Blir en helt annan klocka när gmtvisaren gömmer sigUpp på sida 1 igen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir en helt annan klocka när gmtvisaren gömmer sigUpp på sida 1 igen!
Verkligen! Jag gillar den röda kontrasten.Blir en helt annan klocka när gmtvisaren gömmer sig
Ja den är riktigt läcker, alldeles lagomVerkligen! Jag gillar den röda kontrasten.
Ja visst är det så, att en klocka är polerad är ju en sak men sen kan den ju vara dåligt polerad. Runda kanter mm. och då blir det ju lite tråkigt, men en klocka som är typ 20år är det ju inget konstigt om den är polerad såklart!Tycker det är det lite hysteri om en klocka är polerad eller inte. Vi pratar om en 15-20 år gammal sportklocka som förhoppningsvis har använts som den ska. Det handlar väl hur den tagits hand om och hur den polerats. Ena bandhornet på min polar är också något mer polerat vilket det säkerligen funnits en anledning till. Tycker den överlag ser fin ut. Alla begagnade klockor är ju trots allt ”unika”
Snyggt band! Synd bara att inte GMT visaren är orange som på den gamla.Inte så jäkla dumt med orange ändå...
Absolut! Tänkte att det skulle skära sig men tycker det funkar ändå..!Snyggt band! Synd bara att inte GMT visaren är orange som på den gamla.
Någon som har koll på hur många länkbitar man får/fick med vid köp av ny 16570? Beror det på ref eller finns en standard?
Hej allihopa!
Är det nån som vet vad en Explorer ll 16570 Polar går för idag? Eller vad som är ett rimligt pris att betala? Har sett allt från 45-85k...
Självklart beror det på skicket, fullsett, år, etc, men tänk er en begagnad, hyfsat fin och som har alla tillbehören.
Är på jakt men vill inte betala ett överpris bara för att jag vet vad jag vill ha och det kliar i fingrarna.
Tack. Gäller alla andra modeller också? Sub osv? Det är väl likadana länkar13 bitar
Tack. Gäller alla andra modeller också? Sub osv? Det är väl likadana länkar
Jag skulle säga minst 65-70' för en i fint skick och full set.Hej allihopa!
Är det nån som vet vad en Explorer ll 16570 Polar går för idag? Eller vad som är ett rimligt pris att betala? Har sett allt från 45-85k...
Självklart beror det på skicket, fullsett, år, etc, men tänk er en begagnad, hyfsat fin och som har alla tillbehören.
Är på jakt men vill inte betala ett överpris bara för att jag vet vad jag vill ha och det kliar i fingrarna.
Har klockan 3186 så är över 80 000 kr vanligt, se Chrono24.Hej allihopa!
På tal om skick och polering, vad tycker ni om skicket på denna? Välbevarad eller inte? Titta tex på kronskydden.Ja visst är det så, att en klocka är polerad är ju en sak men sen kan den ju vara dåligt polerad. Runda kanter mm. och då blir det ju lite tråkigt, men en klocka som är typ 20år är det ju inget konstigt om den är polerad såklart!
På tal om skick och polering, vad tycker ni om skicket på denna? Välbevarad eller inte? Titta tex på kronskydden.
https://www.chrono24.se/rolex/explo...cal-2008-boxcardwaranty-307-1--id14112016.htm
Jag tänker inte kommentera skicket på denna klocka specifikt men värt att ha i åtanke är att kronskyddet varierar i form mellan olika år. De från 90-talet och tidigt 00-tal har lite skarpare och kantigare kronskydd än de från ca. 2004-2007. De sena med 3186 har även de lite kantigare kronskydd.På tal om skick och polering, vad tycker ni om skicket på denna? Välbevarad eller inte? Titta tex på kronskydden.
https://www.chrono24.se/rolex/explo...cal-2008-boxcardwaranty-307-1--id14112016.htm
Kan bara hålla med.Ser riktigt sliten ut!
Har klockan 3186 så är över 80 000 kr vanligt, se Chrono24.
Oj, imponerande detaljkunskap! Är det något som finns samlat på någon hemsida eller bok man kan läsa, eller har du lärt dig det av erfarenhet?Jag tänker inte kommentera skicket på denna klocka specifikt men värt att ha i åtanke är att kronskyddet varierar i form mellan olika år. De från 90-talet och tidigt 00-tal har lite skarpare och kantigare kronskydd än de från ca. 2004-2007. De sena med 3186 har även de lite kantigare kronskydd.
Inte vad jag vet men har ägt de olika versionerna och tittat på mängder av bilder genom åren haha. Nördigt, jag vet!Oj, imponerande detaljkunskap! Är det något som finns samlat på någon hemsida eller bok man kan läsa, eller har du lärt dig det av erfarenhet?
Detta är ju en med 3186, så då borde kronskydden vara kantiga, vilket de knappast är.
Ja då tillkommer ju 25% och så lite till, nästan 100 000 kr.Betänk att klockan är från USA så summan blir högre med avgifter etc, om du nu hade en seriös avsikt att göra ett köp.
Ja då tillkommer ju 25% och så lite till, nästan 100 000 kr.
Denna från Italien då, den är reserverad. Bara lite dyrare än den från USA, men här är ju momsen inklusive pga Italien.
https://www.chrono24.se/rolex/explorer-ii-rrr-cal3186-full-set--id15125122.htm
Skicket ser väl bättre ut att vara bättre än den från USA? De anger "very good", en överdrift? Vad tycker ni om skicket?
Jag tycker det är svårt att se skick på kort, handlare med klockor i sämre kondition verkar också ha en tendens att ta dåliga kort!
Ja då tillkommer ju 25% och så lite till, nästan 100 000 kr.
Denna från Italien då, den är reserverad. Bara lite dyrare än den från USA, men här är ju momsen inklusive pga Italien.
https://www.chrono24.se/rolex/explorer-ii-rrr-cal3186-full-set--id15125122.htm
Skicket ser väl bättre ut att vara bättre än den från USA? De anger "very good", en överdrift? Vad tycker ni om skicket?
Jag tycker det är svårt att se skick på kort, handlare med klockor i sämre kondition verkar också ha en tendens att ta dåliga kort!