Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Vad är det för armband?Bytte till läder nyss. Tyckte det blev bra!
Svart är så jävla rock & roll, mc och rent av håll käften. Är sugen på att slå till på en väns 16570 med vit tavla från 98 med box och papper. Han skulle ha 28-30 som kompispris. Men nu är den på service så lär bli dyrare. Håller på att jobba upp en budget iafOnt om svarta tavlor är det gott om, i denna tråd
"Vintage Grå" från @Singular . Uppfattas dock som mörkgrönt med mitt öga!Snyggt! Vad är det för armband?
Fulsnyggt. Skulle aldrig göra det själv dock.Den här tråden har gjort att det suger i klocktarmen... Googlat runt i några timmar och fick upp en bild på en 16570? med gmt bezel. Skulle detta funka eller är det någon som har moddad alldeles för mycket för att få dit det? Tyckte den vit/svarta var riktigt snygg men troligtvis inget jag själv skulle göra. Men en rolig idé
Precis så jag känner, snyggt men så mycket fel på samma gångFulsnyggt. Skulle aldrig göra det själv dock.
Idag har jag lagt en beställning på en egen vit 16570
så slipper jag va avundsjuk på era!
Pluswatch!Vart ifrån blev det?
Skulle ju inte ha något emot om Rolex släppte 2 vita GMT a' la bilden du la upp, men att göra så med sin Explorer.. njaaaDen här tråden har gjort att det suger i klocktarmen... Googlat runt i några timmar och fick upp en bild på en 16570? med gmt bezel. Skulle detta funka eller är det någon som har moddad alldeles för mycket för att få dit det? Tyckte den vit/svarta var riktigt snygg men troligtvis inget jag själv skulle göra. Men en rolig idé
eller en fast bezel med upp-höjda 24h, lite som Yacht-masterSkulle ju inte ha något emot om Rolex släppte 2 vita GMT a' la bilden du la upp, men att göra så med sin Explorer.. njaaa
Med all sannolikhet är den polerad. Klockan ser helt enkelt för bra ut med tanke på att den är 9 år gammal. Alla övergångar kring kronskyddet visar också tecken på polering. Sen brukar handlarna vara noggranna med att påpeka om fina klockor är opolerade för att motivera premium.Tja!
Vad säger folket om den här? Egentligen känns det kanske lite för dyrt för en 16750 men vad tycker ni om skicket?
Tror ni det är polerat?
https://www.chrono24.se/rolex/rolex-explorer-2-ii-16570-like-new-serd-2006-1070--id2950519.htm
Tack för ett bra svar. Jo det är nog så som du säger att den är polerad lite för fint skick för en klocka från 06. Annars brukar också den säljaren vara noga med att påpeka att den är opolerad. Men vad tycker du rent allmänt om poleringen, är det för mkt eller flyger det? Jag tycker ändå att det känns som att den finns mkt material kvar på luggarna.Med all sannolikhet är den polerad. Klockan ser helt enkelt för bra ut med tanke på att den är 9 år gammal. Alla övergångar kring kronskyddet visar också tecken på polering. Sen brukar handlarna vara noggranna med att påpeka om fina klockor är opolerade för att motivera premium.
När du berömmer priset få du ta hänsyn till att den inte är alltför gammal, har SEL-länk och B&P. Stora frågan är servicebehovet?
Kom den?!Så spännande att följa!
kanske paket till kvällen
Data Ora Service Area Dettaglio Checkpoint
Settembre 16, 2015
16:46
Rome - Italy Spedizione ritirata Settembre 16, 2015
19:38
Rome - Italy Processed at Rome - Italy Settembre 16, 2015
19:46
Rome - Italy Spedizione partita dall'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 16, 2015
20:09
20:09
Rome - Italy Spedizione partita dall'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 16, 2015
20:32
Rome - Italy Spedizione arrivata all'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 16, 2015
20:47
22:19
Rome - Italy Spedizione partita dall'Hub DHL di Rome - Italy Settembre 17, 2015
00:02
Leipzig - Germany Spedizione arrivata all'Hub DHL di Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
00:23
Leipzig - Germany Processed at Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
03:00
Leipzig - Germany Spedizione partita dall'Hub DHL di Leipzig - Germany Settembre 17, 2015
05:54
Copenhagen - Denmark Conferma transito in Copenhagen - Denmark Settembre 17, 2015
05:56
Copenhagen - Denmark Spedizione partita dall'Hub DHL di Copenhagen - Denmark Settembre 17, 2015
06:58
Gothenburg - Sweden Spedizione arrivata all'Hub DHL di Gothenburg - Sweden Settembre 17, 2015
09:12
Gothenburg - Sweden Spedizione affidata al corriere DHL per la consegna
Japp de gjorde deKom den?!
Japp de gjorde de
Känns så bra!
Ska försöka få upp lite bilder senare!
Kul! Grattis, du kommer inte ångra dig!
nä de känns inte så!Kul! Grattis, du kommer inte ångra dig!
Hej!
Har bestämt mig att köpa en svart 16570. Har en köpannons här på klocksnack men har de senaste dagarna kollat runt lite på chrono24. Där hittade jag detta exemplar:
https://www.chrono24.com/en/rolex/explorer-ii-16570-f-serie--id3491351.htm
Är inget proffs på detta så vänder mig därför till er, skulle verkligen var otroligt snällt om ni kunde hjälpa till.
Vad tycker ni om detta exemplar?
Mvh, Albert.