• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
80A258F3-DAE4-4106-88D8-3649BE57FC79_zpstanhzypv.jpg
Snyggt.
Du kan ju köra true gmt med två på samma nato!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Surt att inte Silvermans inte hade kvar några packningar till äldre modeller:(
Dock verkar det finnas en massa tips om huruvida de flesta packningar verkar gå att modifiera så dom passar..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hade sååå hoppats att min CWC skulle dyka upp idag men verkar få suga på karamellen nån dag till haha
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
CWC divern är en klocka som jag har varit sugen på länge. Ser dock sällan någon (med datum) ute till försäljning. Är dem så grymma att folk "håller" dem eller finns det få?
 

ML321

Omega
Har denna CWC G10 som jag lyckades byta till mig av en brittisk officer när jag gjorde mission år 2006. Efter mycket övertalning släppte han den till mig. Klockan hade då varit med honom från hans officersutbildning på Royal Sandhurst till ett par svängar i både Irak och Afghanistan. Som synes har det satt sina spår vilket jag verkligen gillar. Nu till mitt dilemma - för ngt år sen lade den av och eftersom jag har en del andra klockor är det först nu jag fått tummen ur att lämna in den för batteribyte (lämnade den på Krons Ur). När jag skulle hämta den idag lät de dock meddela att det har läckt batterisyra i klockan och att den nu inte går ordentligt. Givet historien bakom just detta ex, gör det att klockan sentimentalt värde för mig och jag skulle gärna vilja fixa detta (förutsatt att det går till en hyfsat rimlig peng, de är ju inte superdyra att köpa nya). Men som sagt, klockan betyder en hel del för mig och det vore kul att skrämma igång den igen. Några tips?

IMG_0069.JPG
IMG_0070.JPG
IMG_0068.JPG
Har nu precis hämtat ut klockan från Klockmäster där jag lämnat in den för att få ett kostnadsförslag för vad det skulle kosta att reparera den. Blev väldigt förvånad när de ringde och meddelade att det räckte att urmakaren "tvättade rent" och stoppade dit ett nytt batteri för att den skulle ticka igång! Slängde även på det band som hängde med klockan när jag bytte till mig den 2006 - ett riktgt skitigt och välanvänt nato i de färger som tillhör hans regemente. Inser att jag verkligen gillar denna klocka i all sin enkelhet och särkilt att man ser att den varit med om en del.
IMG_0183.JPG
 
D

Deleted member 4412

Guest
Visar sej iaf att jag får pengarna tillbaka om inte klockan kommer tills på måndag..
Då börjar jakten igen då! Suck..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Men Fatboy blev tydligen kvar i Moskva så säljaren gav en full retur.
Jävligt skönt om än surt lver att den förmodligen aldrig kommer tebax!!
Dock en ny (fast äldre) på ingång. Håll tummarna att det inte strular med leveransen igen haha
IMG_6550.JPG
 
D

Deleted member 4412

Guest
Försökte med ett 20mm från @Josef B men det var för stelt o passade inte..
Blir väl några därifrån i 18mm i roligare färger men ett grått från Phoenix känns som ett måste:)
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Äntligen här även om jag måste vänta på mitt nato från Phoenix..
IMG_6601.JPG

Btw, kör ni 18 eller 20mm ni som har G10 o Phoenix??
Gött att se! Jag körde min på singular straps svarta premium nato 20 mm, som inte riktigt är 20 mm utan snarare 19 mm (inte så premium kanske). Passade därmed perfekt. Så fixa ett 19 mm vet ja!
 
Topp