• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

1,5 mm borr, en riktigt varm gaslåga, sen smälter du enkelt ett eget hål mittemellan de hålen som inte passar.

Crown & buckle, zulustraps, bark & jack, cns watch bands har alla varianter i 19 mm med olika finish.

Tack för tips. Fastnade för nedan 2 modeller. Fyller år om 2v och jag har hintat om att någon av dem ligger på önskelistan.

Fick svar via mail att Watchgeckos band har 5mm mellan hålen så det bådar gott för passform. Crown & Buckle verkar ha 6.5mm så även det är bra. Tyvärr lång leveranstid och importavgifter.

Crown & Buckle

Watchgecko

Övervägt perlon? Jag kör 20mm perlon på 19mm luggar, och det funkar fint eftersom det är mer flexibelt i sidled än nato.
Inte riktigt kompis med utseendet men kanske på sikt...

Originalbandet är inte dumt.

IMG_5761.jpeg

Tack för tips. Fastnade för nedan 2 modeller. Fyller år om 2v och jag har hintat om att någon av dem ligger på önskelistan.

Fick svar via mail att Watchgeckos band har 5mm mellan hålen så det bådar gott för passform. Crown & Buckle verkar ha 6.5mm så även det är bra. Tyvärr lång leveranstid och importavgifter.

Crown & Buckle

Watchgecko

Inte riktigt kompis med utseendet men kanske på sikt...

Watchgeckos grejer är inklusive moms etc nuförtiden. Köpte band därifrån 2 gånger därifrån under 2025 utan problem.

Watchgeckos grejer är inklusive moms etc nuförtiden. Köpte band därifrån 2 gånger därifrån under 2025 utan problem.
Tack, ja jag var kanske otydlig i min formulering. Jag syftade på att Crown & Buckle skickas från USA (?) och öppet skriver att importavgifter tillkommer.

Watchgeckos pris är ink avgifter och fraktkostnaden som tillkommer är endast ~60kr så troligen klickar sambon hem ett sådant. Lagom missnöjd att jag köper allt annat jag vill ha. 😁

Tack, ja jag var kanske otydlig i min formulering. Jag syftade på att Crown & Buckle skickas från USA (?) och öppet skriver att importavgifter tillkommer.

Watchgeckos pris är ink avgifter och fraktkostnaden som tillkommer är endast ~60kr så troligen klickar sambon hem ett sådant. Lagom missnöjd att jag köper allt annat jag vill ha. 😁
Som referens betalade jag 450kr/band inkl allt. Köpte fyra st med express frakt. Kom inom 5 arbetsdagar. (Vi var tre som köpte band, så helt klart överkomligt)

Jag har fastnat för en GS Saphire, går de bara att beställa från UK? Eller finns dom att få tag i utanför UK?

Någon som har eller har haft en CWC Falcon Chrono och vill dela med sig om upplevelsen? Den med luminova. Blev väldigt sugen men den är ju lite dyr för vad det är. Lånad bild från nätet.
IMG_2101.jpeg
Jag har haft en i en månad, nu.

Köpte den begagnad (läs ny- han köpte den i januari 2026).

Helt enkelt GRYMT glad i klockan. Kunde gärna fått ha bättre vattentålighet, men den bor ändock på handleden mest hela tiden! Blir väl annorlunda när båtsäsongen begynner... Då blir det väl SBS eller RN83..

Tror INTE du kommer ångra dig om du schlår te!!

Jag har haft en i en månad, nu.

Köpte den begagnad (läs ny- han köpte den i januari 2026).

Helt enkelt GRYMT glad i klockan. Kunde gärna fått ha bättre vattentålighet, men den bor ändock på handleden mest hela tiden! Blir väl annorlunda när båtsäsongen begynner... Då blir det väl SBS eller RN83..

Tror INTE du kommer ångra dig om du schlår te!!
Tack! Och tack att du tog dig tid att svara på detta så långt senare. Jag ska till London i höst så kanske glider förbi Silvermans och slår till!

Hittade precis några varianter CWC på deras hemsida som jag inte känner igen. Har de funnits innan eller är det ny design?

Gillar de svarta visarna mot urtavlan.

Hittade precis några varianter CWC på deras hemsida som jag inte känner igen. Har de funnits innan eller är det ny design?

Gillar de svarta visarna mot urtavlan.

Jag såg den också idag men vet inte hur ny den är.

Gillar att den har minutmarkeringar.

Tillbaka
Topp