• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Denna med svart tavla måste vara den ultimata höstklockan!

EC9DCFF8-713A-4BF1-9FE9-E1B336F7A3CC.jpeg
67867049-666E-4191-99F2-EDD58B38C6C4.jpeg
 

Beastmode

Omega
Hur håller sig den svarta färgen i bezeln? Om färgen skavs bort, är det något de fixar på service eller får man bara leva med det?
 
Senast ändrad:

Trulli

Cartier
Finns det några andra urtavlor än svart och vit original?

Har någon sett eftermarknadstavlor till 16570?
 
Senast ändrad:

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Köpte denna Explorer här på forumet förra veckan och absolut älskar den! Jag planerar att köpa ett natoband alternativt gummi för att kunna ha den på jobbet då länken lätt kan repas (monterar stålkonstruktioner ibland). Vet ni vart jag kan få tag på det?
CA4BD03E-AD78-468F-A8CB-2E088FF154C6.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Köpte denna Explorer här på forumet förra veckan och absolut älskar den! Jag planerar att köpa ett natoband alternativt gummi för att kunna ha den på jobbet då länken lätt kan repas (monterar stålkonstruktioner ibland). Vet ni vart jag kan få tag på det?
CA4BD03E-AD78-468F-A8CB-2E088FF154C6.jpeg
Snygg:) vad gäller Natoband så kan du köpa dessa lite överallt. Håll koll på K&S avdelningen.
Annars kan jag rekommendera Royal straps samt watchgecko. Glöm inte KS-rabatten på Royal Straps;) Det är 20mm som gäller för denna klockan.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Köpte denna Explorer här på forumet förra veckan och absolut älskar den! Jag planerar att köpa ett natoband alternativt gummi för att kunna ha den på jobbet då länken lätt kan repas (monterar stålkonstruktioner ibland). Vet ni vart jag kan få tag på det?
CA4BD03E-AD78-468F-A8CB-2E088FF154C6.jpeg

Hej,
Jag har ett nytt svart RubberB i gummi. Jag har bara provat det. Hör av dig om du skulle vara intresserad.
 
Topp