• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

Förra sommaren i Italien kom det fram en person i poolen, sa något på italienska, och pekade på klockan. Jag svarade Omega SMPc. Visade sig att han bara ville veta vad tiden var:)
Hahaha har hänt mig också....
Stod på en plattform i en tunnelbanestation i London så kommer en person fram och precis som i ditt fall pekar på klockan och säger "watch". Han var nog inte från London och hade lite dåligt uttal, trodde han menade klockan och drog stolt fram den och sa Omega SMPc. Han tittade på mig förvånat en stund, sen gick han fram och tittade på tiden själv på klockan och sa "thanks" och gick vidare hahaahah..

... eller när Apple Watch räknas som klocka.
Måste fråga, varför skulle man irritera sig på detta?
För mig personligen känns det inte som en klocka om man måste ladda den regelbundet samt om den har en touchskärm. Hade den haft solcellsladdning kanske min inställning hade ändrats.
Irriterad kanske jag inte blir men jag hade varit gladare om jag sett större variation av icke-smartwatches på kollegornas handleder.

För mig personligen känns det inte som en klocka om man måste ladda den regelbundet samt om den har en touchskärm. Hade den haft solcellsladdning kanske min inställning hade ändrats.
Irriterad kanske jag inte blir men jag hade varit gladare om jag sett större variation av icke-smartwatches på kollegornas handleder.
Jo det är såklart roligare att se något intressant på handleden, men kunde inte bry mig mindre om vad andra väljer att bära. Tycker inte heller det känns som en klocka, men det gör nog inte heller den som bär den. Vill man ha en gadget på handleden så är det fritt fram, skulle aldrig döma någon för det, även om jag själv skulle ha svårt för det.
Edit: förutom thaikopior, då kan jag bli lite frustrerad faktiskt.

Senast ändrad:
När flickvännen igår undrar varför jag lös på klockan när vi gick hem från krogen?!
”Missade lumen när vi gick ut från restaurangen, måste ladda om”
:banghead::banghead:
Köp en Seiko så behöver du inte bry dig och kan använda den som ficklampa till andra klockor istället ;)
IMG_20190328_170418.jpg
IMG_20190305_223422.jpg

Seiko vs Rolex utan tidigare laddning via ficklampa
IMG_20190208_225338.jpg

Tillbaka
Topp