• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En Rolex jag vill ha!

Ernesto

Patek
2-Faktor
Upplevde aldrig min tavla som sunkig... Färgen var snarare "elektrisk". Verkligen inte en klocka för en som inte gillar att synas. Jag gillar att det inte är den typiska första-lönen-klockan. Den sitter riktigt skönt på handleden tack vare tyngden och de böjda luggarna som kramar om handleden.

Många kanske tänker att den är svårburen till garderoben men så länge du inte springer runt i lila skjortor är det lugnt... ;)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Jag tröttnade aldrig på min. Blev bara rastlös och köpte en Hulk:
image.jpeg

image.jpeg


Tycker den är snygg... Svart/grön tillverkas inte mer om jag har förstått det rätt..

Den vanliga svarta tillverkas inte mer.

Idag finns:
- Blå GV
- Svart GV
- Vit
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Nope! Jag har den med svart urtavla, tanken var att jag skulle köpa på mig denna med blå tavla också, men när jag fick klämma på denna med blå tavla IRL så blev jag personligen besviken. Jag föll inte alls för den, som jag gjort för min grönglasade GV med svart tavla, anledningen var att det blev för lite kontrast. På den äldre GVn så blir det kontrast mellan tavlan och dom polerade ytorna men på denna så blir det bara för mycket blänk med sunburst tavlan kontra det polerade.

Nu är ju detta min högt personliga åsikt, men jag rekommenderar att kolla upp båda för att jämföra innan du bestämmer dig. Vill påpeka att den nya GVn inte är ful så klart, den föll mig inte bara på läppen.

Min GV.
DSC_9465.JPG
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Håller med dig och vet precis vad du menar med o-omtyckt.. Inget roligt om halva stan ska ha samma klocka.
Försöker med samma strategi med mina övriga klockor.
Skulle nog säga att den enda klockan som jag äger, som faller i klassen "vanlig" är en en Oris Aquis svart.
Resten är i klassen "o omtyckta" vilket är perfekt då jag råkar just tycka att dessa är finast.

Kom på att min PO 8500 42mm i titan kanske hamnar i gruppen omtyckta, men är väldigt ovanlig vad jag sett på bla dagens klocka tråden.
 
Jag har precis den modellen. Utseendet med blå urtavla och grönt glas var det som fick mig att uppmärksamma klockan. Att den har en sekundvisare som blixt tyckte och tycker jag är sååå coolt och att den är framtagen med ett syfte (ursprungsmodellen och att det var för att hantera magnetfältsnivåerna på CERN) var ytterligare en kul sak. När jag sedan insåg att klockan ansågs vara "hemsk" bland Rolexälskare var mer eller mindre saken biff..

Det enda jag önskar nu är att "alla" hatar klockan, den säljs knappt nått och Rolex slutar tillverka den :D
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag har haft både GV och GV Z-Blue. GV Z-Blue känns riktigt fräsch med alla färgerna och är imho den snyggaste av dom två.
2492452f-ce32-470c-a6f4-036afc5fa32c_zpsa8a6bfa5.jpg

ddbf2c30-577c-4b0f-a2ba-1bb83c3f7042_zpse4aebbe4.jpg

Favoriten är dock min 116400 med svart tavla och klart glas, tyvärr har den kombinationen slutat tillverkas.
def0f5d4-de09-443c-a06c-17b5bb3a95fe_zpsk82wg7or.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Upplevde aldrig min tavla som sunkig... Färgen var snarare "elektrisk". Verkligen inte en klocka för en som inte gillar att synas. Jag gillar att det inte är den typiska första-lönen-klockan. Den sitter riktigt skönt på handleden tack vare tyngden och de böjda luggarna som kramar om handleden.

Många kanske tänker att den är svårburen till garderoben men så länge du inte springer runt i lila skjortor är det lugnt... ;)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Jag tröttnade aldrig på min. Blev bara rastlös och köpte en Hulk:
image.jpeg

image.jpeg




Den vanliga svarta tillverkas inte mer.

Idag finns:
- Blå GV
- Svart GV
- Vit

Hur ser den vanliga svarta ut?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag var också jäkligt sugen på den så jag åkte in och provade den.
Tyvärr alldeles för tjock/hög för mig. Blev lite av en chock.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag tycker att den är lite för stor (som vanligt. Livet med tunna handleder asså...).

Och jag är inte ett fan av blixten! Tycker att det är coolt att den har en orange visare, bra kontrast till resten utav klockan. Färgerna är fantastiska. Men det hade gärna fått vara en "vanlig" visare istället för blixt.
 
Tycker det är en av Rolex roligaste modeller, de är ju inte kända för att ta ut svängarna designmässigt så jag är ett stort fan av just blixtvisaren tex.
Den är lite tjock och mullig, men jäklar vad bra den sitter på min handled, en av favoriterna

16862177832_a0c908fab9_b.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tycker den är ganska rolig och ser skön ut på handleden. Hade nog själv tittat mot beg med svart tävla. Mer sober coolness på något vis
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Fantastiskt snygg klocka - kan inte riktigt förstå att man inte diggar den?
...Visst, som enda klocka kanske jag inte heller valt en. För mig är dock Milgauss den Rolex som väcker mest habegär!
 
Topp