Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min modalo kändes sliten (motorerna väsnades) efter ett år, om inte innan. Min wolf känns som ny efter ett år. Stor skillnad i kvalité mellan de båda.Finns det någon uppskattad livstid på winders från till exempel Modalo och Wolf?
Rejäl pjäs. Hoppas den håller måttet.Vilken maskin
Jag är också intresserad. Jag sålde precis av min Modalo efter att den börjat låta och haverera efter ett par år. Är i marknaden efter en winder för 2-4 klockor men ska man gå upp i klass från Modalo börjar det ju kosta huggorm.Återkom med info. Nyfiken på de märket
Ja tyvärr svårt att ge någon mer utförlig recension såhär ett dygn efter leverans men hittills är den flawless. Tyst, snygg och gör det den ska. Återkommer om något mot förmodan skulle börja strula.Jag är också intresserad. Jag sålde precis av min Modalo efter att den börjat låta och haverera efter ett par år. Är i marknaden efter en winder för 2-4 klockor men ska man gå upp i klass från Modalo börjar det ju kosta huggorm.
När jag gick från Modalo till Wolf var det som Seiko till Omega. Detta var dock ett par år sedan.Jag är också intresserad. Jag sålde precis av min Modalo efter att den börjat låta och haverera efter ett par år. Är i marknaden efter en winder för 2-4 klockor men ska man gå upp i klass från Modalo börjar det ju kosta huggorm.
Modalo hade nån fjöderbaserad grej som fungerade sådär. Wolf har en dyna du komprimerar efter behov. Den har fungerat bäst enligt mig.Jag har en gammal luxwinder med hållare i hårdplast. Då jag har ganska små handleder så är mina länkar ganka kortade, vilket gör att de är för små för hållarna.
Har tex. Modalo eller andra märken bättre hållare som passar även kortare länkar?
Kanske fuktproblem i hemmet?Måste bara höra om någon här har haft samma problem som jag. Min Modalo Timeless 60 MV3 började löpa amok då den reagerade som om någon konstant tryckte på displayen. Displayen lyser hela tiden och de olika snurrorna ändrar hastighet, vilket håll de snurrar åt och sätts på och stängs av om vartannat. Fick byta till en ny maskin men samma sak händer med denna.
Maskinen har dock fungerat som den ska nu under vintern, men problemet har återkommit nu när vårvärmen har kommit. Min lekmannamässiga slutsats är att displayen på något sätt inte kan hantera värmen? Någon som upplevt detta?
Funderat på det med, men ingen övrig teknik har påverkats och i och med en flytt så har problemen uppkommit i två olika lägenheter...Kanske fuktproblem i hemmet?
Precis köpt en likadan. Hur har du gjort med inställningarna? Hur ska man veta hur fort den ska snurra?Denna har jag och den är mycket tyst. Den ha den reserv delar som är lätta att byta när de blir slitna. https://www.klockgiganten.se/beco-watch-winder-309408![]()
Man ändrar TPD..Precis köpt en likadan. Hur har du gjort med inställningarna? Hur ska man veta hur fort den ska snurra?
Jo, att man kan ändra, det förstod jagMan ändrar TPD..![]()
Ja skiljer. Sök TPD och din klocka så brukar det dyka upp. Kolla även om den ska snurra motvind ele medvind ele om båda funkar...Jo, att man kan ändra, det förstod jagmen tänkte på hur jag vet vilken tpd man ska köra. Och om det kanske skiljer sig mellan olika verk?