• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare för 5k?

ekan76

Omega
Squale är fina som tusan. Får hålla ögonen öppna efter en begagnad.
Är inte Armidan riktigt stor? Riktigt snygg är den och det är i den färgkombon som jag gillar. Hur är den på armen?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
maxresdefault.jpg

Orient Ray II och så lägger du resten av pengarna på sprit.
 
Gillar samma som du...fältisar och dykare. :)
Seiko skx007 är helgjuten. Köp.
Sen kommer du att läsa på lite mer om Seiko-klassikerna och då är du rökt. Innan du hamnar där i fördärvet skulle jag dock föreslå inköp av CWC enligt ovan talare eller Marathon GSAR (eller TSAR, beroende på vilken läggning du har), helgrymma beaters.

Det bästa du kan göra är dock att köpa en skx007 och sen avsluta kontot på KS för att aldrig mer återvända, för jakten på den perfekta klockan med det perfekta armbandet kommer aldrig att ta slut...stick medan du kan! :D

De två sista raderna är så kloka så att jag nästan börjar gråta...
Varför sa ingen detta till mig för ett par år sedan. Jag hade varit så lycklig och så mycket rikare.
Nu är det kört så det är bara till att fortsätta. Ursäktar OT!

Mitt tips är som flera andra har skrivit Certina DS Action Automat. Äger en och är helnöjd.
 

J3sus

Omega
Squale är fina som tusan. Får hålla ögonen öppna efter en begagnad.
Är inte Armidan riktigt stor? Riktigt snygg är den och det är i den färgkombon som jag gillar. Hur är den på armen?
1521 är riktigt Nice! Blev inte riktigt kompis med poleringen bara men fin klocka med bra historia för pengar. Armidan är också bra för pengarna hade a7 i mässing, är bara 2mm längre lugg till lugg om man jämför med Squalen om jag inte minns fel. Men däremot röstar jag som flera andra på Marathon både Navigator Sar/Gsar är sjukt pris värda klockor!
 

mae

Omega
43mm tror jag armidan är,men jag uplever den varken som stor eller klumpig
trots att jag har ganska klena armar:(
 

ekan76

Omega
Ohoj, många bra alternativ här. Seiko Tuna är lite för modern i stuket tyvärr. Armida A7 verkar intressant. Mycket snygg på gummi på deras hemsida.
 

pederr

Cartier
Tack för många svar! CWCn likar en annan kandidat som jag funderat lite på, nämligen Precista PRS-18. Steinhart är jag lite kluven kring. Snygg och den får alltid bra omdömen, men är samtidigt väldigt mycket fattigmans (dvs jag) Rolex. Har inte riktigt bestämt mig om hela homage grejen.

Angående Sumon så har jag fått intrycket av att den var större än sköldpaddan. Tack för infon!
Jag skulle ljuga om jag inte funderat en och två gånger på Mudmastern. Den är fantastisk (iaf på bild). Är bara lite rädd att det blir som min King som jag sålde för den var för stor...
Precistan är fin - har en quartzare själv som beater och den gör sitt jobb. Är ju också 40mm jämnt. Den är ju väldigt toolig då allt har matt finish. Har även Certinan som nämnts - en betydligt större och tyngre pjäs, men också mkt fin för pengen.
 

Case

Panerai
Gillar samma som du...fältisar och dykare. :)
Seiko skx007 är helgjuten. Köp.
Sen kommer du att läsa på lite mer om Seiko-klassikerna och då är du rökt. Innan du hamnar där i fördärvet skulle jag dock föreslå inköp av CWC enligt ovan talare eller Marathon GSAR (eller TSAR, beroende på vilken läggning du har), helgrymma beaters.

Det bästa du kan göra är dock att köpa en skx007 och sen avsluta kontot på KS för att aldrig mer återvända, för jakten på den perfekta klockan med det perfekta armbandet kommer aldrig att ta slut...stick medan du kan! :D
True story! Om du älskar livet, lämna omedelbart forumet. Det suger upp all allt du har.
 

ekan76

Omega
Marathon gör fina klockor och Navigatorn har definitivt rätt vintage stuk. Att den är billigare än 5k gör absolut inget. Bara lite för mycket Luminoxkänsla kanske.
 

ekan76

Omega
Måste tacka för all input. Står just nu mellan Seiko SKX007, Armida A7 och begagnad Squale. Får hålla lite koll på säljhörnan på forumet efter en 1541... Ingen har nämnt Glycine Combat Sub som borde gå att hitta begagnat inom budgeten. Är de inget bra?
 
Topp