• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Tillbaka på nato
IMG_7528.jpeg
 
Överväger att byta till mig en 16570 med svart tavla från 2002 (tritium). Har sjukt svårt att bestämma mig för vilken tavla jag tycker bäst om, men är nog bra med svart då jag ska försöka köra enbart en klocka. Föredrar ni tritium eller luminova på den här referensen? Något som är mer poppis än det andra? Den är fullset, men oem-spännet är utbytt till ett spänne från en submariner.
 
Överväger att byta till mig en 16570 med svart tavla från 2002 (tritium). Har sjukt svårt att bestämma mig för vilken tavla jag tycker bäst om, men är nog bra med svart då jag ska försöka köra enbart en klocka. Föredrar ni tritium eller luminova på den här referensen? Något som är mer poppis än det andra? Den är fullset, men oem-spännet är utbytt till ett spänne från en submariner.
Vad gäller vilken tavla du ska välja kan nog bara du bestämma. 🙂 Observera dock att Rolex slutade med tritium - 98, då det vart swiss only tavlor mellan - 98-99, och luminova i och med det. Därefter swiss made och luminova. Med det sagt, är klockan från 2002, så är tavlan inte original och eftermonterad. Man kanske struntar i sånt så klart, men värt att veta 🙂
 
Senast ändrad:
Vad gäller vilken tavla du ska välja kan nog bara du bestämma. 🙂 Observera dock att Rolex slutade med tritium - 98, då det vart swiss only tavlor mellan - 98-99, och därefter swiss made och luminova i och med det. Med det sagt, är klockan från 2002, så är tavlan inte original och eftermonterad. Man kanske struntar i sånt så klart, men värt att veta 🙂
Haha jo det är sant, tänker att svart är mest allround. Läste precis det där angående tritium och år, men den är uttagen 2002, så kan ju vara tillverkad tidigare. Ska undersöka det närmare. Tack för bra info! 👍
 
Överväger att byta till mig en 16570 med svart tavla från 2002 (tritium). Har sjukt svårt att bestämma mig för vilken tavla jag tycker bäst om, men är nog bra med svart då jag ska försöka köra enbart en klocka. Föredrar ni tritium eller luminova på den här referensen? Något som är mer poppis än det andra? Den är fullset, men oem-spännet är utbytt till ett spänne från en submariner.
Svart tavla med tritium alla dagar i veckan. Men är partisk.
IMG_7697.jpeg
 
Tack för bra info tidigare. Den är fullset, p-serie (2000?), men har av oklar anledning tritium tavla. Ägaren har köpt den via pantbanken, och har väldigt goda referenser så inga konstigheter där.
 
Kontrar med en vit med tritium ;) men jag har ju en svart tavla liggandes också, så maningen får FOMO!

704BACAE-2A33-450D-B820-019499105DF6.jpeg
Som icke-exp2ägare är jag böjd att hålla med beträffande vita tavlan. I mina ögon gör den hela klockan och villhovet är stundvis svårt efter en femsiffrig.

Men det kan mycket väl väga in att jag i princip bara har svarta tavlor just nu och troligen suktar efter lite omväxling 😅 Jäkla fin klocka är det hursomhelst
 
Som icke-exp2ägare är jag böjd att hålla med beträffande vita tavlan. I mina ögon gör den hela klockan och villhovet är stundvis svårt efter en femsiffrig.

Men det kan mycket väl väga in att jag i princip bara har svarta tavlor just nu och troligen suktar efter lite omväxling 😅 Jäkla fin klocka är det hursomhelst
Ja det är svårt att veta om det är bättre eller bara annorlunda :D Min kom med svart tavla från början, men har kört vit sedan i somras och tycker den är otroligt bra. Men den är ju bra oavsett, man kan inte förlora med en 16570!
 
Tillbaka
Topp