Ja, du har rätt. Så dumt! Jag var nöjd med deras svarta Nato i pvd på min förra. Gillar du dem inte kan du söka runt på etsy. Där kan man hitta band som inte finns på andra ställen.Tror tyvärr bara de har dem i tjockare canvas, 18mm och inte pvd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, du har rätt. Så dumt! Jag var nöjd med deras svarta Nato i pvd på min förra. Gillar du dem inte kan du söka runt på etsy. Där kan man hitta band som inte finns på andra ställen.Tror tyvärr bara de har dem i tjockare canvas, 18mm och inte pvd.
Övervägt perlon? Jag kör 20mm perlon på 19mm luggar, och det funkar fint eftersom det är mer flexibelt i sidled än nato.Tips på inköpsställe för naton sökes.
19mm och gärna blästrad hårdvara som matchar boetten på G10/GS.
CWC egna hamnar jag jättedåligt mellan två hål tyvärr.
1,5 mm borr, en riktigt varm gaslåga, sen smälter du enkelt ett eget hål mittemellan de hålen som inte passar.
Crown & buckle, zulustraps, bark & jack, cns watch bands har alla varianter i 19 mm med olika finish.
Inte riktigt kompis med utseendet men kanske på sikt...Övervägt perlon? Jag kör 20mm perlon på 19mm luggar, och det funkar fint eftersom det är mer flexibelt i sidled än nato.
Tack för tips. Fastnade för nedan 2 modeller. Fyller år om 2v och jag har hintat om att någon av dem ligger på önskelistan.
Fick svar via mail att Watchgeckos band har 5mm mellan hålen så det bådar gott för passform. Crown & Buckle verkar ha 6.5mm så även det är bra. Tyvärr lång leveranstid och importavgifter.
Crown & Buckle
![]()
Defence NATO - Admiralty MoD | Crown & Buckle
Shop the collection of fine watch straps from Crown & Buckle. Leather and nylon NATO strap styles, plus exclusive Chevron™ straps.www.crownandbuckle.com
Watchgecko
![]()
The Vintage Watch Company Military Watch Strap - Admiralty Grey
Introducing Our Exclusive Collaboration with David Silver of The Vintage Watch Company, London. We’re excited to present our first-ever collaboration with David Silver from the prestigious Vintage Watch Company in London. Together, we’ve created an exceptional range of military watch straps...www.watchgecko.com
Inte riktigt kompis med utseendet men kanske på sikt...
Tack, ja jag var kanske otydlig i min formulering. Jag syftade på att Crown & Buckle skickas från USA (?) och öppet skriver att importavgifter tillkommer.Watchgeckos grejer är inklusive moms etc nuförtiden. Köpte band därifrån 2 gånger därifrån under 2025 utan problem.
Som referens betalade jag 450kr/band inkl allt. Köpte fyra st med express frakt. Kom inom 5 arbetsdagar. (Vi var tre som köpte band, så helt klart överkomligt)Tack, ja jag var kanske otydlig i min formulering. Jag syftade på att Crown & Buckle skickas från USA (?) och öppet skriver att importavgifter tillkommer.
Watchgeckos pris är ink avgifter och fraktkostnaden som tillkommer är endast ~60kr så troligen klickar sambon hem ett sådant. Lagom missnöjd att jag köper allt annat jag vill ha.![]()
Från Crown & Buckle? Langa gärna lite foton för framtida köpSom referens betalade jag 450kr/band inkl allt. Köpte fyra st med express frakt. Kom inom 5 arbetsdagar. (Vi var tre som köpte band, så helt klart överkomligt)
Jag har haft en i en månad, nu.Någon som har eller har haft en CWC Falcon Chrono och vill dela med sig om upplevelsen? Den med luminova. Blev väldigt sugen men den är ju lite dyr för vad det är. Lånad bild från nätet.![]()
Tack! Och tack att du tog dig tid att svara på detta så långt senare. Jag ska till London i höst så kanske glider förbi Silvermans och slår till!Jag har haft en i en månad, nu.
Köpte den begagnad (läs ny- han köpte den i januari 2026).
Helt enkelt GRYMT glad i klockan. Kunde gärna fått ha bättre vattentålighet, men den bor ändock på handleden mest hela tiden! Blir väl annorlunda när båtsäsongen begynner... Då blir det väl SBS eller RN83..
Tror INTE du kommer ångra dig om du schlår te!!
Körbarakör!Tack! Och tack att du tog dig tid att svara på detta så långt senare. Jag ska till London i höst så kanske glider förbi Silvermans och slår till!
Inte tyvärr! Mycket snyggare såhär!!Långhelg!
Hann tyvärr inte få mitt nya svarta Nato.
![]()
Tycker jag du gör rätt i isåfall!Tack! Och tack att du tog dig tid att svara på detta så långt senare. Jag ska till London i höst så kanske glider förbi Silvermans och slår till!
Hehe ja originalbandet är ju svårslaget.Inte tyvärr! Mycket snyggare såhär!!
GS är givet val på cykeltur och lekplats
![]()
![]()
Någon billig historia från Ali. 20mm men passar ändå. Gillar nyansen men själva bandet är lite plastigt tyvärr. Inväntar leverans av bättre bandVad är det för band? Ser nice ut!
Hittade precis några varianter CWC på deras hemsida som jag inte känner igen. Har de funnits innan eller är det ny design?
Gillar de svarta visarna mot urtavlan.
![]()
CWC Arctic Radar Quartz Diver Watch (White Dial)
Item code: 73892 Please allow 7-10 days for dispatch. Arctic Radar Quartz Divers' Watch. Minimalist dial design, with date or no-date options PVD coated black or matte top stainless steel case options Ronda Swiss made 517 quartz movement Water-resistant to 300m / 30ATM Screw-down crown...www.cwcwatch.com
![]()
CWC SBS Black Ice Quartz Watch
Item code: 74143 The CWC Black Ice Quartz Watch takes inspiration from our iconic SBS-issued model, delivering the same rugged reliability in a striking new aesthetic. The anti-reflective sapphire glass, 120-click bezel and fixed steel bars ensure that this is a professional tool watch, designed...www.cwcwatch.com
Du kan nog bara ändra status till ”tillbakadragen” eller alternativt redigera om du skrivit något fel i annonsen.Hur tar man bort annons?![]()