Rätt dyr eftersom den saknar box o cert skulle jag säga.Håller med. Ska oavsett testa alla tre över tid, nu har jag bara kört moderna DJ och SubC men äldre submariner och explorer II och modern GMT står på kö. Priset på denna är ok eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rätt dyr eftersom den saknar box o cert skulle jag säga.Håller med. Ska oavsett testa alla tre över tid, nu har jag bara kört moderna DJ och SubC men äldre submariner och explorer II och modern GMT står på kö. Priset på denna är ok eller?
Enig med dig! Det som påverkar priset utöver tillbehör är väl om det finns SEL, avsaknaden av lugghål/graverad rehaut/tritium vs luminova etc? Lite beroende på vad man gillar. Jag ville ha tritium, lugghål, dykclasp och skarpt case men skiter i tillbehör t.ex.Rätt dyr eftersom den saknar box o cert skulle jag säga.
Jag sålde ett grymt fint ex för 42 i juli. Fullset. Lugholes o sel.Enig med dig! Det som påverkar priset utöver tillbehör är väl om det finns SEL, avsaknaden av lugghål/graverad rehaut/tritium vs luminova etc? Lite beroende på vad man gillar. Jag ville ha tritium, lugghål, dykclasp och skarpt case men skiter i tillbehör t.ex.
Jävlar, visste inte att man kunde få SEL och lugghål! Fast då går tritium bort va? Hade hoppat på din om jag haft deg då. Nu kostade iofs min en bra bit mindre, men den har inga tbh.. dock nyservad!Jag sålde ett grymt fint ex för 42 i juli. Fullset. Lugholes o sel.
Nu säger jag inte att mina priser styr marknaden men för 43k som i annonsen ovan skulle jag förvänta mig minst cert o box.
Jepp. Dock med superluminova.Jävlar, visste inte att man kunde få SEL och lugghål! Fast då går tritium bort va? Hade hoppat på din om jag haft deg då. Nu kostade iofs min en bra bit mindre, men den har inga tbh.. dock nyservad!
Fan vad vit tavla är trevligt, får nog köpa en sån på sikt!Jepp. Dock med superluminova.
Min annons från i somras:
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-polar-sel-lugholes-box-cert-mm.76250/
Exakt samma för mig, tritium och lugholes är mysigt. Tillbehör skiter jag i helt. Men däremot servicehistorik är ett plus.Enig med dig! Det som påverkar priset utöver tillbehör är väl om det finns SEL, avsaknaden av lugghål/graverad rehaut/tritium vs luminova etc? Lite beroende på vad man gillar. Jag ville ha tritium, lugghål, dykclasp och skarpt case men skiter i tillbehör t.ex.
Enig med dig! Det som påverkar priset utöver tillbehör är väl om det finns SEL, avsaknaden av lugghål/graverad rehaut/tritium vs luminova etc? Lite beroende på vad man gillar. Jag ville ha tritium, lugghål, dykclasp och skarpt case men skiter i tillbehör t.ex.
Haha ja absolut! Menade inte att ge en känga till folk som vill ha tillbehörMan må skita i tillbehör men man ska ju inte betala för tillbehör om det inte finns.
Tolkade det inte så hellerHaha ja absolut! Menade inte att ge en känga till folk som vill ha tillbehör
Gah, hoppas jag håller i min så länge att färgen på lysmassan börjar ändras till det gulare!Tritium och lugghål
Ingen aning vad det är för ref, sitter på min DJ annars testade den på explorern mest för skojs skullVad är det för ref på jubileet? tycker det är riktigt snyggt!
20 mm ja.Halloy!
Någon som vet lug size på uret vi pratar om? Är det 20mm?
Länk!Jag sneglar lite på den som Jälmers Ur har på blocket. Känns den prisvärd?
https://m.blocket.se/alvsborg/Rolex_Explorer_II_16570_40mm_76091991.htm?ca=11&w=3
Fel box, ingen länk och dålig boett (polering). Inte värt om du frågar mig.https://m.blocket.se/alvsborg/Rolex_Explorer_II_16570_40mm_76091991.htm?ca=11&w=3
Tänkte om man kanske kunde få ner den 1 lax typ
Tack! Kollade lite på den oxå, känns förstås mer prisvärt, va iof lite småsugen på sommarvit tavlaFel box, ingen länk och dålig boett (polering). Inte värt om du frågar mig.
Den här känns vettigare:
https://m.blocket.se/stockholm/Rolex_Explorer_II_78792971.htm?ca=8&w=3
Ut med en köpesannons här på KS.Tack! Kollade lite på den oxå, känns förstås mer prisvärt, va iof lite småsugen på sommarvit tavla
Får testa det!Ut med en köpesannons här på KS.
Res jorden runt för mellanskillnaden och behåll din Explorer i stället.Fått beslutsångest ifall jag ska sälja denna eller inte, var sugen att flippa den för en 16710 men blir fan osäker. Tycker det är sjukt svårt att hitta ett vettigt ex för rimliga pengar. Svårt att hitta mer Rolex för pengarna än denna ju
Övertyga mig Explorer-kompisar!
Tack för dina fina ord, tyvärr kom de en dag för sent då jag hann byta bort min explorer mot en Sub C igår Saknar redan en 5-siffrig Rolex!Res jorden runt för mellanskillnaden och behåll din Explorer i stället.
Då min vän ska jag kasta bensin på elden.Tack för dina fina ord, tyvärr kom de en dag för sent då jag hann byta bort min explorer mot en Sub C igår Saknar redan en 5-siffrig Rolex!
Vänta tills du hittar en som verkligen känns rätt. Ha lite is i magen. En explorer skall man inte leka med.Fått beslutsångest ifall jag ska sälja denna eller inte, var sugen att flippa den för en 16710 men blir fan osäker. Tycker det är sjukt svårt att hitta ett vettigt ex för rimliga pengar. Svårt att hitta mer Rolex för pengarna än denna ju
Övertyga mig Explorer-kompisar!