• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

IMG_0199.PNG

Både klocka och gummit är sålt. Tycker den är bäst på länk.

Någon som sitter på bild på vit tavla med svart rubberB? Vore tacksam för bild :)

Har ni haft problem med kronan och att den inte alltid är så distinkt när man drar ut kronan för att ställa in timvisaren / tim- och minutvisaren? För mig låste det sig helt en gång efter en service, så jag fick kronan och någon form av platta i vilken kronhalsen kopplar på utbytt. Upplever dock ibland att den kan haka upp sig, men funkar igen om man skruvar in kronan och drar ut den på nytt. Klart bättre än innan byte av grejerna, men jag vet inte om det "ska" vara sådär eller inte. Om inte har jag ju garanti på jobbet, så frågan är om man ska lämna in på nytt eller inte.

Korspostar denna från en annan tråd då jag tycker den är värd att visas igen.
Jag fick för mig att plocka bandet från min Dj och se hur det skulle passa, ganska snyggt i mina ögon dock var passformen inte helt 100, vad säger folket?
2.jpg
4.jpg
10.jpg
16.jpg
18.jpg

Senast ändrad:
Korspostar denna från en annan tråd då jag tycker den är värd att visas igen.
Jag för mig att plocka bandet från min Dj och se hur det skulle passa, ganska snyggt i mina ögon dock var passformen inte helt 100, vad säger folket?
2.jpg
4.jpg
10.jpg
16.jpg
18.jpg
Riktigt snyggt. Själv varit sugen på att göra likadant. Måste bara införskaffa en jubileelänk först

Finns det halv ändlänk till 78790A? Hade gärna velat få spännet mer centrerat, alltså kortat mer på sidan vid klockan 6.
Jag tycker det är bra att det inte sitter helt centrerat efter som loggan står ut lite och hade fått allt "stryk" vid deskdivingen då.

Jag har själv bytt en länk till en 1.5 vilket ger dig en extra halva, kostar typ 500kr tror jag.

Jag tycker det är bra att det inte sitter helt centrerat efter som loggan står ut lite och hade fått allt "stryk" vid deskdivingen då.

Jag har själv bytt en länk till en 1.5 vilket ger dig en extra halva, kostar typ 500kr tror jag.

Men det är inte sista länkbiten som blir halv mot spännet då? jag har ju alla extra bitar borttagna nu så hade velat ha ändänkbiten jag skulle haft halv.

Skulle vilja ha ett svart gummi till min expy.
Liknande Tudor Pelagos gummi och rubberb. Finns det något liknande dem som inte fäster direkt mot boett utan är raka?

Är det någon som har koll på om 16570 ska ha den graverade rolex-kronan i glaset vid klockan 6? Läst lite olika och jag tycker det verkar helt omöjligt att se den om den finns där

Tillbaka
Topp