Strongt att köra morgonpass!! Avundas er som fixar det
Tack! Denna gången ska jag erkänna var ofrivillig.
Råkade låsa in nycklarna på kontoret i fredags och stod helt plötsligt med 1,5h "till övers"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Strongt att köra morgonpass!! Avundas er som fixar det
Jah har faktiskt sett flera stycken i Stockholm.
Vart är ditt band från?
Gillar texturen.Det är ett single pass från CWC. Är egentligen inte så mycket för nato men detta tycker jag är riktigt skönt
Jah har faktiskt sett flera stycken i Stockholm.
Vart är ditt band från?
Numera går man ju omkring och förgyller Stockholmsgator med en, men ska jag vara ärlig har jag nog aldrig lagt märke till en. Däremot finns det lika många sub:ar som råttor i tunnelbanan. OBS, ingen liknelse!Bodde mitt i stan i Stockholm under nästan ett decennium och lyckades nog aldrig se en. Förutom min polares, men det räknas inte...
Numera går man ju omkring och förgyller Stockholmsgator med en, men ska jag vara ärlig har jag nog aldrig lagt märke till en. Däremot finns det lika många sub:ar som råttor i tunnelbanan. OBS, ingen liknelse!
Får dra till med en bild från gårdagen.
Helt riktigt och många av dem skulle inte veta vad en Explorer II var om de snubblade över en. Kan gå så långt att gissa att de tror att en svart Exp II är en "Sub homage"Haha japp, snubbar med subbar finns det gott om!
Haha, tack för en bra start på veckanHelt riktigt och många av dem skulle inte veta vad en Explorer II var om de snubblade över en. Kan gå så långt att gissa att de tror att en svart Exp II är en "Sub homage"
Min favorit upplevelse är ju trotts allt snubben hos AD som vid uttag av en sub frågade om "den klarar vatten"........ alltså den tystnaden som spred sig i lokalen.
En gång (polar). En udda men vacker fågelEn fråga, hur ofta ser ni en 16570, oavsett färg, "på stan"? Tror mig aldrig ha sett någon nämligen..
Har för mig att swiss only tavlorna endast levde 98-99, medan SEL fasades in from 2000.Varit sugen på en 16570 länge. Är det möjligt att få ”Swiss only” samt SEL? Läste att SEL kom sent 1999.
Varit sugen på en 16570 länge. Är det möjligt att få ”Swiss only” samt SEL? Läste att SEL kom sent 1999.
Som @RobinBanks nämner så var det en infasning. Teoretiskt sett borde det vara gångbart då Swiss only var under en kort period mellan 1998-1999.Har för mig att swiss only tavlorna endast levde 98-99, medan SEL fasades in from 2000.
Men klockan på bilden har ju inte SEL?Collector Guide The Rolex Explorer II (All References In Detail)
This collector's guide will take you through all the Rolex Explorer II references so that you can understand the details of each generation of this iconic watch.www.beyondthedial.com
Hoppet lever!
Bra spottat! Klockan på bilden har hona, och SEL är hane.Men klockan på bilden har ju inte SEL?
Snyggt! De måste skrivit fel.Men klockan på bilden har ju inte SEL?
Snyggt! De måste skrivit fel.
Den här då?
Rolex Explorer II säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 91 000 kr
Rolex Explorer II Annons: 91 000 kr Rolex Explorer II, Referensnummer 16570; Stål; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1999; Lokalisering: Sverige, Stockchrono24.app
Vad var det du hade fel på?Svårt att vara missnöjd med denna. Även om versionerna efter 2011 är fina så tappade den i mitt tycke mycket av den enkla toolkänslan som fanns i 16570 men som tur var finns kvar i Explorer I:an (36mm).
Hade fel tidigare, Denna guiden är rätt bra, använde bland annat denna när jag letade efter min tidigare:
Buyer's Guide: The Rolex Explorer II Ref. 16570 — Making Sense Of The Different Versions
✓ Thomas looks at the different generations of the Rolex Explorer II ref. 16570 ✓ Which is the right one for you? ✓ Find out here! ✓www.fratellowatches.comIn short — 16570 evolution
1989–1997: Tritium, glossy dials marked “SWISS – T < 25”
1998–1999: LumiNova, matte white and glossy black dials marked “SWISS”, flip-lock clasp
1999–2011: Super-LumiNova, matte white and glossy black dials marked “SWISS MADE”
2000–2003: Transition away from drilled lug holes and transition from folded to solid end links
2007: Parachrom hairspring, no more wobbling GMT hand, laser-etched rehaut
2011: End of production, introduction of ref. 216570
Att det teoretiskt borde gå att köpa en Swiss only med SEL.Vad var det du hade fel på?
Att det teoretiskt borde gå att köpa en Swiss only med SEL.
Kan bara instämma, har gått omkring och sommar myst med den hela dagenKänns som att jag bara växlar mellan svart och vit 16570 nu. Gillar verkligen denna modellen
Kan bara instämma, har gått omkring och sommar myst med den hela dagen
Tackar! Polar är sjukt tacksam att plåtaRiktigt fin bild! Snyggt matchat!
Wow, indexen ser riktigt fina utÄntligen tillbaka efter tavelbyte och service! Första vita Explorer för mig, men tredje 16570