Wboy
Silver
Drog lott mellan den och en annan Pluswatch hade häromveckan. Mycket nöjd.
Hur ser ni på att köpa klockor från typ tidigt 2000-tal utan service-historik?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Drog lott mellan den och en annan Pluswatch hade häromveckan. Mycket nöjd.
Hej!
Vad har panelen att säga om denna
http://www.chrono24.se/rolex/explorer-2-ii-ser--f-come-nuovo---like-new-16570-1629--id3437635.htm
David
Jo precis, men en 12 år gammal Rolex behöver ju servas förr snarare än senare.Om den säljs utan löften om prestanda eller garanti bör man budgetera för en framtida service. Bäst är ju att låta testa den hos urmakare innan köp.
"Like new"! Vete fan, nog tycker jag det ser ut som att den smakat polermaskin. Men visst, den ser ju inte illa ut.
Funderade också över det och jämförde med polarens NOS 16570 uttagen för en månad sen. Minimal, om någon, visuell skillnad. Huvudsaken för mig är att boetten är skarp i konturerna och inte förvandlats till nåt som liknar en gammal tvål.Ser inte bandhornen lite smala ut
Om någon vill ha en helt ny, inplastad och med fem års garanti så har en AD på Kreta en i lager.
Finns den med på chrono24?
Ingen aning, klämde på den "live" några veckor sedan. Men jag tror inte auktoriserade återförsäljare lägger ut på chrono24.
Den där har jag också varit å klämt på! Riktigt fin men jag lyckades aldrig hitta återförsäljaren på Rolex hemsida.
Jag är inget fan av den nya men hur kan du tycka den känns mindre gedigen?Testade den nya på jälmers i Borås för 2 veckor sen. Den känns inte alls lika gedigen som den gamla, samt att dom 2mm extra märks betydligt enligt mig.
Visuellt kan jag hålla med om att den äldre ser mer gedigen ut men i realiteten så är ju den nya självklart mer välbyggd. Jag har dock svårt för den nyas utseende, den ser klumpig och opropertionell ut.Jag är inget fan av den nya men hur kan du tycka den känns mindre gedigen?
Det håller jag med om!Visuellt kan jag hålla med om att den äldre ser mer gedigen ut men i realiteten så är ju den nya självklart mer välbyggd. Jag har dock svårt för den nyas utseende, den ser klumpig och opropertionell ut.
Jag vet att man inte skall outa priser, men kan jag inte låta bli! Då min vän köpte den här för 18 000 med B&P igår han slog till efter att annonsen hade legat ute mindre än 2 minuter ! Avundsjuk JA!Fattar inte varför alla säljer dem. En av få Rolexmodeller som fortfarande är vettigt prissatt. En av de modeller jag gillar bäst från Rolex, men med svart tavla då såklart.
Är den på riktigt? Fel länk och rätt skabbig.Jag vet att man inte skall outa priser, men kan jag inte låta bli! Då min vän köpte den här för 18 000 med B&P igår han slog till efter att annonsen hade legat ute mindre än 2 minuter ! Avundsjuk JA!Skit bild...
Fel länk, men är redan på spa idag!Är den på riktigt? Fel länk och rätt skabbig.
http://www.chrono24.se/rolex/explorer-ii-ref-16570-stainless-steel-bj-2001--id3629390.htm
Är just nu några minuter från att köpa denna, lite loss of färg på ringen mellan 10-8, men säljaren känns väldigt seriös så det väger över det tycker jag. Vad säger panelen?
http://www.chrono24.se/rolex/explorer-ii-ref-16570-stainless-steel-bj-2001--id3629390.htm
Är just nu några minuter från att köpa denna, lite loss of färg på ringen mellan 10-8, men säljaren känns väldigt seriös så det väger över det tycker jag. Vad säger panelen?
Säljaren är nog inga problem nej.
Inga tillbehör och rätt sliten på baksidan?
I övrigt tycker jag att det ofta är snygga exemplar från 2002-2004.
Det är mycket smuts, de ursäkta sig ganska väl att de inte hade tvättat klockan innan fotografering.
Hur tycker du att de brukar skilja sig?