• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag såg precis att glaset, nere vid kl 6 har en ljuuuust inristad rolexkrona, Det har jag aldrig tänkt på, coolt! Är det för att höja svårighetsgraden på piratkopieringen eller?
5A9C1F11-D2E2-4026-84CD-EE6EEC235281.jpeg
 
Har jag missat något eller är det allmänt känt att det finns olika dials på de senare modellerna av polar Explorer. Sprang på något som folk kallade "thin frame". Detta är alltså urtavlor där den svarta linjen runt cirklarna vid varje timme är smalare jämfört med de vid 6-9-12.
Jag kollade på min, och mycket riktigt... Tunnare svarta "ramar". Hur ser din polar-klocka ut?
 

Bark

Omega
Har jag missat något eller är det allmänt känt att det finns olika dials på de senare modellerna av polar Explorer. Sprang på något som folk kallade "thin frame". Detta är alltså urtavlor där den svarta linjen runt cirklarna vid varje timme är smalare jämfört med de vid 6-9-12.
Jag kollade på min, och mycket riktigt... Tunnare svarta "ramar". Hur ser din polar-klocka ut?
Handlare det om de med 3186, eller skedde förändringen under 3186?

Här påstås en random ha thin frames men en V-serial ha bredare
https://forum.watchlounge.com/index.php?thread/173481-ex-ii-16570-wd-varianten/

Ytterligare länkar och info här:
G och random serial verkar kunna ha thin frame, notera alltså: någon har postat en random serial med den äldre urtavlan.

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=756348

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=248803
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Perfekt bild! Samsung-fotad med vanliga kameraappen eller använder du någon app för att spetsa bilderna?
Stort tack! Jag fotar med vanliga kameraappen och sedan gör jag eventuella justeringar i Snapseed. Men allt handlar ju om ljus i alla typer av foto, med rätt ljus kommer man väldigt långt och behöver inte göra så mycket efterjusteringar. Jag använder aldrig några färdiga filter till exempel utan oftast bara lite mer kontrast och kanske skärpa om det behövs.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Kjöpte precis en 214270 mk2, men efter en period med 36mm DJ og OP känns den lite stor så funderar på å legge ut en annons for et bytte mot en Explorer 2a. Veldig lenge sen jeg testade en Exp. 2a, men mins det som at den sitter som en gammal sub og känns mindre en Explorern. Stämmer det? Någon som har både og kan legge opp en jämförelses bild? :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Kjöpte precis en 214270 mk2, men efter en period med 36mm DJ og OP känns den lite stor så funderar på å legge ut en annons for et bytte mot en Explorer 2a. Veldig lenge sen jeg testade en Exp. 2a, men mins det som at den sitter som en gammal sub og känns mindre en Explorern. Stämmer det? Någon som har både og kan legge opp en jämförelses bild? :)
Den bärs som en 16710 då det är samma boett, riktigt skön faktiskt. Den sitter lite mer slimmat än 16610 faktiskt.
 
Senast ändrad:
Topp