FlipSwede
Guld
Fast då missar man väl i stort sett allt som Kristendomen baserar sig på?Det räcker med Gamla testamentet. Det nya är både daltande och mjäkigt. Det saknar märg.
Iofs Judendomen har väl i stora drag Gamla Testamentet i sin Torah.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast då missar man väl i stort sett allt som Kristendomen baserar sig på?Det räcker med Gamla testamentet. Det nya är både daltande och mjäkigt. Det saknar märg.
Fast då missar man väl i stort sett allt som Kristendomen baserar sig på?
Iofs Judendomen har väl i stora drag Gamla Testamentet i sin Torah.
Kristendomen är densamma som den alltid har varit. Samhället har förändrats. Det lider brist på brist på storheten i att underkasta sig något som är större än en själv. Vördnad, ödmjukhet, visdom, kärlek, tillit, tro och storsinthet är bristvaror idag.Ja, tyvärr. Kristendomen har spårat ur helt.
Den heliga skriften
![]()
Det är alltså där man faller ned på knä och tillber den stora skaparen
Det är alltså där man faller ned på knä och tillber den stora skaparen
Är det Per Oscarsson? Eller kanske Ronjas pappa?
Är det Per Oscarsson? Eller kanske Ronjas pappa?
Korrekt. En hyllning till legenden.
Man blir ju nyfiken på hur rummet används i praktiken.Det är alltså där man faller ned på knä och tillber den stora skaparen
Det var förbanne mig det finaste jag läst sedan jag konfirmerades! -Vill du ha ett par Stefano Ricci i krokodil?Bröder i stilens öken,
jag har kommit till eder såsom en profet i kritstrecksrand, inte för att döma er polyester utan för att frälsa er från dess stela fångenskap. Jag är Lapo Elkann, den smorde i linne och cashmere, han som vandrar bland de dressman och engelson bärande massorna och ser deras törst efter sann skräddarkonst.
Ni klamrar er fast vid plastiga kavajer och trötta slipsar som vid avgudar av billigt tyg, men frukta icke – min religion är nåd, inte fördömelse. Jag visar vägen till Neapel där nålen styr handen, till Milano där silhuetten föds, till London där tweeden andas historia.
Den som följer mig skall ej längre känna skav från limmade sömmar eller svett under syntetfiber. Han skall resa sig i full kanvas, med knappar av horn och själ i varenda stygn.
Kom därför till min skräddarbikt. Låt polyester falla som gamla synder. Drick djupt ur bröstfickan och stig in i stilens rike, där varje dag är en procession på Via Montenapoleone.
Amen i dubbelknäppt.
Ryktena går på Jermyn Street..Det kan bekräftas. Vart hörde du detta?
Gick du vidare till White's efteråt?
Gick du vidare till White's efteråt?
Tillägg till den heliga skriften är väl i så fall Alan Flussers Dressing the man: Art of permanent fashionDen heliga skriften
![]()
+ Elegance: A Guide to Quality in Menswear - G.Bruce BoyerTillägg till den heliga skriften är väl i så fall Alan Flussers Dressing the man: Art of permanent fashion
Det var förbanne mig det finaste jag läst sedan jag konfirmerades! -Vill du ha ett par Stefano Ricci i krokodil?
Fritt efter H.K.Bergdahl
Ska genast inhandla dessa bokverk. I väntan förbereder jag kommande tågresa med ett råd från Roetzel+ Elegance: A Guide to Quality in Menswear - G.Bruce Boyer
Ska genast inhandla dessa bokverk. I väntan förbereder jag kommande tågresa med ett råd från Roetzel![]()
Låter som en trivsam lördag. Putsa sin gamla fickplunta läppjandes på sin favoritspritdryckVisdomsord väl värda att anamma.
Blir till att leta fram den gamla pluntan från gömmorna.
Okänd för massorna men för konnessören ett välbekant ansikte.Tackar för de fina orden och det generösa erbjudandet flipparn.
Får tyvärr tacka nej till dessa av rädsla för att de skulle anfalla mina gäster. Cordovan och mocka är mer i linje för mina val av skodon.
Vore dock intressant att höra mer om denne Stefano Ricci då det för mig är en relativt okänd figur. Kanske kan flipparn även ära tråden med en bild på skönheterna. Ser framför mig ett par mörkt blåa kanske tom lila gator loafers som skulle gjort självaste Tony Montana full av avund.
Skogarderobens hörnstenar är för övrigt ett närliggande ämne värt att dryftas mer i detalj.
Omgjord travel trunk?Och för att spinna vidare på cigarrtemat.
En humidor är inget att ta lättvindigt på.
Nej i varje gentlemans hem har den en given plats!
Den Herr Elkann förevisar ger mig rysningar!
Sådant uselt hantverk med synliga skruvskallar och glipor i passform sänder tanken till Ullared,Vita tubsockor,Finska loafers Aschlesbyxor Skepparkrans och Saab!
En cigarrkännare har givetvis en måttbeställd möbel till sina rökverk
![]()
Jag vet faktiskt inte.Omgjord travel trunk?
Möjligt men tveksamt.Jag vet faktiskt inte.
Kan vara en Pieces Unique byggd efter beställarens önskemål.
Och för att spinna vidare på cigarrtemat.
En humidor är inget att ta lättvindigt på.
Nej i varje gentlemans hem har den en given plats!
Den Herr Elkann förevisar ger mig rysningar!
Sådant uselt hantverk med synliga skruvskallar och glipor i passform sänder tanken till Ullared,Vita tubsockor,Finska loafers Aschlesbyxor Skepparkrans och Saab!
En cigarrkännare har givetvis en måttbeställd möbel till sina rökverk
![]()