• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Vad säger panelen om skick och pris på denna hos gripenbro? Tack!
https://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-142.html
Svårt att se på bilderna de lagt upp men den har polerats någon/några gånger samt att den ser ut att ha fått en smäll på baksidan av ett av bandhornen. Tittar man på baksidan ser det ut som att ett banhorn är mer rundat kanten. Det är även fel clasp och möjligtvis länk. Gissar även på att den kommer utan cert samt med okänd servicehostorik.
 

Drakens

Omega
Svårt att se på bilderna de lagt upp men den har polerats någon/några gånger samt att den ser ut att ha fått en smäll på baksidan av ett av bandhornen. Tittar man på baksidan ser det ut som att ett banhorn är mer rundat kanten. Det är även fel clasp och möjligtvis länk. Gissar även på att den kommer utan cert samt med okänd servicehostorik.
Tusen tack!
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Polerad någon gång men helt ok boett och inget som ser konstigt ut. Clasp är inte rätt till modellen. Siffrorna har kvar all färg dock. Swiss only tavlan är lite åtråvärd då den bara tillverkats ett år om jag minns rätt.

edit:
@Staafen var visst snabbare på bollen :)
Jag tycker att den ser lite väl rund i kanterna ut men man kan luras av bilderna som sagt, kanske är bättre i verkligheten. Färgen kan fyllas i vid service så det är ingen garanti och den färgen håller inte lika bra som original.
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Jag tycker att den ser lite väl rund i kanterna ut men man kan luras av bilderna som sagt, kanske är bättre i verkligheten. Färgen kan fyllas i vid service så det är ingen garanti och den färgen håller inte lika bra som original.

Du jämför ju med dina sylvassa ;) Absolut, polerad. Men kolla lugholes, tycker att det ser fint ut utan konstig form eller liknande, samt mycket boett kvar.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Du jämför ju med dina sylvassa ;) Absolut, polerad. Men kolla lugholes, tycker att det ser fint ut utan konstig form eller liknande, samt mycket boett kvar.
Haha nja det gör jag inte. Den ser helt ok ut men nämnde bara de negativa initialt.

Hade du betalat 61' för den utan tillbehör och okänd servicehistorik?
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Haha nja det gör jag inte. Den ser helt ok ut men nämnde bara de negativa initialt.

Hade du betalat 61' för den utan tillbehör och okänd servicehistorik?

Njae, Inte personligen. Hade den kommit ut för 50 hade jag klippt den direkt. För 61 kan man fortfarande hitta bättre exemplar, även om det blir svårare och svårare.

Som du säger, lug holesen ser inte ut att ha några direkta kratrar iaf. Det är ju inte världens bästa bilder tyvärr så det är svårt att se.

Bilderna lämnar tyvärr lite att önska, i form av bättre upplösning, håller med!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Njae, Inte personligen. Hade den kommit ut för 50 hade jag klippt den direkt. För 61 kan man fortfarande hitta bättre exemplar, även om det blir svårare och svårare.
Det blir svårare och svårare att hitta bra exemplar nu, speciellt med tillbehör. 61' är säkert ett ok pris men jag sålde min polar som var servad för 63' för några månader sedan. Kunde fått ut mer men köparen var trevlig och det lät som han sökte en keeper.

Jag tror tiderna då man hittade under 60' är förbi, det finns inte många Rolexmodeller under 60' idag och detta är en grym modell med mycket uppsida.
 
Senast ändrad:

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
En bild från tidigare ikväll. Om ni funderar att skaffa en 16570, gör det!
20200912_205901-01.jpeg
 

Drakens

Omega
Tack för en fin diskussion! Kommer köpa En 16750 en dag men då ska det vara ett fint ex oavsett om priset är väl tilltaget. Önskar er en fortsatt fin helg!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tack för en fin diskussion! Kommer köpa En 16750 en dag men då ska det vara ett fint ex oavsett om priset är väl tilltaget. Önskar er en fortsatt fin helg!
Jag hade bett om fler bilder och kanske försökt pruta lite. Som @Jempajens säger så ser den ju ok ut och det är lätt att luras av bilder. Att det är fel clasp är synd och det påverkar även värdet.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tack för en fin diskussion! Kommer köpa En 16750 en dag men då ska det vara ett fint ex oavsett om priset är väl tilltaget. Önskar er en fortsatt fin helg!
Denna ser klart bättre ut isf och har SEL och lug holes som många gillar. Den kanske du kan få ner lite, man vet aldrig. Det ser inte ut att vara cert till men den är ju servad och kvitton på det finns vilket är skönt.

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-16570-svart.138023/
 
Topp