Snyggt.
Du kan ju köra true gmt med två på samma nato!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt.
T-triss. Grymt!
T-triss. Grymt!
Har nu precis hämtat ut klockan från Klockmäster där jag lämnat in den för att få ett kostnadsförslag för vad det skulle kosta att reparera den. Blev väldigt förvånad när de ringde och meddelade att det räckte att urmakaren "tvättade rent" och stoppade dit ett nytt batteri för att den skulle ticka igång! Slängde även på det band som hängde med klockan när jag bytte till mig den 2006 - ett riktgt skitigt och välanvänt nato i de färger som tillhör hans regemente. Inser att jag verkligen gillar denna klocka i all sin enkelhet och särkilt att man ser att den varit med om en del.Har denna CWC G10 som jag lyckades byta till mig av en brittisk officer när jag gjorde mission år 2006. Efter mycket övertalning släppte han den till mig. Klockan hade då varit med honom från hans officersutbildning på Royal Sandhurst till ett par svängar i både Irak och Afghanistan. Som synes har det satt sina spår vilket jag verkligen gillar. Nu till mitt dilemma - för ngt år sen lade den av och eftersom jag har en del andra klockor är det först nu jag fått tummen ur att lämna in den för batteribyte (lämnade den på Krons Ur). När jag skulle hämta den idag lät de dock meddela att det har läckt batterisyra i klockan och att den nu inte går ordentligt. Givet historien bakom just detta ex, gör det att klockan sentimentalt värde för mig och jag skulle gärna vilja fixa detta (förutsatt att det går till en hyfsat rimlig peng, de är ju inte superdyra att köpa nya). Men som sagt, klockan betyder en hel del för mig och det vore kul att skrämma igång den igen. Några tips?
Fick sån otroligt trevlig överraskning angående min Fatboy från -83 som jag köpte. Den är tydligen i Moskva nu
Vilken go'bit!!!Ibland är det dags att dra upp den så den inte torkar ut helt. Idag var en sådan dag...
Tack, jag håller med. Den är från 1977. Bild på baksidan finns i trådens första sida.Vilken go'bit!!!
Årtal på den?? Typ 76-79?
Riktigt fin den där!Vad behöver förutom en bra CWC? Typ inget.
Äntligen här även om jag måste vänta på mitt nato från Phoenix..
Btw, kör ni 18 eller 20mm ni som har G10 o Phoenix??
Har du nån bild på hur det sitter??
Ser betydligt bättre ut än på 18mm!!!Absolut.
Gött att se! Jag körde min på singular straps svarta premium nato 20 mm, som inte riktigt är 20 mm utan snarare 19 mm (inte så premium kanske). Passade därmed perfekt. Så fixa ett 19 mm vet ja!Äntligen här även om jag måste vänta på mitt nato från Phoenix..
Btw, kör ni 18 eller 20mm ni som har G10 o Phoenix??
Alla g10 har iallafall de dykarna är jag osäker påHar alla cwc fast bandstift?