• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drunknad Jaeger-LeCoultre Reverso

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Boom !!

Då var hon komplett och jag ska bara få hem fram boetten (inte att förväxlas med framstjärten)

€450 för fram boetten.
Edit €400 blev det!!

Totalt har jag lagt 8900kr på henne. Får väl anses som ett ok projekt. Med tanke på skicket

Bilder kommer
Bara att plocka ihop och maila lite bilder till dem nere vid Jager LeCulture, de blir nog glada! Att det sedan blev en nolla mindre för dig än om de hade gjort det är toppen.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Bara att plocka ihop och maila lite bilder till dem nere vid Jager LeCulture, de blir nog glada! Att det sedan blev en nolla mindre för dig än om de hade gjort det är toppen.
Meddelade Erwin via messenger, lovar att han är trött på mig... hehee.

Skiiit kul!
Jag har tydligen allt. Det är ingen packning på framsidan enligt @Echo Delta så nu ska jag bara vänta in framsidan och en ny ställaxel som jag beställt. Båda borde trilla in nästa vecka. Så jag vet vad jag ska göra...

Någon som sitter på ett 17/16 band som jag kan låna/få/köpa? Jag sålde det jag lät sy till henne så hon är naken annars
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Ok, bandet klart.

Fick bli detta
82C92C70-3396-40AE-84B9-1D8F643EAA2D.jpeg
 

Ola G

Cartier
Wow, det ska jag ärligt säga att jag inte trodde när jag såg utgångsläget APPLÅD
Hade varit kul att få ordning på den och sedan göra en custom-tavla av den du har nu tex mörkgrön med vita visare
Fantastiskt bra jobbatr
Ola G
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Wow, det ska jag ärligt säga att jag inte trodde när jag såg utgångsläget APPLÅD
Hade varit kul att få ordning på den och sedan göra en custom-tavla av den du har nu tex mörkgrön med vita visare
Fantastiskt bra jobbatr
Ola G
Tack vännen!
Jag leker lite med tanken faktiskt.
Tänkte ev köpa “water transfer sheets” samma som man får till modellerna av plast och skriva ut något kul... Musse pigg tex, men vi får se vad jag gör. Tänkte montera ihop henne innan jag gör det i så fall
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt imponerad! Vilket roligt projekt, och kul att du höll i och var tålmodig nog att få ihop allt (snart iaf) :)
Tack vännen! Den här gången gick det över förväntan faktiskt.
Och fantastiskt kul att hitta caset också, först baksidan sen idag framsidan med glas!! Otroligt kul!

Just nu googlar jag vad jag ska göra med tavlan, vore ju kul att skoja till det lite
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Stötte genast på problem.
Ser ni skruvarna nedan! Dom övre 4 är till framsidan och dom nedre 4 är till baksidan. På dom nedre fyra är det en bricka och en packning. Jag har 3 kompletta skruvar och en naken... någon som har något förslag på var jag kan hitta dessa eller hur jag tillverkar dom?
B271068F-1D86-4433-B4AB-D13CDE23EFA7.jpeg
0B15747C-5078-4A9E-A676-2150C98D5E7D.jpeg

Naken: dvs utan packning och bricka
AFC3531E-8A08-4825-9FC6-8B68B5015AD3.jpeg

Med bricka och packning...

Vad gör jag?
@Echo Delta @rogart-63 @Ola G @Aurum

Får sista delarna nästa vecka...
 

rogart-63

Patek
Stötte genast på problem.
Ser ni skruvarna nedan! Dom övre 4 är till framsidan och dom nedre 4 är till baksidan. På dom nedre fyra är det en bricka och en packning. Jag har 3 kompletta skruvar och en naken... någon som har något förslag på var jag kan hitta dessa eller hur jag tillverkar dom?
B271068F-1D86-4433-B4AB-D13CDE23EFA7.jpeg
0B15747C-5078-4A9E-A676-2150C98D5E7D.jpeg

Naken: dvs utan packning och bricka
AFC3531E-8A08-4825-9FC6-8B68B5015AD3.jpeg

Med bricka och packning...

Vad gör jag?
@Echo Delta @rogart-63 @Ola G @Aurum

Får sista delarna nästa vecka...
Vad är det för storlek på brickan . Har ett set med brickor till balansskruvar . Men dom är väldigt små. Sen ligger det lite brickor i skruv asken.
 

rogart-63

Patek
Balans skruvbrickorna var ju mindre än det minsta jag sett. Går knappt att se med blotta ögat .
Är det nån o-ring eller platt packning som det ska vara?
 

rogart-63

Patek
Kom på att det sitter små brickor på en del trycknappar på typ citizen lcd och seiko kronografer . Har några slaktade såna . Ska se vad det sitter för brickor lite senare.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor

Hittade denna, är ju typ samma som jag gjort. Dock var mina grejer rostiga, trasiga och saknade. Dessutom har jag ingen låda med reversdelar eller manualer för verket.

Blir lite mallig när jag ser detta. Och nu slipper jag göra fel med monteringen av boetten (förhoppningsvis)

Mk
 
Topp