• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummo

Joker
2-Faktor
Köpte en 7548 med 7546 verk @xHenke härom dagen. Den var liite för fin tyckte jag så jag tänkte försöka få den att se ut som om den legat läckande i saltvatten ett tag. Eftersom jag inte fick pajja Tunan som jag äger tillsammans med de rigida gossarna @Grafton och nu @Mr Chance så är det här ett perfekt objekt att go banans på.

Tavlan var lite paj (SQ-loggan ovan 150m övermålad) sen innan och visarna nya så ni behöver inte skita på er. Tavla och visare ligger nu i saltvatten tillsammans med lite småspik som ska rosta och ge färg. Har gnuggat bort lysmassan på index ända in till tavlan så förhoppningsvis händer nåt kul där med. Nån som kommer på nåt mer kul att hälla i saltbadet får gärna komma med tips. @yonsson vad är det för metall i tavlorna?

IMG_5541.JPG
IMG_5554.jpg
IMG_5558.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så nu är ni 3st som delar på tonfisken... :D
____________________
Stackars klocka! Den var ju rött fin tidigare. Har ingen aning om material på tavlan.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Så nu är ni 3st som delar på tonfisken... :D
____________________
Stackars klocka! Den var ju rött fin tidigare. Har ingen aning om material på tavlan.
Ja, ingen får göra nåt med klockan utan att alla bestämt. Konsesus gäller och återköpsklausul påskriven med blod och hot om evig klocksnacksskam ifall det bryts.

Halvful tavla och nya visare, inge synd om den :D
 
När urverket är urplockat och bandet borta så är det bara att kasta ut boett med påsittande bezel som puck till de landhockey-spelande grannungarna.. Borde räcka med 5 minuter för att ge den lite sköna repor och dings. Sen kör du den i diskmaskinen så att insertet bleks en aning.. Blir perfekt det..!:D
 

Gummo

Joker
2-Faktor
När urverket är urplockat och bandet borta så är det bara att kasta ut boett med påsittande bezel som puck till de landhockey-spelande grannungarna.. Borde räcka med 5 minuter för att ge den lite sköna repor och dings. Sen kör du den i diskmaskinen så att insertet bleks en aning.. Blir perfekt det..!:D
Bezelen ska få sitt men boetten bär det mig emot att pajja. Bezel, tavla, visare kan man ju stoppa i om man vill ha en finklocka nån gång. Annars är hockeytipset helt up my alley :)
Ser ut som mässing på urtavlan? Så du kanske kan pröva att patinera den med ägg. Eller har jag fel där?
Var också inne på mässing. Blir att packa ihop med ägg efter saltbadet! Kanske nåt annat basiskt man kan hälla i saltbadet för att påskynda?
 
Topp