderade på hur man lyckas buckla till en sådan tavla, men var det inte så att dessa var mycket tunna?Här e en bild för din skull!
Tavlan har, som tidigare avhandlats, en buckla. Har hittat en lirare som ska rätta till den.
Du kan få klämma på den vid tillfälle.
J
Funderade på hur man lyckas buckla till en sådan tavla, men var det inte så att dessa var mycket tunna?
Där satt den, sitter det microtor eller hammare i den? Hoppas det går bra hos plåtslagaren, be gentle...Här e en bild för din skull!
Tavlan har, som tidigare avhandlats, en buckla. Har hittat en lirare som ska rätta till den.
Du kan få klämma på den vid tillfälle.
J
Där satt den, sitter det microtor eller hammare i den? Hoppas det går bra hos plåtslagaren, be gentle...
Klämmer gärna på den vid tillfälle!
Fint, skön känsla i kaliber 138 eller vad som nu sitter i...Hammarautomat!
Fint, skön känsla i kaliber 138 eller vad som nu sitter i...
Hittade denna i en låda speaking of vintage Certina:
![]()
Fick hem denna idag, fyller på i Bristol-samlingen med en i stål och tunna, silverfärgade index samt manuellt verk:
![]()
Underbar, funderar du någonsin på att sälja/byta så kolla gärna med mig innan.Här är min gamle häck ! Går bra som fan
+ 1 sec / dag och tickar med en härlig ljus "klang"
Ännu ett lådfynd hemmavid, lätt putsad och men nytt nato på:
![]()
Underbar, funderar du någonsin på att sälja/byta så kolla gärna med mig innan.![]()
Vilken elegans, tunna och långa index gillas på dressare...!En gammal bild på min morfars gamla Certina i 14k. Ingen förtjänstklocka utan köpt nångång under 60-talet och använd under 30-40 år. Efter en service för några år sen blev den riktigt fin. ABC Werner berättade då att han gillade att jobba med gamla Certina-verk. Rätt lättarbetade har jag för mig..
Haha, ännu en tråd där du har massor med fina klockor (av billigare märken men så jäkla grymma!). Hur många klockor har du egentligen?
Absolut! Avsaknaden av lysmassa och de ståltrådstunna bandhornen är också härligt kostymiga inslag...Vilken elegans, tunna och långa index gillas på dressare...!
![]()
jag ska polera glaset, men tavlan är i nästan mint
![]()