• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Med tanke på att det är förhållandevis billigt, så ja. Därmed inte sagt att det är på något sätt dåligt, snarare väldigt prisvärt.
Nu i sommarvärmen tycker jag det blir lite för tajt och varmt. Men det är inte bandets fel, det är ju modellen som sådan. Komfortmässigt, och även kvalitetsmässigt finns det inget att klaga på.
Förhållandevis snyggt också tycker jag.
Tack så mycket 🙏 trevlig helg

På lädernato från Zuludiver. Minns när jag köpte det för många år sedan att jag blev så nöjd med färgen (som upplevs lite rödare irl än på bilden) på det efter att det blev behandlat med bivax.
Stämmer alltjämt.
20250720_081057.jpg

Är det bara jag eller, men tycker som inte alls att cwc har någon tillfredsställande känsla när man vrider på bezeln. Har ägt två och båda kändes lika.
IMG_6127.jpeg

Sugen på en GS sapphire och funderar mellan stål och PVD. Någon som haft båda och har någon åsikt?

Någon som har bilder på en mer sliten i PVD?

Undrar även om det märks mycket att natobandet är 1mm mindre än bredden mellan luggarna?

Senast ändrad:
Är det bara jag eller, men tycker som inte alls att cwc har någon tillfredsställande känsla när man vrider på bezeln. Har ägt två och båda kändes lika.
IMG_6127.jpeg
Nä, kan väl hålla med. Ganska sprättig känsla med tydliga klick. De utger sig ju själva för att spela i elitserien i sammanhanget, men jag tycker väl inte att den är utmärkande på något sätt. Tvärt om påminner den om Oris, som också är sprättig och klickig i känslan. Inte premium. Jämför med Omega, Tudor eller Rolex...

Senast ändrad:
Nä, kan väl hålla med. Ganska sprättig känsla med tydliga klick. De utgör sig ju själva för att spela i elitserien i sammanhanget, men jag tycker väl inte att den är utmärkande på något sätt. Tvärt om påminner den om Oris, som också är sprättig och klickig i känslan. Inte premium. Jämför med Omega, Tudor eller Rolex...
Du tog som exakt känslan till ett bra ord ”sprättig”. Får väl känslan att det ska vara där och det ska fungera och vara hållbart.

Nä, kan väl hålla med. Ganska sprättig känsla med tydliga klick. De utger sig ju själva för att spela i elitserien i sammanhanget, men jag tycker väl inte att den är utmärkande på något sätt. Tvärt om påminner den om Oris, som också är sprättig och klickig i känslan. Inte premium. Jämför med Omega, Tudor eller Rolex...
Håller med er båda! Inte på nått vis kass eller så, men absolut inte en av de bättre jag prövat. Väldigt subjektivt såklart. Inte på nått vis en detalj som sänker upplevelsen av klockan som helhet.

Håller med er båda! Inte på nått vis kass eller så, men absolut inte en av de bättre jag prövat. Väldigt subjektivt såklart. Inte på nått vis en detalj som sänker upplevelsen av klockan som helhet.
Nej, instämmer. Den funkar och gör jobbet. Men att den skulle vara ovanligt bra, som jag tyckte mig läsa i deras egen kommentar någonstans, det håller jag inte med om. Däremot tror jag att den håller över tid. Jag får ofta känslan att man bara har ett visst antal varv att snurra, så jag "okynnessnurrar" sällan på vridringar generellt, men på CWC tror jag att den har bra många snurr i sig tack vare konstruktionen.

Nej, instämmer. Den funkar och gör jobbet. Men att den skulle vara ovanligt bra, som jag tyckte mig läsa i deras egen kommentar någonstans, det håller jag inte med om. Däremot tror jag att den håller över tid. Jag får ofta känslan att man bara har ett visst antal varv att snurra, så jag "okynnessnurrar" sällan på vridringar generellt, men på CWC tror jag att den har bra många snurr i sig tack vare konstruktionen.
Jag tänker exakt likadant! Tänker dock också att det kan vara lite självbedrägeri för att jag tycker om klockan så mycket på alla andra vis :)

Tillbaka
Topp