Du har ju redan en stridsvagn i din subc. En klocka som kan bäras till t-shirt till kostym (ja det tycker jag) den kan även hänga på stranden.
Nu behöver du något "finare" Jag hade kanske satsat på någon Jaeger Le Coultre, definitvt med läder.
Själv har ett fint par i Rolex GMT Batman och IWC Portuguese 7 day reserve (den senare är förbannat fin men kostar mer än din uppgivna budget) Dessa klockor funkar så jäkla bra at äga tillsammans. Varje gång jag har BLNR på mig så tänker jag "fan vad denne är fin" varje gång jag har IWC på mig tänker jag "fan detta är ännu bättre" Jag kan nog aldrig sälja någon av dem
Det är exakt den känslan man är ute efter, att klockorna man äger på något vis är ganska likvärdiga (i ägarens ögon), det är kanske svårt att uppnå men det är kanske lite därför man velar lite fram o tillbaka.
Fullkomligt älskar min sub och har precis som du nämner kunnat använda den till allt, kostym så väl som t-shirt och slappa jeans. Jag vill inte köpa något för att sedan tänka, fan, subben är mycket bättre, varför köpte jag en klocka till för dessa idiotpengarna?