• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Var i Sverige servar jag en CWC Diver? Tänker helservice men framför allt täthetsservice så klockan är redo för allt.

Eller är det bara att utnyttja CWCs urmakare och därmed skicka till England?
 
Får en randomurmakare fram korrekta packningar eller spelar det ingen roll?
Tror att de flesta bättre urmakare har (kan få) tillgång till packningar som passar. Originalpackningar från CWC tror jag inte men det ska inte spela någon större roll så länge det är rätt storlek/material (vilket jag har svårt att se skulle vara en unik del för CWC).
 
Var i Sverige servar jag en CWC Diver? Tänker helservice men framför allt täthetsservice så klockan är redo för allt.

Eller är det bara att utnyttja CWCs urmakare och därmed skicka till England?
Min var tryckt hos klockmäster globen. Vet i te om de behövde byta packningar, men kanske @Jaggis kan svara på det... (Visst köpte jag den av dig...)
 
Min favvo som jag körde så sent som idag. En matt day/date.

AF1EE7AF-58B5-4000-90F6-FF2B1096DB85_zpsbplg6jxh.jpg
 
Har en trevlig W10 Fatboy från -83
inkommandes. Egentligen räknas väl 83'or o tidiga 84'or som Medium Case enligt vissa men men å andra sidan är det bara dessa årsmodeller som har batteriet offset. Nu ska jag bara försöka beställa org packningar så den även blir tät:)
IMG_6364.JPG

IMG_6365.JPG
 
Verkar råda delade meningar om huruvida man ska köra 18mm eller 20mm nato. Tänkte börja med de 20mm nato jag köpt från vår egen @Josef B o om dom inte skulle passa får det bli till att beställa ett Phoenix i 18mm som jag förstått ska sitta perfekt!
 
CWC G10 issued. Det var t o m något som såg ut som torkat blod på den när jag fick hem den!!! :nailbiting: Så den kanske har varit issued på riktigt! Tyckte det var lite obehagligt så jag tvättade snabbt bort det, och glömde såklart att fota.:sorry:
IMG_2439[1].JPG
Vad är det för år på den? Kör du 20mm nato??
 
Har denna CWC G10 som jag lyckades byta till mig av en brittisk officer när jag gjorde mission år 2006. Efter mycket övertalning släppte han den till mig. Klockan hade då varit med honom från hans officersutbildning på Royal Sandhurst till ett par svängar i både Irak och Afghanistan. Som synes har det satt sina spår vilket jag verkligen gillar. Nu till mitt dilemma - för ngt år sen lade den av och eftersom jag har en del andra klockor är det först nu jag fått tummen ur att lämna in den för batteribyte (lämnade den på Krons Ur). När jag skulle hämta den idag lät de dock meddela att det har läckt batterisyra i klockan och att den nu inte går ordentligt. Givet historien bakom just detta ex, gör det att klockan sentimentalt värde för mig och jag skulle gärna vilja fixa detta (förutsatt att det går till en hyfsat rimlig peng, de är ju inte superdyra att köpa nya). Men som sagt, klockan betyder en hel del för mig och det vore kul att skrämma igång den igen. Några tips?

IMG_0069.JPG
IMG_0070.JPG
IMG_0068.JPG
 
Har denna CWC G10 som jag lyckades byta till mig av en brittisk officer när jag gjorde mission år 2006. Efter mycket övertalning släppte han den till mig. Klockan hade då varit med honom från hans officersutbildning på Royal Sandhurst till ett par svängar i både Irak och Afghanistan. Som synes har det satt sina spår vilket jag verkligen gillar. Nu till mitt dilemma - för ngt år sen lade den av och eftersom jag har en del andra klockor är det först nu jag fått tummen ur att lämna in den för batteribyte (lämnade den på Krons Ur). När jag skulle hämta den idag lät de dock meddela att det har läckt batterisyra i klockan och att den nu inte går ordentligt. Givet historien bakom just detta ex, gör det att klockan sentimentalt värde för mig och jag skulle gärna vilja fixa detta (förutsatt att det går till en hyfsat rimlig peng, de är ju inte superdyra att köpa nya). Men som sagt, klockan betyder en hel del för mig och det vore kul att skrämma igång den igen. Några tips?

IMG_0069.JPG
IMG_0070.JPG
IMG_0068.JPG
Kontakta CWC eller Silvermans!!! Dom har garanterat reservdelar och kan även byta verket.
Grym klocka förresten:)
 
Tack! Tänkte mest att om det är ett enkelt ETA verk (enligt inlägg högre upp i tråden) kanske det är snabbare och billigare att göra det här hemma?
 
Tillbaka
Topp