• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Hallå på er!

Jag är ny på forumet och varit intresserad av CWC ett tag! Jag tycker att varumärket har en fascinerande historia och jag gillar dessutom de fasta bandstiften.

Jag är intresserad av en dykarklocka med kvartsverk; CWC RN Quartz Diver Mk2. Matte Top (RN300-MT QS120). Jag har några frågor till er som kan varumärket bättre:
  • Hur är kvaliteten på kvartsverken i dagens CWC-dykare, och skiljer de sig nämnvärt från verken i modeller från 1990-talet eller tidigt 2000-tal?
  • Hur stora är skillnaderna mellan de klockor som faktiskt levererades till brittiska Ministry of Defence och de modeller som säljs i dag?
  • Var de militära dykarklockorna borstade eller polerade?

Allt gott och tack på förhand!

Blev något oväntat och spontant med CWC för första gången igår, växer på mig mer och mer den här lilla rackaren!
IMG_3329.jpeg
Mycket bra, grattis till nya klockan! 🙏🏼

Jag är väldigt nöjd med min. Suttit på sedan den kom i lördags 👌🏼

Egentligen enda klockan man behöver, hade man inte vart sjuk i den här hobbyn hade man kunnat bli OWG! 😄
IMG_1429.jpeg

Hallå på er!

Jag är ny på forumet och varit intresserad av CWC ett tag! Jag tycker att varumärket har en fascinerande historia och jag gillar dessutom de fasta bandstiften.

Jag är intresserad av en dykarklocka med kvartsverk; CWC RN Quartz Diver Mk2. Matte Top (RN300-MT QS120). Jag har några frågor till er som kan varumärket bättre:
  • Hur är kvaliteten på kvartsverken i dagens CWC-dykare, och skiljer de sig nämnvärt från verken i modeller från 1990-talet eller tidigt 2000-tal?
  • Hur stora är skillnaderna mellan de klockor som faktiskt levererades till brittiska Ministry of Defence och de modeller som säljs i dag?
  • Var de militära dykarklockorna borstade eller polerade?

Allt gott och tack på förhand!
Jag är inte expert men jag köpte av @Jaggis som var det. Tror min är rätt så nära en issued man kan komma till konfiguration. Boetten matt på toppen, polerade sidor. Kvarts med riktiga tritiumtavlan (finns varianter med luminova med T på tavlan).
1000046755.jpg

Nytt in och min första CWC. Inte helt fel ändå…kul med något lite annorlunda.
IMG_1004.jpeg
Verkligen inte! Riktigt fräck modell! Hur väl ser man bezelsiffrorna i praktiken? Upplevs de så svarta som de ser ut på bild? Eller speglar sig ljuset i siffrorna?

Nu har du just fått hem den, men ett verktyg och en extra bezel så har du snart bytt till vit text om den känns väl svart med tiden.

Hur som helst, grattis till en fräck modell!

Verkligen inte! Riktigt fräck modell! Hur väl ser man bezelsiffrorna i praktiken? Upplevs de så svarta som de ser ut på bild? Eller speglar sig ljuset i siffrorna?

Nu har du just fått hem den, men ett verktyg och en extra bezel så har du snart bytt till vit text om den känns väl svart med tiden.

Hur som helst, grattis till en fräck modell!
Tack! 🫡 Den bilden speglar bra hur den ser ut verkligheten skulle jag säga. Siffrorna och markeringarna är glansigt svarta och nedsänkta i det mattsvarta inlägget. Så de är inga som helst konstigheter att avläsa i dagsljus när ljuset reflekterar som du säger, men definitivt svårare inomhus utan reflekterande ljus.

Men är supernöjd med den så här långt ändå, köpte den just av den anledningen att jag tyckte bezeln stack ut från de vanliga 😎

Tack! 🫡 Den bilden speglar bra hur den ser ut verkligheten skulle jag säga. Siffrorna och markeringarna är glansigt svarta och nedsänkta i det mattsvarta inlägget. Så de är inga som helst konstigheter att avläsa i dagsljus när ljuset reflekterar som du säger, men definitivt svårare inomhus utan reflekterande ljus.

Men är supernöjd med den så här långt ändå, köpte den just av den anledningen att jag tyckte bezeln stack ut från de vanliga 😎
Vad har hänt vid Lumepluppen?

Tillbaka
Topp