Guybrush
Basic
Hur fick du så snygg slitning på den blåa delen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur fick du så snygg slitning på den blåa delen?
Det är ett fuskblekt insert i klorinbadHur fick du så snygg slitning på den blåa delen?
Nä nä ta ett härligt sommarblekt insertPå G hem för att sätta på jubilee
Kanske dra på Coke samtidigt, så många bra alternativ på denna fantastiska klocka.
![]()
Hade ett riktigt fint naturligt faded pepsi som jag skickade med när jag sålde min första 16700, ångrat mig sen dessNä nä ta ett härligt sommarblekt insert![]()
Det är ett fuskblekt insert i klorinbad
Slå upp lite klorin i ett glas, ca 5mm räcker. Lägg i insert och låt det ligga ca 1 min...ta upp och kolla resultatet, gör om, om du vill ha mer blekt. Kör i 30-60 sekunders intervaller.Oj, det ska man kanske prova då. Hur länge ska det ligga i, 15 minuter, en dag, en vecka?
Hur ser man att ett insert är fusk-klorinblekt eller blekt av tidens tand?Slå upp lite klorin i ett glas, ca 5mm räcker. Lägg i insert och låt det ligga ca 1 min...ta upp och kolla resultatet, gör om, om du vill ha mer blekt. Kör i 30-60 sekunders intervaller.
Lättast genom att se att båda färgerna bleks lika mkt eller att vända och kolla baksidan. Vid tidsblekta är baksidan på insertet oblekt.Hur ser man att ett insert är fusk-klorinblekt eller blekt av tidens tand?![]()
Detta är tidsblekt och som du ser så bleks det röda mkt tidigare än det blå. Förövrigt anser jag att detta är ett helt underbart insertHur ser man att ett insert är fusk-klorinblekt eller blekt av tidens tand?![]()
Ja det är riktigt snyggt, så ser mitt ut ocksåDetta är tidsblekt och som du ser så bleks det röda mkt tidigare än det blå. Förövrigt anser jag att detta är ett helt underbart insert![]()