Min ska iväg snart också på översikt och eventuell åtgärd. Jag har bara tidshållningen att gå på, som vid mätningen visade +-0. Får anses vara OK.
Hur ofta servar du den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min ska iväg snart också på översikt och eventuell åtgärd. Jag har bara tidshållningen att gå på, som vid mätningen visade +-0. Får anses vara OK.
Jag köpte den av första ägaren och den har inte blivit servad (eller polerad). Uttagen 2008 med 3186-verk.Hur ofta servar du den?
Den här tråden är för 16570 och den sitter nog finare på dig än 216570Det var ju värdelöst att man hittade denna tråden....
Innan trodde jag att aqua terran skulle hamna på inköpslistan men fasen vet om inte en vit 216570 har seglat förbi och upp på första platsen nu.
Hur upplever man storleken på den?
Jag har en rätt platt och smal handled (16.5 cm).
Håller med, 216570 bär betydligt större än 16570!Den här tråden är för 16570 och den sitter nog finare på dig än 216570
Tack för snabba svar.Håller med, 216570 bär betydligt större än 16570!
Jag har cirka 17cm handleder och 16570 satt verkligen som en smäck. Det gör iof min 38.5mm Aqua Terra också. Men det är 2 olika klockor
Ska du gå för Explorer ska du gå för 16570!
Går inte att få tritium med sel och givetvis ska man alltid ha sel. Rassel är inte kul på halvmoderna klockor.Börjat snöa in rejält på en Explorer II och kommer antagligen klippa en inom kort. Ett par frågor:
Tritium och SEL, fanns det något år man kunde få båda?
Lugholes med SEL, vilken serie var detta?
Någon som har/har testat både pre SEL/SEL på Explorer, tankar?
Krämfärgad tritium vs SEL, om man nu inte kan få båda ?
Jag har en med sel och lugholes just nu och har haft en utan sel tidigare. Personligen tycker jag sel gör mycket för känslan och skulle inte vilja byta tillbaka nu. Om jag ens skulle överväga en utan SEL måste den klockan ha en grym patina på index o visare.Börjat snöa in rejält på en Explorer II och kommer antagligen klippa en inom kort. Ett par frågor:
Börjat snöa in rejält på en Explorer II och kommer antagligen klippa en inom kort. Ett par frågor:
Kul! Någon från KS? Upp med bilder.Jahapp då har man en påväg igen!
Blir min tredje 16570. Nu får den fan stanna
Intressant. Säker på att den är från 99? Ska väl vara swiss only tavla och utan sel isf. Inte från 2000?Även jag är, sedan i fredags, ägare till en svart 16570 med SEL och lug holes. Tillverkad 1999. Väldigt nöjd såklart.
Bifogar ett par bilder;
Även jag är, sedan i fredags, ägare till en svart 16570 med SEL och lug holes. Tillverkad 1999. Väldigt nöjd såklart.
Bifogar ett par bilder;
Intressant. Säker på att den är från 99? Ska väl vara swiss only tavla och utan sel isf. Inte från 2000?
Grattis iaf!
Jahapp då har man en påväg igen!
Blir min tredje 16570. Nu får den fan stanna
@christian-h sitter på bra bilder med vit 16570 på nato, langa in några.Tänkte införskaffa en 16570 efter att ha spanat runt lite på nätet och lite Instagram. Den gör sig ju grymt på nato. Någon med vit 16570 och nato som kan dela med sig lite av hur ni upplever den på just nato?
Den där bilden va magisk! Blir själv sugen på en 16570 på nato.Tänkte införskaffa en 16570 efter att ha spanat runt lite på nätet och lite Instagram. Den gör sig ju grymt på nato. Någon med vit 16570 och nato som kan dela med sig lite av hur ni upplever den på just nato?
Ja, sjukt snyggt.Den där bilden va magisk! Blir själv sugen på en 16570 på nato.
Får vänta tills den kommer förstKul! Någon från KS? Upp med bilder.
Fel telefon tyvärr, får slänga upp lite i morgon. Jag ska även slänga på nato på min svarta EXP II, får ta några nya bilder.@christian-h sitter på bra bilder med vit 16570 på nato, langa in några.
Får nog också slänga på nato på min med, dags att testa något annat än länken.Fel telefon tyvärr, får slänga upp lite i morgon. Jag ska även slänga på nato på min svarta EXP II, får ta några nya bilder.
Den indexen...grymt!!