• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter en ganska lång stunds klockdvala...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Mycket har hänt de senaste åren... Bla en jobbig seperation som tagit mycket av ens energi. Med det försvann mycket av klockintresset tillfälligt. Men nu gradvis på senare tid har mitt klockintresse vaknat upp igen och med det har lite kommande inköp ploppat upp såklart. Kanske något från Omega kan vara dags, blivit rätt förtjust i Omega Speedmaster Mark, vintagemodellerna. Helt underbara boetter på dessa.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Mycket har hänt de senaste åren... Bla en jobbig seperation som tagit mycket av ens energi. Med det försvann mycket av klockintresset tillfälligt. Men nu gradvis på senare tid har mitt klockintresse vaknat upp igen och med det har lite kommande inköp ploppat upp såklart. Kanske något från Omega kan vara dags, blivit rätt förtjust i Omega Speedmaster Mark, vintagemodellerna. Helt underbara boetter på dessa.
Välkommen tillbaka @80talisten, vi måste träffas och tjabbla lite;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Hehe tack så mycket alla. :) Nä inte avregistrerat även om det kan verka så. Ingen särskild referens, är rätt så oinsatt i Omega. Men Speedmaster Mark II är sjukt läcker. Som @yonsson undrar har han faktist lite rätt, aldrig varit särskild intresserad av Omega, men det känns som tiden är inne att testa en sån. @TiE defenetivt! Låter som en bra idé! Och nu till den stora frågan saknar jag min MM300? Japp nått oerhört nog mitt största klockminne, till och med större än min 16753. Säkert för min MM300 var min första riktiga kvalitetsklocka.
 

vonhall

Rolex
Kul att du är tillbaka! Du var ju ändå något av en superpostare här så klart att det märktes när du försvann! Tråkigt att höra om separationen. För jag har för mig att ni hade barn också! Hur som helst så kan klockor fungera som en bra avledare för att få tankarna på annat :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kul att du är tillbaka! Du var ju ändå något av en superpostare här så klart att det märktes när du försvann! Tråkigt att höra om separationen. För jag har för mig att ni hade barn också! Hur som helst så kan klockor fungera som en bra avledare för att få tankarna på annat :)
Jo man har nog lämnat lite avtryck här sen öppningen av KS. Jo vi har 2 barn tillsammans, 2 söner som vi har delad vårdnad på numera. Visst är det så angående klockor som du säger!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nice att du har hittat tillbaka Dude ( @80talisten ) ! Tråkigt det med separationen, för samtliga inblandade, men kanske mest för barnens skull, men jag hoppas att ni skiljs som vänner iaf. Var själv borta i 8-9 månader från höst 18 t.o.m våren 19, och ibland kan det behövas för att samla kraft för att hitta tillbaka. Hoppas att du är i fas nu mannen, och ser till att du joinar oss för lång tid framöver...
 
Topp