Min titanare träffar inte helt exakt, ibland spot on, men ofta några procent bredvid. Väldigt nära, men inte dead on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min titanare träffar inte helt exakt, ibland spot on, men ofta några procent bredvid. Väldigt nära, men inte dead on.
Ingen aning men min TGN med eta träffar rätt hela tiden. Kanske inte har med urverket och göra, men ETA är ju "heavy drive" med 3 juveler. Tror det är lite mer "kraft" i de verken. Men som sagt ingen aning..Samma med min GS. Den är dock från 2020, så jag tror den har ETA (om det nu ska påverka)
Vissa toleranser i tillverkningen finns det. Tavlan kanske, hjulet som driver visare kanske. Någonstans i kedjan märker man dem. Ibland har man tur, så tar toleranserna ut varandra, ibland har man inte samma tur.Ingen aning men min TGN med eta träffar rätt hela tiden. Kanske inte har med urverket och göra, men ETA är ju "heavy drive" med 3 juveler. Tror det är lite mer "kraft" i de verken. Men som sagt ingen aning..
![]()
Oaktat är jag nöjd att jag knep ett extra band, gör sig bra![]()
Kör något annat än sbs’n. Årsklockan 1995 får åka på. Vilken får följa med till Prag på gubbresa, denna eller sbs?
![]()
Blir nog kanske sbs’n, den känns lite tåligare också haha.Sbs är ju fräsigare, men omväxling förnöjer?![]()
Tja, den kommer på ett eller annat sätt "vara i skiten" i alla fall ..![]()
Som före detta yrkesmilitär tycker jag det är synd att denna sbs (troligtvis) inte kommer se mer action än blöjbyten![]()
Kommer bli dyr 399£ (ca 5100kr) plus tull o moms..Nu finns dom snart i butiken. En GS Sapphire I 40mm typ
![]()
CWC G40 Quartz Watch
Item code: 74114 The G40 - general service watch. With a 40mm case, domed sapphire crystal, screw-down crown and a 20 atmospheres waterproof rating, the G40 is an impressive all-round General Service watch that is also suitable for swimming, watersports and shallow diving.Swiss-made precision...www.cwcwatch.com
Vad är det för länk till den?Helgklockan
![]()
Vad är det för länk till den?
Köpte en grå förra veckan som jag har testat (men föredrar deras vanliga nato mer![]()
CWC Rubber Strap
Item code: 74108 20mm rubber single pass strap with two retaining loops. Made from FKM rubber.Please take care when removing or fitting the strap as the loops can slide off easily.248mm total length, 10 holes.www.cwcwatch.com
Någon som testat CWC gummin? Helt missat att det fanns. Kan nog bli rätt najs på!
Min träffar 100% ca 60% av gångerna ..
Grattis till klockan, och dottern!
Nu när inte Phoneix finns kvar, vem gör Nato band som är mest lika dom? Någon som provat dessa? https://www.crownandbuckle.com/defence-nato-admiralty-mod.html
www.phoenixstraps.com
Cwcwatch.com (dom har några phoenix kvar men det är 22mm deras display strap)Vilka är isåfall detta?!
![]()
Phoenix Straps
Phoenix Straps - Your go-to for durable, military grade watch straps. Designed in the UK for the British Armed Forces with manufacturing in the USwww.phoenixstraps.com
Jag har en om su är intresserad att köpa (endast testad)![]()
CWC Rubber Strap
Item code: 74108 20mm rubber single pass strap with two retaining loops. Made from FKM rubber.Please take care when removing or fitting the strap as the loops can slide off easily.248mm total length, 10 holes.www.cwcwatch.com
Någon som testat CWC gummin? Helt missat att det fanns. Kan nog bli rätt najs på!
Ja men kanske! Vilken färg osv?Jag har en om su är intresserad att köpa (endast testad)
Vilka är isåfall detta?!
![]()
Phoenix Straps
Phoenix Straps - Your go-to for durable, military grade watch straps. Designed in the UK for the British Armed Forces with manufacturing in the USwww.phoenixstraps.com
Grå (men min kommer med fast lås istället den med stift (tycker bättre om fasta låset eftersom klockans stift sitter fast)Ja men kanske! Vilken färg osv?![]()
Mycket snyggaRiktigt snygga! Får man fråga vad dem landar på styck till Sverige med alla tillägg?![]()