• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

koze

Panerai
2-Faktor
Fortfarande en favorit, även om beatern också går varm :)
86E9F2A3-1673-42D1-8112-1C5C101D6C91.jpeg
 

Mcavennie

Omega
Är det nån på forumet som försökt sig på det oheliga att sätta en GMT bezel på en 16570? Jag vågar knappt säga att jag är lite sugen... har haft min Explorer sen nyköpt 2004 och ibland är jag lite trött på den. Så den används inte lika mycket längre.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    383.5 KB · Visningar: 21

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Trodde inte att den här dagen skulle komma men idag fick min svarta 16570 lämna, suget efter något annat blev helt enkelt för stort! 16570 är en av de bästa klockor jag ägt så det blir en utmaning att hitta en värdig ersättare.

Ha det gott och håll hårt i era 16570!
 

Shadow

Omega
2-Faktor
Trodde inte att den här dagen skulle komma men idag fick min svarta 16570 lämna, suget efter något annat blev helt enkelt för stort! 16570 är en av de bästa klockor jag ägt så det blir en utmaning att hitta en värdig ersättare.

Ha det gott och håll hårt i era 16570!

Oväntat, vad lockar istället? Du körde aldrig ut en annons på den?
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Klockor kommer o går men själv har jag en svag punkt för 16570! Bästa rolle i mina ögon.. Får kanske tipsa om en Omega Snoopy :)
Så är det helt klart! Jag håller med om att det är en av de bästa och fortfarande underskattade. Tror inte att det blir någon Omega men man vet aldrig. 😃
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Trodde inte att den här dagen skulle komma men idag fick min svarta 16570 lämna, suget efter något annat blev helt enkelt för stort! 16570 är en av de bästa klockor jag ägt så det blir en utmaning att hitta en värdig ersättare.

Ha det gott och håll hårt i era 16570!
Där ser man, jag som trodde vi skulle vara klockkompisar för alltid :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Bra val att byta måste jag säga! Jag har en 16610 som jag köpte ny 2010, då var list 50500kr innan en bra rabatt. Det var bra tider! 😄
Ja, de tider man kunde köpa och sälja ganska fritt utan att det sved för mycket i plånkan.
Jag tittar bara neråt i storlek nu, är inne på 34mm nu, hade tänkt åka och testa nästa vecka :)
 
Topp