• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Bytte till läder nyss. Tyckte det blev bra! :)
image.jpg

image.jpg
Ont om svarta tavlor är det gott om, i denna tråd ;)

image.jpg
Svart är så jävla rock & roll, mc och rent av håll käften. Är sugen på att slå till på en väns 16570 med vit tavla från 98 med box och papper. Han skulle ha 28-30 som kompispris. Men nu är den på service så lär bli dyrare. Håller på att jobba upp en budget iaf :)
Skulle utan tvekan köpa en svart tavla att variera med

Den här tråden har gjort att det suger i klocktarmen... Googlat runt i några timmar och fick upp en bild på en 16570? med gmt bezel. Skulle detta funka eller är det någon som har moddad alldeles för mycket för att få dit det? Tyckte den vit/svarta var riktigt snygg men troligtvis inget jag själv skulle göra. Men en rolig idé:)
image.jpg

Den här tråden har gjort att det suger i klocktarmen... Googlat runt i några timmar och fick upp en bild på en 16570? med gmt bezel. Skulle detta funka eller är det någon som har moddad alldeles för mycket för att få dit det? Tyckte den vit/svarta var riktigt snygg men troligtvis inget jag själv skulle göra. Men en rolig idé:)
image.jpg
Fulsnyggt. Skulle aldrig göra det själv dock. :)

image.jpg
Skulle ju inte ha något emot om Rolex släppte 2 vita GMT a' la bilden du la upp, men att göra så med sin Explorer.. njaaa :)

Måste erkänna att jag jag är dessvärre lika partisk mellan både den vit&svarta Explorer 2 från 2014....Ångrar inte en sekund att jag har båda dessa, men får väl enbart skylla denna mindre parentes till god smak till fästmön-som inte tvingade mig till att göra ett faktiskt val.....Vojne, Vojne!!!!!

Tja!

Vad säger folket om den här? Egentligen känns det kanske lite för dyrt för en 16750 men vad tycker ni om skicket?

Tror ni det är polerat?

https://www.chrono24.se/rolex/rolex-explorer-2-ii-16570-like-new-serd-2006-1070--id2950519.htm
Med all sannolikhet är den polerad. Klockan ser helt enkelt för bra ut med tanke på att den är 9 år gammal. Alla övergångar kring kronskyddet visar också tecken på polering. Sen brukar handlarna vara noggranna med att påpeka om fina klockor är opolerade för att motivera premium.
När du berömmer priset få du ta hänsyn till att den inte är alltför gammal, har SEL-länk och B&P. Stora frågan är servicebehovet?

Senast ändrad:
Med all sannolikhet är den polerad. Klockan ser helt enkelt för bra ut med tanke på att den är 9 år gammal. Alla övergångar kring kronskyddet visar också tecken på polering. Sen brukar handlarna vara noggranna med att påpeka om fina klockor är opolerade för att motivera premium.
När du berömmer priset få du ta hänsyn till att den inte är alltför gammal, har SEL-länk och B&P. Stora frågan är servicebehovet?
Tack för ett bra svar. Jo det är nog så som du säger att den är polerad lite för fint skick för en klocka från 06. Annars brukar också den säljaren vara noga med att påpeka att den är opolerad. Men vad tycker du rent allmänt om poleringen, är det för mkt eller flyger det? Jag tycker ändå att det känns som att den finns mkt material kvar på luggarna.
Japp, det får man såklart ta i beaktning. Tycker dock nästan att det är för mkt ändå. Eller så har den här tråden gjort så att priset har skenat på 16570 över hela världen :)

Jag har mejlat säljaren, får se vad han säger gällande service och gångavvikelse.

Så spännande att följa!
kanske paket till kvällen :woot:
Data
Ora Service Area Dettaglio Checkpoint
Settembre 16, 2015
16:46

Rome - Italy Spedizione ritirata Settembre 16, 2015
19:38

Rome - Italy Processed at Rome - Italy Settembre 16, 2015
19:46

Rome - Italy Spedizione partita dall'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 16, 2015
20:09

20:32

Rome - Italy Spedizione arrivata all'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 16, 2015
20:47

22:19

Rome - Italy Spedizione partita dall'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 17, 2015
00:02

Leipzig - Germany Spedizione arrivata all'Hub DHL di Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
00:23

Leipzig - Germany Processed at Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
03:00

Leipzig - Germany Spedizione partita dall'Hub DHL di Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
05:54

Copenhagen - Denmark Conferma transito in Copenhagen - Denmark Settembre 17, 2015
05:56

Copenhagen - Denmark Spedizione partita dall'Hub DHL di Copenhagen - Denmark Settembre 17, 2015
06:58

Gothenburg - Sweden Spedizione arrivata all'Hub DHL di Gothenburg - Sweden Settembre 17, 2015
09:12

Gothenburg - Sweden Spedizione affidata al corriere DHL per la consegna

Så spännande att följa!
kanske paket till kvällen :woot:
Data
Ora Service Area Dettaglio Checkpoint
Settembre 16, 2015
16:46

Rome - Italy Spedizione ritirata Settembre 16, 2015
19:38

19:46

20:32

Rome - Italy Spedizione arrivata all'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 16, 2015
20:47

22:19

Rome - Italy Spedizione partita dall'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 17, 2015
00:02

Leipzig - Germany Spedizione arrivata all'Hub DHL di Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
00:23

Leipzig - Germany Processed at Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
03:00

Leipzig - Germany Spedizione partita dall'Hub DHL di Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
05:54

Copenhagen - Denmark Conferma transito in Copenhagen - Denmark Settembre 17, 2015
05:56

Copenhagen - Denmark Spedizione partita dall'Hub DHL di Copenhagen - Denmark Settembre 17, 2015
06:58

Gothenburg - Sweden Spedizione arrivata all'Hub DHL di Gothenburg - Sweden Settembre 17, 2015
09:12

Gothenburg - Sweden Spedizione affidata al corriere DHL per la consegna
Kom den?! :D

Hej!
Har bestämt mig att köpa en svart 16570. Har en köpannons här på klocksnack men har de senaste dagarna kollat runt lite på chrono24. Där hittade jag detta exemplar:
https://www.chrono24.com/en/rolex/explorer-ii-16570-f-serie--id3491351.htm
Är inget proffs på denna modell så vänder mig därför till er, skulle verkligen var otroligt snällt om ni kunde hjälpa till.
Vad tycker ni om detta exemplar?
Mvh, Albert.

Senast ändrad:
Hej!
Har bestämt mig att köpa en svart 16570. Har en köpannons här på klocksnack men har de senaste dagarna kollat runt lite på chrono24. Där hittade jag detta exemplar:
https://www.chrono24.com/en/rolex/explorer-ii-16570-f-serie--id3491351.htm
Är inget proffs på detta så vänder mig därför till er, skulle verkligen var otroligt snällt om ni kunde hjälpa till.
Vad tycker ni om detta exemplar?
Mvh, Albert.

Ser fräsch ut. Min säger "köp!" ;)

IMG_0524.JPG

Tillbaka
Topp