• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Ibland är livet ändå ganska bra.
20250808_180131.jpg

Senast ändrad:
Nu finns dom snart i butiken. En GS Sapphire I 40mm typ

En sån där ja, bra mått och vattentålighet. Har inte bestämt mig om jag gillar den där eller inte. Kanske blir ett köp eventuellt……

Är det något skydd som sitter runt om klockan?

Edit: dumt av mig, det är samma klocka bara med skydd på, kollade inte så noga... :) aldrig sett detta innan.

Det är ett Case Guard Cover från CWC. Finns att beställa som tillbehör för några av deras modeller för en billig peng. Lätt att kränga på även med klockan på handleden. Jag sätter dit det ibland under paddling då det finns risk för islag i samband med att jag lägger till eller ger mig ut bland stenar och fasta föremål. Rekommenderas!

IMG_0766.jpeg
IMG_0674.jpeg

Min absoluta favorit i samlingen, kör standard kombon med det gråa bandet.
IMG_6355.jpeg
Jag provade mitt grå som klockan kommer med och tyckte det kändes oerhört stelt. Så det åkte av på direkten. Första tiden var ett Sigmaband på men favoriten, just nu iaf, är lädernatot. Inte direkt medgörligt, men inte alls styvt.
Du tycker inte att nylonnatot är styvt?

Ja i morse var det en sån där morgon man önskar att man kom ihåg att tänka tillbaka på i höstmörkret.
Hela morgonen var fantastisk faktiskt; ljummen luft, tempererat vatten i utomhusduschen, vindstilla dagen till pass och så en lugn frukost i tystnaden i morgonsolen. Om inte det är livskvalitet, vad är det då? 😃

Jag provade mitt grå som klockan kommer med och tyckte det kändes oerhört stelt. Så det åkte av på direkten. Första tiden var ett Sigmaband på men favoriten, just nu iaf, är lädernatot. Inte direkt medgörligt, men inte alls styvt.
Du tycker inte att nylonnatot är styvt?
Jag är bara så jäkla tråkig och vill ha exakt samma kombo som levereras till militären så därför jag kör det gråa bandet. Det mjuknar upp efter en hel del användande.

Jag är bara så jäkla tråkig och vill ha exakt samma kombo som levereras till militären så därför jag kör det gråa bandet. Det mjuknar upp efter en hel del användande.
En anledning så god som någon. Du har inte sett nån militär köra med lädernato? 😇

Oklart om jag orkar med att köra in det grå natot om "det mjuknar upp efter en hel del användande"... 😁

En anledning så god som någon. Du har inte sett nån militär köra med lädernato? 😇

Oklart om jag orkar med att köra in det grå natot om "det mjuknar upp efter en hel del användande"... 😁
Ingen aning, cwc skrev bara när jag frågade att just sbs’n levereras med just detta nato till det militära. Jag har kanske använt bandet i runda slängar 150 dagar och tycker det känns betydligt skönare nu än första dagarna.

Det är ett Case Guard Cover från CWC. Finns att beställa som tillbehör för några av deras modeller för en billig peng. Lätt att kränga på även med klockan på handleden. Jag sätter dit det ibland under paddling då det finns risk för islag i samband med att jag lägger till eller ger mig ut bland stenar och fasta föremål. Rekommenderas!

IMG_0766.jpeg
IMG_0674.jpeg
Spännande. Blir indirekt en SBS ;)

Funderar över vad som är snyggast.
Alternativ 1 eller 2?
Alt 1
20250815_094333.jpg

Alt2
20250815_094206.jpg

Eftersom det är ett single pass så kan man ju ha det som man vill. Känns som det första alternativet är det "rätta". Men 2:an känns inte onaturlig samtidigt som det nästan är snyggare tycker jag.
...fast det ser ju fel ut. 🥴

Alternativ 1 eller 2?
Alt 1
20250815_094333.jpg

Alt2
20250815_094206.jpg

Eftersom det är ett single pass så kan man ju ha det som man vill. Känns som det första alternativet är det "rätta". Men 2:an känns inte onaturlig samtidigt som det nästan är snyggare tycker jag.

Jag kör bara alternativ två med mina Natos nu. Tycker det ser lite mer "städat" ut på avstånd. Har man alternativ ett blir det så tydligt Nato på nåt sätt

Jag kör bara alternativ två med mina Natos nu. Tycker det ser lite mer "städat" ut på avstånd. Har man alternativ ett blir det så tydligt Nato på nåt sätt
Var inne på samma sak, men landade i 1 ändå. Man har ju lite tid att fundera, men det går ändå rätt fort tills det är ett märke i bandet, och då har man ju i praktiken gjort sitt val.

Hur som helst behöver bandet användas. Det är ändå rätt coolt att hela alltet är i titan tycker jag 😁

Alternativ 1 eller 2?
Alt 1
20250815_094333.jpg

Alt2
20250815_094206.jpg

Har haft samma huvudbry tidigare med single pass. Blir obalans med bunten på en sida utan "extraflärpen" och "keepern" på andra. Å andra sidan känns det, utan att riktigt förstå varför, fel att ha det som alternativ två .. :)

Tillbaka
Topp