• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

CFAA83CF-B0A5-4735-8873-9DBFB7C450A1.jpeg

Lördag….
 
Har ramlat in ett par andra klockor, som prytt handleden på sistone. Därför extra roligt att ha denna på idag igen.

20230817_082921-01.jpeg
Snyggt! Har burit min 90% sedan inköpet i maj och tillskillnad från andra klockor så blir den bara bättre och bättre. Skulle utan problem kunna köra OWG med den, just nu till den grad att jag (hypotetiskt sett) skulle kunna avyttra Expyn.
@SalvadorDali hur går pendlandet mellan polar och den svarta?
 
Snyggt! Har burit min 90% sedan inköpet i maj och tillskillnad från andra klockor så blir den bara bättre och bättre. Skulle utan problem kunna köra OWG med den, just nu till den grad att jag (hypotetiskt sett) skulle kunna avyttra Expyn.
@SalvadorDali hur går pendlandet mellan polar och den svarta?


I mitt fall har jag växlat ganska friskt mellan svart och vitt hela sommaren. Jag skulle säga att Polaren tar hem segern med 60/40 mot den svarta ungefär😊
En vit tavla är ju svårslagen mot brun(röd?)brända armar och strandhäng🙂

Idag blev det dock den svarta. Mulet ute och allmänt blek i hyn efter att ha fått första fakturan på vårt nya badrum😄

20230817_135142.jpg
 
Snyggt! Har burit min 90% sedan inköpet i maj och tillskillnad från andra klockor så blir den bara bättre och bättre. Skulle utan problem kunna köra OWG med den, just nu till den grad att jag (hypotetiskt sett) skulle kunna avyttra Expyn.
@SalvadorDali hur går pendlandet mellan polar och den svarta?
Kul att du nämner det! Jag föredrar absolut Polar före den svarta. Skulle jag däremot gå OWG med en av dessa så skulle jag gå med den svarta.

Hör av dig när det är dags för Expyn att lämna 🙏🙂
 
I mitt fall har jag växlat ganska friskt mellan svart och vitt hela sommaren. Jag skulle säga att Polaren tar hem segern med 60/40 mot den svarta ungefär😊
Funderar på att komplettera med ett det med svart tavla och visare. Får se vad det blir kan ju bli intressant nu när mörkret kommer. Tror att båda samtidigt blir för mycket. Men helt klart praktiskt. 😉
Hör av dig när det är dags för Expyn att lämna 🙏🙂
Haha! Än så länge på det teoretiska stadiet 😅
 
Vad kör du för gummi?
Det är ett Crafter blue! Tänkte att jag skulle testa. Alltid kört Rubber B tidigare men såg att Crafter blue gick på ca 1/3 av priset. Tycker känslan är bra, men går inte att jämföra med Rubber B. Är främst att Rubber B är ganska mycket tunnare som jag gillar. Men tar vi med priset i beräkningen är jag mer än nöjd och skulle välja Crafter blue igen.
 
Det är ett Crafter blue! Tänkte att jag skulle testa. Alltid kört Rubber B tidigare men såg att Crafter blue gick på ca 1/3 av priset. Tycker känslan är bra, men går inte att jämföra med Rubber B. Är främst att Rubber B är ganska mycket tunnare som jag gillar. Men tar vi med priset i beräkningen är jag mer än nöjd och skulle välja Crafter blue igen.
Tack! Jag tänker köpa något liknande men hade så gärna känt på de olika varianterna. Vill inte att det ska bli för tjockt eller att det ska passa dåligt mot boetten, men pallar inte pröjsa typ 2500kr för ett vanligt gummi 😅 kanske kör på crafters variant!
 
Tack! Jag tänker köpa något liknande men hade så gärna känt på de olika varianterna. Vill inte att det ska bli för tjockt eller att det ska passa dåligt mot boetten, men pallar inte pröjsa typ 2500kr för ett vanligt gummi 😅 kanske kör på crafters variant!
Passformen mot boetten tycker jag inte man kan klaga på. Om jag skulle köpa ett Rubber b idag hade jag valt att använda original clasp för att slippa dubbelt gummi vid spännet. Tror det är främst det som gör att det känns tjockare.
 
Passformen mot boetten tycker jag inte man kan klaga på. Om jag skulle köpa ett Rubber b idag hade jag valt att använda original clasp för att slippa dubbelt gummi vid spännet. Tror det är främst det som gör att det känns tjockare.
Går i samma tankebanor som virrooo. Har du möjlighet att lägga upp någon mer bild i gott ljus så man ser bandet passform mot boetten? Vore dunder.
 
Går i samma tankebanor som virrooo. Har du möjlighet att lägga upp någon mer bild i gott ljus så man ser bandet passform mot boetten? Vore dunder.
Mot boetten sitter det helt utan spel/glipa.
IMG_5030.jpeg

Men då modellen är gjord för att passa flera Rolex referenser har inte bandet samma vinkel som lug hela vägen. Tycker inte det märks på handleden men syns i profil.
IMG_5033.jpeg
 
Fick hem ett band från wrist buddys, trevlig kvalitet men ett helvete att få på. Efter en del svordomar och lite dåligt tålamod fick jag dit ena delen, men andra är fan tricky. Om/när det här sitter köper jag nog en till Explorer om jag ska ha den på länk… dumt att göra det här när viklåset säkert är två veckor bort…

Någon som har tips om hur fan jag ska göra?

71623851431__F5F2BEAA-6C02-4077-8CC0-2C2B0B1BF1EC.jpeg
 
Fick hem ett band från wrist buddys, trevlig kvalitet men ett helvete att få på. Efter en del svordomar och lite dåligt tålamod fick jag dit ena delen, men andra är fan tricky. Om/när det här sitter köper jag nog en till Explorer om jag ska ha den på länk… dumt att göra det här när viklåset säkert är två veckor bort…

Någon som har tips om hur fan jag ska göra?

71623851431__F5F2BEAA-6C02-4077-8CC0-2C2B0B1BF1EC.jpeg
Jag har haft liknande problem, dock med en annan klocka. Löste det genom att använda ett böjt stift. Värt att testa kanske 🙂
 
Tillbaka
Topp