• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En Rolex jag vill ha!

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Varför gillar jag den här?
Kombinationen av färger gör den riktigt lyckad tycker jag. Framförallt är det gröna glaset pricken över i. Det tillsammans med den blå tavlan och de orangea detaljerna gör den till en potpurri av färger som man blir glad av.
Jag tillhör också den smala sektor av personer som gillar när borstat är blandat med polerat.

Jag tänker inte slänga mig med referenser eftersom jag är okunnig utan visar med bild vilken Milgauss jag syftar på.
Det skulle vara kul att se lite egentagna bilder från er som äger denna variant men självklart går andra Millar också bra.
Hur upplever ni den? I förhållande till andra Rolex eller vilka klockor som helst för den delen?

Ni som kan, blev den aldrig populär? Är det bara halvblinda personer som jag som gillar den?

milgauss_presentation_video_0001_1680x1070147112404020lk7.jpg
Rolex-Milgauss-Z-Blue-Side.jpg
milgauss_0007_1680x10701462104213121R10.jpeg
Rolex-Milgauss-Blue-Dial-61.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Well... si har ju en ganska tveksam smak så... ;)

Nejdå, den är grym! Avsaknaden av datum ogillar jag men andra gillar det :)

Finns en på köp & sälj nu!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad säger försäljningssiffrorna? Modellen säljer såklart inte lika bra som basmodellerna men jag tror det har varit en hygglig försäljning av denna trots allt.
Personligen så tycker jag den är för stor och jag gillar inte det gröna glaset, inte heller tavlan och det gröna glaset gör att den blå tavlan i upplevs matt och färgen på tavlan blir lite sunkig. Nej tyvärr, ingen favorit alls.

Ser inget snyggt här. Ett vanligt glas skulle nog ha lyft den blåtavlade. Går ju iofs att byta.
Rolex-Milgauss-Blue-116400GV-6.jpg

RolexMilgauss_zpsba42025a.png

u7e7upy2.jpg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Lite för stor och blixten är ingen hit. Känner dessutom att för de pengarna så kan jag köpa andra klockor som är mer prioriterade. 116400GV befinner sig helt enkelt inte så högt upp på listan. Gillar dock de gröna detaljerna riktigt mycket.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tummen upp, enda jag inte är helt överens med är också blixtformade sekundvisaren och det gröna glaset. Men det är lite det som gör den cool också, den sticker ut i Rolex sortiment. Så jag säger som vanligt, kör!
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Jag tycker att den är den snyggaste Rolexen inom rimligt pris, avsaknaden av datum är ett plus i mina böcker.
Jag hoppas att den förblir lite o omtyckt, så man inte bara blir en i mängden.
Själv är jag supernöjd med mitt val.

Här några foton från telefonminnet och ett som jag precis tagit i mörkt rum.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Virrevet

Omega
Det var en kund som trillade in i butiken jag jobbar deltid i med en Milgauss. Blev nästintill förälskad. Jag tycker klockan är skitball. Som första rolex? nja, då blir det nog en hulk ;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Bra storlek, utformning?
Formen är underbar, tyngden fantastisk och den sitter otroligt skönt. Jag blev väldigt förvånad då jag första gången provade den. Köpte en något mer diskret men ofärgat glas och svart tavla. Ligger bra i pris också. Önskar en vanlig sekundvisare bara.
 
Senast ändrad:

MrJL

Omega
2-Faktor
Just denna modellen har jag länge varit sugen på. Flera år faktiskt, vill minnas att jag såg en helside-annons från Rob E. och sedan dess har den funnits bak i huvudet.
Däremot så är det något som gör att jag inte riktigt kan köpa den. Jag vet inte varför. Kanske behöver man äga några andra klockor innan man köper denna. Svårt att säga.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Varför gillar jag den här?
Kombinationen av färger gör den riktigt lyckad tycker jag. Framförallt är det gröna glaset pricken över i. Det tillsammans med den blå tavlan och de orangea detaljerna gör den till en potpurri av färger som man blir glad av.
Jag tillhör också den smala sektor av personer som gillar när borstat är blandat med polerat.

Jag tänker inte slänga mig med referenser eftersom jag är okunnig utan visar med bild vilken Milgauss jag syftar på.
Det skulle vara kul att se lite egentagna bilder från er som äger denna variant men självklart går andra Millar också bra.
Hur upplever ni den? I förhållande till andra Rolex eller vilka klockor som helst för den delen?

Ni som kan, blev den aldrig populär? Är det bara halvblinda personer som jag som gillar den?

milgauss_presentation_video_0001_1680x1070147112404020lk7.jpg
Rolex-Milgauss-Z-Blue-Side.jpg
milgauss_0007_1680x10701462104213121R10.jpeg
Rolex-Milgauss-Blue-Dial-61.jpg
Gillar också denna starkt. Tycker den är väldigt speciell utan att vara vulgär.
Kommer ihåg någon gammal tidningsannons jag såg när Rolex lanserade milgauss. Den annonsen väckte ett omgående ha-begär. Blev dock inget med det då den saknar datum. Är nästan ett måste för mig med datum, iallafall för den prislappen.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag tycker att den är den snyggaste Rolexen inom rimligt pris, avsaknaden av datum är ett plus i mina böcker.
Jag hoppas att den förblir lite o omtyckt, så man inte bara blir en i mängden.
Själv är jag supernöjd med mitt val.

Här några foton från telefonminnet och ett som jag precis tagit i mörkt rum.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Håller med dig och vet precis vad du menar med o-omtyckt.. Inget roligt om halva stan ska ha samma klocka.
 

Josef B

Bestraffaren
Modellen är skitsnygg! Clean och stilig! Perfekt för ingenjörer och kontorsnissar :)

Det enda jag har att klaga på är att den har för mycket polerade ytor.
 
Topp