• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Gummo

Joker
2-Faktor
image.jpeg
 
Som potentiell framtida EXP2-ägare vill jag lägga in en trevare här och fråga om det är någon i Stockholm med närförorter som har en svarttavlad 16570 (gärna med lugholes) som man skulle kunna få klämma på över en fika/glass eller liknande? Jag kommer att vara i hemma i huvudstaden fr.o.m. den 14/6 och cirka två månader framåt. Observera att jag inte ännu har några referenser på detta forum, något som jag naturligtvis problematiserar saken p.g.a. tveksamheter kring min status som reko människa. Släng iväg ett PM om du känner dig lockad! :)
Låter trevligt, skickat PM :)
 

Jolly

Cartier
Nu går tanken i att bli OWG ett tag då min reverso får all tid.
Ville bara kolla om någon här möjligtvis är intresserad av en exp 2:a från från 99 där jag även slänger med ett Rubber B :D.

Om detta var fel ställe att posta på så får mod gärna radera detta inlägg.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Nu går tanken i att bli OWG ett tag då min reverso får all tid.
Ville bara kolla om någon här möjligtvis är intresserad av en exp 2:a från från 99 där jag även slänger med ett Rubber B :D.

Om detta var fel ställe att posta på så får mod gärna radera detta inlägg.
Vad är det för färg på gummit?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är det en bra deal att köpa en 16570 och är det något man ska tänka på? Särskilt årtal? Skick? Ser att det är en drös med klockor på Chrono24 runt 30-papp och det känns ju som ett bra pris även om 16570 kanske inte riktigt har någon skön vintagekänsla (åtminstone inte ännu).
 
Är det en bra deal att köpa en 16570 och är det något man ska tänka på? Särskilt årtal? Skick? Ser att det är en drös med klockor på Chrono24 runt 30-papp och det känns ju som ett bra pris även om 16570 kanske inte riktigt har någon skön vintagekänsla (åtminstone inte ännu).
För 30kkr får du nog en 16570 utan SEL och tillbehör. Förmodligen inte nysevad eller.

Vill man ha en fullset 16570 med SEL utan servicebehov och i generellt bra skick kommer man behöver man nog hosta upp cirka 38-40k (kan stiga ännu mer). Av någon anledning har priserna på 16570 stigit rejält under de senaste åren.

Om du går i köptankar tycker jag absolut att du ska köra på, du kommer att älska den! Även om du inte gillar klockan är den inte direkt svårflippad :)
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni om denna avseende luggarnas skick? Ska vara lätt polerade enligt säljaren och klockan är en V-serie. Jag tycker de ser bra ut men samtidigt svårt att avgöra på bilderna.
upload_2016-6-13_14-52-19.png


upload_2016-6-13_14-53-29.png


upload_2016-6-13_14-53-50.png


upload_2016-6-13_14-54-11.png


upload_2016-6-13_14-55-27.png


Tacksam för svar då jag har ett sjukligt behov av en 16570 :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Finns ju en uppsjö av 16570 på Chrono24 men jäkligt svårt att bedöma skicket. Polering är något folk uppenbarligen går igång på.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ja så är det absolut. @Gummo har ju en skitfin. Han kanske har någon tanke?
Ja, visst är den fin på blått?

image.jpeg


image.jpeg
Njae blått är nog inget för mig.
Kör på grått men under vattnet mörknar det.
Ja så är det absolut. @Gummo har ju en skitfin. Han kanske har någon tanke?
Den där skulle jag kunna leva med. Ser ut som ett bra poleringsjobb med mina grumliga ögon.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Grattis! Härligt att se!

Välkommen till klubben, väldigt trevlig klocka att äga!

Mycket trevlig klocka!!
Stort grattis!

Bra där @JohnZ Fan vad kul :) Grattis!!!!
Tackar för det varma välkomnandet!
@Uffe, ses vi på Exp II lunch i veckan? Ju närmare jag kom köpet desto mer läskade den vita tavlan. Vore kul att få se den irl;)
 
Topp