• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dykare till kostym

Hej,

Jag ska på bröllop om ca tre veckor och skadad som man är så är val av klocka det första jag kom att tänka på när jag fick inbjudandet.

Om vi nu bortser från James Bond. Kan man verkligen ha en dykare till kostym? Går det verkligen att ha tex en Rolex Sub, Omega SMP, Seiko Skx, Tudor BB58, Breitling SO, osv till kostym?
Man kan även ha en gul kavaj och shorts.

Förstår ju att svennebanan går i sin dykare även i kostym o på bröllop. Mm om man är intresserad av klockor och har flera typer att välja på så förstår jag inte varför man skulle välja en så olämplig kombo. Man kan ju köra cabben på vintern eller ha sneakers till kostym. Men kan också ta sitt dress ur på badsemestern......Men det är inget bra val.

Så länge det inte är en stor klumpig klocka så hade jag haft den på. Dykare eller inte mindre viktigt tycker jag. Är det inte också så att om James Bond hade haft en dressare med inbyggd laser, cirkelsåg, elektromagnet, sprängmedel etc så hade han säkert valt den till uppklädda tillfällen. När Q gav honom en dykare så hade han ju inget val.:)

Körde det här på 30års fest :D
20200801_143307.jpg

Jag som gillar att ha lite olika klockor skulle nog ta på mig en mindre bulkig klocka. Samtidigt, om dykaren är din favvoklocka så kör hårt.
Ingen kommer direkt bry sig om vad du har om det inte är en anskrämlig klocka. Sannolikt kommer någons fula skor eller ostrukna skjorta få mer uppmärksamhet.

Hej,

Jag ska på bröllop om ca tre veckor och skadad som man är så är val av klocka det första jag kom att tänka på när jag fick inbjudandet.

Om vi nu bortser från James Bond. Kan man verkligen ha en dykare till kostym? Går det verkligen att ha tex en Rolex Sub, Omega SMP, Seiko Skx, Tudor BB58, Breitling SO, osv till kostym?

Ha på vad Du känner för ;)
Så svaret är ja. :cigar:

//Simon

Klart du kan ha en sub till ett brölopp, inget problem alls, men det finns så mycket roligare klockor för just detta tillfälle. Kolla Cartier och andra märken.

Tillbaka
Topp