• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Men nu dök det upp ett litet paket med nya band. Först ut är ett paratropper. Det var riktigt bekvämt då man kan justera det precis som man vill.
6CD8A2A7-18D7-4D27-8801-34944D3DBF9A.jpeg
Snyggt! Tycker faktiskt att paratrooperbanden från CNS är riktigt fina och ger klockan en lite mer slimmad profil.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Den är sonens egentligen, gav bort den då jag tyckte den var för liten förra året, men han använder den inte så frekvent så jag brukar låna den när andan faller på :)
Extremt lättläst modell.
Undrar om de inte hade rätt när boetterna var 34-36mm?
Modernt storhetsvansinne att göra större?
 

PerS

Omega
Hirsch Mariner "water resistance up to 100m" var inte så imponerande. Det sög snabbt upp en massa vatten när man badade, vilket resulterade i fula ränder när det torkade. Det åkte av och jag testade några olika nato-, MN- och paratrooperband men hittade inget som satt bekvämt. Det blev istället ett till band av lite mer permanent karaktär:
PXL_20220709_150129160.jpg
 

Hellkvist

Omega
2-Faktor
Hirsch Mariner "water resistance up to 100m" var inte så imponerande. Det sög snabbt upp en massa vatten när man badade, vilket resulterade i fula ränder när det torkade. Det åkte av och jag testade några olika nato-, MN- och paratrooperband men hittade inget som satt bekvämt. Det blev istället ett till band av lite mer permanent karaktär:
PXL_20220709_150129160.jpg
Hur fick du på den där länken? Har inte din CWC fasta bandstift?
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Aj! Fjädern till vridringen på min Diver Mk1, 60-klick, har pajat. Borde väl vara enkelt att fixa hos vilken urmakare som helst, eller är det en ovanlig reservdel som kräver besök i England? (För gammal för att bli garantiärende.)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Aj! Fjädern till vridringen på min Diver Mk1, 60-klick, har pajat. Borde väl vara enkelt att fixa hos vilken urmakare som helst, eller är det en ovanlig reservdel som kräver besök i England? (För gammal för att bli garantiärende.)
Ställde frågan om en mod för en tid sedan och fick detta svar;
"We can upgrade the glass to Sapphire but the Bezels do not come off so we cannot change the bezel to 120 clicks"
Det låter lite märkligt men dom borde veta. Maila och fråga.
 
Topp